Bethesda: pięć miesięcy na promocję Fallouta 4 wystarczy w zupełności

Małgorzata Trzyna
2015/06/26 17:40

Bethesda czekała z ogłoszeniem gry praktycznie do ostatniej chwili - prace nad Falloutem 4 zostały prawie ukończone.

Bethesda: pięć miesięcy na promocję Fallouta 4 wystarczy w zupełności

Wiele gier zostaje zapowiedzianych na rok bądź dwa lata przed wydaniem, a twórcy obiecują informować o postępach i stopniowo zdradzać kolejne szczegóły - ma to na celu wzbudzenie zainteresowania i dotarcie do większego grona odbiorców. Bethesda postanowiła nieco inaczej promować Fallouta 4 i zapowiedzieć go na mniej niż pół roku przed premierą.

- Czuliśmy, że możemy sobie na to pozwolić - powiedział Pete Hines w rozmowie z Games Radarem. - Gdybyśmy nie byli pewni, że to dość czasu, by wzbudzić ekscytację i wystarczająco duże zainteresowanie, ogłosilibyśmy Fallouta 4 wcześniej. Przyznam, że na tę decyzję wpłynął również fakt, że jest to duży tytuł, i mogło nam to ujść na sucho.

GramTV przedstawia:

Hines dodał, że zabawnie było ogłosić datę premiery w momencie pokazania pierwszego zwiastuna, zamiast wysyłać maile z informacją prasową typu "tu macie trailer, za parę miesięcy pokażemy wam coś ciekawego".

- Kiedy prace były na tak zaawansowanym etapie, mogliśmy pokazać sporą część gry. Już prawie skończyliśmy - jeśli Fallout 4 ma ukazać się za pięć miesięcy, nie mogło nam wiele zostać. To było świetne, posunąć się tak daleko w tworzeniu gry i nic nie mówić, a potem nagle krzyknąć "Boo! Macie tu wszystko, nad tym pracowaliśmy."

Fallout 4 ukaże się 10 listopada.

Komentarze
36
Alexei_Kaumanavardze
Gramowicz
30/06/2015 20:55

Dnia 30.06.2015 o 13:01, Kadaj napisał:

Bez przesady z tymi milionami. Na samym Steamie mają po około 450 tysięcy, razem z wersjami bez drm nie powinno być znacznie więcej. ;p

Dobra, może i się przeliczyłem (teraz dopiero zobaczyłem że gdy czytałem o "1,5 miliona sprzedanych kopii" nasi wybitni dziennikarze przedrukowali błąd jeden za drugim), ale jednak jak na gry sprzedawane głównie cyfrowo (co ogranicza areał dostępności) i bez szczególnego marketingu IMHO wynik imponujący:).

Alexei_Kaumanavardze
Gramowicz
30/06/2015 20:50

Dnia 30.06.2015 o 12:52, ZubenPL napisał:

No to czy trwają to takie pewne nie jest, valve nigdy jeszcze nie policzyło do 3 XD

To, że HL3 powstaje jest pewne. Sam Gabe, zdradził iż gra zaczynała jako ep.3, ale zbyt się rozrosła i postanowiono, że przerobią ją na pełnoprawną część.

Dnia 30.06.2015 o 12:52, ZubenPL napisał:

Po prostu dawno nie było już żadnego dużego klasycznego RPG, a popyt na takie gry nadal jest choć dalej są niszowe. Sam Pillars of Eternity kupiłem.

I tu się nie zgodzę, klasyczne RPG powstawały, tylko że były zbyt niszowe. IMHO niszowość kończy sie, gdy popyt wynosi te kilka milionów. Jeżeli gry wybitnie nie-niszowe (jak np. czołowe serie fpsów) kupuje tyle samo ludzi, co gry które uważasz za niszowe, to chyba można uznać, że przestały nimi być. Nie zgadzam się, że RPG w jakiejkolwiek formie jest lubiane przez nielicznych. Za to dawno nie widziałem porządnego Tycoona i IMHO ostatnim tworem z tego gatunku, (w którego zresztą gram do dziś) jest TTD. Oczywiście, później było trochę tego, ale jednak - gorsze.Tak samo dawno nie słyszałem o hitorym RTS`ie (Starcraft to Starcraft), strategii 3X, czy też przygodówce która nie przechodziłaby sie sama (pamięta ktoś The Longest Journey). Aczkolwiek gdy pojawia się tytuł godny uwagi z tychże gatunków, sprzedaje się w dużych nakładach.

Dnia 30.06.2015 o 12:52, ZubenPL napisał:

Każda z podanych gier zaczynała jako mod lub gra której twórców valve zatrudniło i wydało.

Każde ciasto zaczynało jako zboże lub grzyb, a na końcu skończyły tak samo... Żaden argument. I akurat Portal nie jest żadnym z tych przypadków. Pierwsze było demo-minigra, którch twórcy w nagrodę zostali zatrudnieni przez Valve i Ci, którzy nie poszli szukać innych wyzwań pracują dlań dalej;).

Usunięty
Usunięty
30/06/2015 13:01
Dnia 30.06.2015 o 12:42, Alexei_Kaumanavardze napisał:

To jak wytłumaczysz sukces np. Wasteland 2. Albo Pillars of Eternity. Je też kupiły miliony z sentymentu?

Bez przesady z tymi milionami. Na samym Steamie mają po około 450 tysięcy, razem z wersjami bez drm nie powinno być znacznie więcej. ;p




Trwa Wczytywanie