E3 2015: Pierwsze gameplaye z Dooma zaprezentowane! Jest data premiery

Patryk Purczyński
2015/06/15 04:34

Doczekaliśmy się. Bethesda i id Software nie zawiodły fanów Dooma i pokazały najnowszą odsłonę serii. Sprawdźcie, czy warto było czekać.

E3 2015: Pierwsze gameplaye z Dooma zaprezentowane! Jest data premiery

Bethesda Softworks swoją konferencję zorganizowaną z okazji targów E3 rozpoczęła od prezentacji Dooma. Legenda gatunku FPS wraca do korzeni! Obecny na scenie przedstawiciel id Software przypomniał, że filarami rozgrywki w tym tytule od zawsze były trzy rzeczy: przerażające demony, mocarna broń i szybkie tempo akcji.

Nie dziwi zatem, że pierwsza rzecz, jaką widzimy, to ogromny shotgun. Zaraz za nim na ekranie pojawia się ziejący ogień, a z głośników dobiegają straszliwe krzyki. Chwilę później rozpoczyna się sieczka. Akcja toczy się rzecz jasna w zamkniętych przestrzeniach, jakże charakterystycznych dla Dooma. W trakcie gameplayu zaprezentowano kilka rodzajów broni palnej, ale niewątpliwie największy aplauz wzbudziła piła, bezlitośnie rozcinająca potwory w wybranym miejscu.

Po prezentacji id Software omówiło multiplayer. Będziemy mieli okazję walczyć na rozmaitych mapach - od Marsa po samo piekło. W zaprezentowanych fragmentach rozgrywki tempo jest znacznie szybsze, ale efekt ten udało się osiągnąć poprzez ukazanie zmontowanych krótkich fragmentów wypełnionych akcją.

Doskonałym dodatkiem powinien okazać się prosty w użyciu edytor Doom Snapmap, dzięki któremu będzie można tworzyć nie tylko własne mapy, ale nawet tryby rozgrywki. Funkcja będzie połączona z Bethesda.net, nową platformą, łączącą całą zawartość należącą do wydawcy.

GramTV przedstawia:

Na zakończenie prezentacji Dooma pokazano jeszcze gameplay z kampanii dla jednego gracza. Tym razem akcja przenosi nas do domu demonów, czyli piekła! Gra ukaże się na PC, PS4 i XOne wiosną 2016 roku.

Już po pokazie w sieci ukazał się efektowny gameplay trailer Dooma 4. Oto on:

Doom 4 oficjalnie ogłoszony został... w 2008 roku. Od tamtego czasu z ust przedstawicieli id Software słyszeliśmy jednak pustych deklaracji niż wiążących konkretów. Tamta wersja straciła już jednak prawo bytu, a to co z niej zostało, mogliśmy niedawno podziwiać dzięki filmowi, który trafił do sieci. Dooma w nowej odsłonie, a także jego obecność na targach E3 2015, zapowiadał krótki, ale wymowny teaser.

