Microsoft nowym właścicielem Havok Physics

Paweł Pochowski
2015/10/03 19:30
9
0

Popularny silnik odpowiedzialny za fizykę w wielu grach zyskał nowego właściciela.

Microsoft nowym właścicielem Havok Physics

Havok chyba nikomu specjalnie przedstawiać nie trzeba. Dostarcza fizykę dla gier już od roku 2000, przez ten czas zdążył "napędzić" ponad 600 gier, wśród których znajdziemy najbardziej znane serie (Assassin's Creed), części kultowych marek (The Elder Scrolls V: Skyrim, Call of Duty: Black Ops II), gry sieciowe (Age of Empires Online), aż po bijatyki (Mortal Kombat X), gry wyścigowe (MotorStorm, Test Drive Unlimited), a także rodzime produkcje (Wiedźmin 2). Od teraz natomiast narzędzie jest w posiadaniu Microsoftu, który nabył je od Intela za nieujawnioną cenę. Wiadomo już, że system wzmocni produkcję Crackdown 3.

- Mamy zamiar kontynuować pracę z deweloperami, by tworzyć jak najlepsze gry i nadal udostępniać licencję na Havok dla naszych partnerów. Jest to fantastyczny dodatek do narzędzi i komponentów dostępnych dla twórców gier będących w posiadaniu Microsoftu. Będziemy kontynuować rozwój narzędzia dla korzyści dla naszych partnerów. Jedną z nich będzie najbardziej kompletna chmura, którą właśnie zaczęliśmy prezentować w grach pokroju Crackdown 3 - czytamy w notce na blogu firmy.

GramTV przedstawia:

Więcej na temat przyszłości Havok i jego zastosowania mamy dowiedzieć się w niedalekiej przyszłości.

Komentarze
9
Lordpilot
Gramowicz
05/10/2015 10:07

> Ja obstawiam, że chodzi głównie o trzepanie kasy z licencji. W końcu która gra nie jest

Dnia 03.10.2015 o 22:12, kodi24 napisał:

upstrzona logiem Havoka? ;)

Też tak sądzę, w końcu nie ucina się kurze złotych jaj, czy jakoś tak ;-). "Strachy na lachy" (bo pojawiają się takie głosy), że ograniczą ten silnik do własnych produktów, wkładam między bajki - od 2007 r. do teraz właścicielem silnika był INTEL i też nic się złego nie stało :). Kasa, kasa, kasa, a ta z licencji będzie płynąć szerokim strumieniem. IMO, dobra inwestycja, to jest chyba najpopularniejszy obecnie silnik fizyki (sam osobiście najbardziej cenię Euphorię, ale stety/niestety w niewielu grach jest) i chyba najmniej sprzętożerny (w odróżnieniu od np. PhysX Nvidii), a przy tym oferujący całkiem sporo.Także "bez strachu", choć oczyma wyobraźni widzę pewien mały trolling, jeśli lekko "uzupełnią" logo ;-) Wyobraźmy sobie - gracz na PS 4 odpala Uncharted 4:Sony Computer Entertainmenti dalej logo Naughty Dog...... a tuż po nim logo Microsoft Havok...... huehuehue :D Najzagorzalszym fanbojom japońskiej korporacji ciśnienie mogłoby skoczyć :P

Usunięty
Usunięty
05/10/2015 00:07

> Microsoft to jest mądry trzeba przyznać. Kupują co trzeba i interes się kręci :) A czy> są na rynku jakieś inne silniki fizyczne podobne do Havoka?Powiedziałbym że PhysX nVidii, ale mogę się mylić.

KannX
Gramowicz
04/10/2015 21:41

Microsoft to jest mądry trzeba przyznać. Kupują co trzeba i interes się kręci :) A czy są na rynku jakieś inne silniki fizyczne podobne do Havoka?




Trwa Wczytywanie