Nie spodziewajcie się boomu na wirtualną rzeczywistość w roku 2016

Paweł Pochowski
2015/05/01 11:30
1
0

Według szefa CCP wirtualna rzeczywistość potrzebuje więcej czasu niż nam się wydaje.

Nie spodziewajcie się boomu na wirtualną rzeczywistość w roku 2016

Już od kilkunastu miesięcy spodziewamy się, że lada chwila wirtualna rzeczywistość wprowadzi granie na komputerach czy konsoli na wyższy poziom. Najpierw o VR mówiło się głównie w kontekście Oculus Rifta, który jednak w między czasie roztrwonił przewagę czasową i dał się dogonić konkurentom w postaci chociażby Sony i Project Morpheus, jak i ostatnio Valve, który wraz z HTC pracuje nad RE Vive. Ostatnio informowaliśmy, że Oculus może nie zadebiutować w tym roku, ale szef CCP posuwa się w przepowiadaniu przyszłości jeszcze dalej i zapowiada, że boom na wirtualną rzeczywistość nie nastąpi nawet w przyszłym roku.

- Ludzie zdecydowanie przeceniają możliwości tego, co osiągniemy w ciągu najbliższych pięciu lat. Nie doceniają natomiast tego, czego dokonamy w ciągu 10. Karty graficzne z segmentu 3D potrzebowały sześciu lat by zadomowić się na rynku, telefony - 10 lat. Byłem kiedyś na GDC, gdzie przekonywano mnie, że urządzenia mobilne są przyszłością branży. Ale wtedy dzwonki telefoniczne były większym biznesem niż gry na telefony komórkowe. Dziś siedzimy tu i słyszymy, że VR rozkwitnie w przyszłym roku. Ale tak się nie stanie - powiedział Hilmar Veigar Pétursson podczas konferencji w Reykjavíku.

GramTV przedstawia:

Valve i HTC planują dostarczyć swoje urządzenie jeszcze w tym roku. Sony wprost mówi o tym, że 2016 to najwcześniejsza data, gdy Morfeusz może pojawić się na rynku. Oculus Rift nie ma jeszcze okienka debiutu, ale już mówi się o tym, że nie będzie to ten rok. Czyżby więc wirtualna rzeczywistość wybierała się do nas wolniej, niż nam się wydaje?

Komentarze
1
Usunięty
Usunięty
02/05/2015 12:46

Oculus został faktycznie zaskoczony przez HTC i Valve. Słowa szefa CCP mogą trochę martwić, bowiem wraz z Oculusem tworzą grę kokpitową od dłuższego czasu... jeśli będzie potrzeba więcej czasu to dobrze - VR musi być dobre dla każdego.