Komentarze
29
Usunięty
Usunięty
09/07/2015 02:21

> Cóż... na chwilę obecną, uczucia mam nieco mieszane.> Na plus:> - grze pod względem charakteru i założeń bliżej do pierwszych dwóch części, niż "trójeczki"> - bardzo ładna grafika, choć drażnić może nieco monotonia barw> - o dziwo, animacje "wykończeń" niespecjalnie mi przeszkadzały> - brak idiotycznych limitów broni, nosimy przy sobie cały arsenał> - ekran nie zalewa fontanna krwi wprost proporcjonalna do ilości otrzymywanych obrażeń,> uniemożliwiając orientację w terenie czy ograniczająca do granic możliwości widoczność.> DZIĘKUJĘ, to coś, czego nie znoszę w dzisiejszych FPS-ach.> - ani razu nie skorzystano z muszki i szczerbinki. BRAWO.> Sfera neutralna:> - mobilność bohatera. Miło, że potrafi wyżej podskoczyć albo do pewnego stopnia się> wspinać na rozrzucone tu i ówdzie "skrzyneczki". Tyle tylko, że prędkość poruszania się> pozostawia troszkę do życzenia. Jest lepiej niż w D3, ale oczekiwałem w tej materii większej> odwagi twórców.> - design poziomów. Ciężko ocenić, czy mamy tu do czynienia z bolesną liniowością, czy> podziale na "areny", w ramach których eliminacja wrogów staje się koniecznością. Panowie> z id software... trochę kreatywności.> - ogólny klimat. Może to wina prezentacji, która skupia się raczej na nostalgicznej wycieczce> w krainę dobrze znanych wszystkim "doomnych" broni kosztem przedstawienia np. kontekstu> działań protagonisty, celu w ramach poziomu czy czegokolwiek w tym rodzaju, ale na razie> nie czuję tutaj "magii miejsca". Ot, standardowe korytarze sci-fi.> Minusy:> - shotgun. Ten podstawowy. Zupełnie nie czuję siły ognia, brakuje mi także krótkiej,> efektownej animacji po każdym oddanym strzale (patrz cudeńko z D1&2)> - generalnie, arsenał trochę rozczarowuje. Jak wspomniałem wyżej, nie czuję "ciężaru"> oręża czy jego mocy> - przeciwnicy!!! NIE. MAM. POJĘCIA. Z. KIM. GRAJĄCY. WALCZYŁ. Sylwetka, barwa pancerza,> znaki szczególne... cokolwiek, co umożliwiłoby identyfikację adwersarzy zdaje się nie> istnieć, wszystko zlewa się w papkę, tonie w oceanie podobieństwa. A przeciwników w ramach> prezentacji na pewno było więcej niż... trzech (Revenant, Mancubus i... no właśnie, cała> reszta, której nie rozróżniam)?> - brakuje mi tak charkaterystycznego dla serii unikania wrażych pocisków. Doom 1&2 to> swoisty taniec między kulami przeciwników, zdaje się, że z tej mechaniki zrezygnowano> na dobre> - stwory z piekła rodem na trafienia reagują słabiej (bądź wcale) niż ich koledzy z np.> Rage. Trochę cierpi na tym widowiskowość starć.> - prezentację należy ocenić - jednak - jako dosyć monotonną. Najciekawszy jej fragment> to sekwencja z hologramem i użycie kończyny denata przy skanerze dłoni - makabra, ale> coś nowego. Aż prosiło się o jakąś zagadkę logiczną, kreatywny sposób otwarcia przejścia> do dalszej części zwiedzanego kompleksu. Ot, by po prostu przełamać rutynę.> - połysk na adwersarzach, krzyczący "FINISH HIM!". Mało to subtelne> - kółeczko wyboru "giwer", pauzujące rozgrywkę. Wznosiłem oczy do nieba, ilekroć pojawiło> się toto na ekranie...>> Zbyt wiele mam wątpliwości, by wykrzesać w sobie entuzjazm do tego remake''u, ale naprawdę> chciałbym, by panowie z "nowego" id pokazali jednak klasę i dostarczyli dobry produkt.> Niestety, po Rage (którego największym grzechem był fatalny, liniowy do bólu design poziomów)> nie mam do nich zaufania. Mimo wszystko, życzę im jak najlepiej. Oby zaskoczyli wszystkich> in plus.To nie jest remake :)

Usunięty
Usunięty
16/06/2015 01:35

Cóż ,że nie będzie jak doom3 to było wiadomo od dawno bo mówili ,że chcą wrócić do klasyki. Podnieść poziom trudności(na pewno będzie) i będzie wyborne. Dzięki bogu ,że nie jest to jak kiczowata i beznadziejna 3 część. Amen

Fang
Gramowicz
15/06/2015 22:33

Szkoda że odeszli od klimatów horrorowych z trójki (już czuje "heit" :D).




Trwa Wczytywanie