Dying Light działa w pełnym 1080p tylko na jednej z konsol nowej generacji

Paweł Pochowski
2015/01/29 12:35

Tak, zgadliście, nie jest to maszyna od Microsoftu. Użytkownicy Xboksa One muszą zadowolić się lekko obciętą rozdzielczością.

Dying Light działa w pełnym 1080p tylko na jednej z konsol nowej generacji

W mediach pojawiają się już pierwsze recenzje Dying Light. Większość z nich podkreśla sporą grywalność produkcji oraz wiele jej zalet, ale jednocześnie tytułowi dostaje się za spore problemy techniczne. Szczególnie pecetowa wersja, w zależności od podzespołów, jest trawiona przez różnego rodzaju spadki w ilości wyświetlanych klatek oraz zacinanie się. Pomoc Techlandu ma pod tym względem spore obłożenie, a tematy z pytaniami o przyczynę różnych problemów na Steam wyrastają jak grzyby po deszczu.

W pewien sposób to zrozumiałe. Konsole zawsze miały tą przewagę na PC, że są zamkniętą strukturą i każdy posiadacz danego sprzętu ma w domu te same podzespoły, ewentualnie z minimalnymi różnicami. Mimo to i tutaj Dying Light nie uniknięło kilku problemów. Z obu konsolowych wersji, jak ujawnia analiza wydajności przeprowadzona przez Digital Foundry, ta przygotowana z myślą o PlayStation 4 działa lepiej od Xboksowej. Gra działa w pełnym 1080p z zablokowanymi 30 klatkami na sekundę, a spadki w animacji są małe i tylko w określonych sytuacjach. Na Xbox One natomiast gra nie osiąga pełnej rozdzielczości 1080p, zamiast tego obraz wyświetlany jest prawdopodobnie w rozdzielczości 1536×1080 (informacja wstępna, wyliczenia jeszcze nie zostały całkowicie domknięte). Co więcej, Dying Light na Xbox One cierpi na spadki w liczbie wyświetlanych klatek, a płynność - jak czytamy w analizie technicznej - "w określonych sekwencjach i lokacjach jest zauważalnie gorsza niż na PS4". Żeby nie było jednak zbyt różowo i wersja na PlayStation 4 ma swoje problemy, mowa tu o "rozczarowującym braku filtrowania anizotropowego". Poza tym - sama jakość obrazu na obu konsolach jest ponoć bardzo zbliżona i ciężko poszczególne wersje od siebie odróżnić.

GramTV przedstawia:

A wy, jak pod technicznym względem oceniacie Dying Light? Raczej dobrze czy macie pewne zastrzeżenia?

Komentarze
20
Usunięty
Usunięty
29/01/2015 20:00

Brak AF to jedno. W połączeniu z tragicznym LOD i aberracjami chromatycznymi gra wygląda dość szpetnie jak na nextgen. Niezależnie od platformy nie jestem w stanie oglądać fragmentów rozgrywki dłużej niż 5 minut, powyżej tego mam dosyć :p Nie wiem czemu, ale Chrome Engine zawsze tak na mnie działał, męczył oczy;

Usunięty
Usunięty
29/01/2015 16:33

http://i.imgur.com/eqAvpcC.jpgDying Light na XO dostał patcha. (~3GB)Wymagania tej gry mówią same za siebie..

Usunięty
Usunięty
29/01/2015 15:24

Poglądowy materiał + omówienie gry, dla tych którzy jeszcze się zastanawiają nad kupnem :) https://www....




Trwa Wczytywanie