Oculus Rift – znamy wymagania sprzętowe

Katarzyna Dąbkowska
2015/05/17 20:22

W końcu poznaliśmy rekomendowane wymagania sprzętowe dla gogli do wirtualnej rzeczywistości.

Oculus Rift – znamy wymagania sprzętowe

Oculus Rift zyskał niezwykłą popularność dzięki Kickstarterowi. Gogle zostały dość szybko sfinansowane dzięki serwisowi, a w późniejszym czasie zdobyły nawet nowego właściciela, którym jest firma należąca do Marka Zuckerberga, czyli Facebook. Na sprzęt musieliśmy dosyć długo czekać, jednak niedawno twórcy gogli ujawnili, że mają zamiar wypuścić na rynek konsumencką wersję Oculus Rift w pierwszym kwartale 2016 roku. Teraz postanowili podzielić się wymaganiami sprzętowymi dla swoich gogli:

  • System operacyjny: Windows 7 SP1
  • Procesor: Intel i5-4590
  • Pamięć: 8 GB RAM
  • Grafika: Nvidia GTX 970 / AMD 290
  • Wyjście wideo kompatybilne z HDMI 1.3
  • 2 porty USB 3.0

Może wydawać się, że wyżej wymienione wymagania są wysokie. Jeśli jednak uwzględnić, że gogle muszą wyświetlić obraz w rozdzielczości 2160×1200 i 90 klatkach na sekundę, taka lista nie powinna dziwić. Dla porównania – normalne gry działają w rozdzielczości 1080p i 60 klatkach na sekundę.

GramTV przedstawia:

Komentarze
24
Usunięty
Usunięty
18/05/2015 15:52
Dnia 18.05.2015 o 15:36, Henrar napisał:

Frame interpolation (generacja klatek z niczego - to już jest zapowiedziany feature, Morpheus może wygenerować sobie 120FPS "z niczego"), niższa rozdzielczość.

Czyli z jednej strony liczba klatek będzie wysoka (brak wymiotów) a z drugiej niska rozdziałka? Czy to może wpłynąć negatywnie na fizyczny odbiór sprzętu czy zwyczajnie na sprzęcie od Sony dostanę gorszy wizualnie twór?

Dnia 18.05.2015 o 15:36, Henrar napisał:

Może też się okazać, ze studia third-party oleją Morpheusa.

Wtedy Morpheus kończy w tym samym pudle co Move.

Usunięty
Usunięty
18/05/2015 15:52
Dnia 18.05.2015 o 15:36, Henrar napisał:

Frame interpolation (generacja klatek z niczego - to już jest zapowiedziany feature, Morpheus może wygenerować sobie 120FPS "z niczego"), niższa rozdzielczość.

Czyli z jednej strony liczba klatek będzie wysoka (brak wymiotów) a z drugiej niska rozdziałka? Czy to może wpłynąć negatywnie na fizyczny odbiór sprzętu czy zwyczajnie na sprzęcie od Sony dostanę gorszy wizualnie twór?

Dnia 18.05.2015 o 15:36, Henrar napisał:

Może też się okazać, ze studia third-party oleją Morpheusa.

Wtedy Morpheus kończy w tym samym pudle co Move.

Usunięty
Usunięty
18/05/2015 15:36
Dnia 18.05.2015 o 15:05, golic napisał:

To co najbardziej przeraża to PS4 - w jaki sposób ten sprzęt ma działać z Morpheusem w tytułach multiplatformowych? Wiem że zapowiedziano Project CARS, Eve (to nawet jest już ogrywane na eventach) ale co z żelaznymi tytułami od 3rd party? Wg mnie będzie problem.

Frame interpolation (generacja klatek z niczego - to już jest zapowiedziany feature, Morpheus może wygenerować sobie 120FPS "z niczego"), niższa rozdzielczość.Może też się okazać, ze studia third-party oleją Morpheusa.




Trwa Wczytywanie