|Aktualizacja| Część nabywców Xbox One ma problem z hałaśliwymi konsolami

Paweł Pochowski
2014/09/09 12:35

Od czasu piątkowej premiery użytkownicy z całego kontynentu skarżą się na głośno pracujące konsole.

|Aktualizacja| Część nabywców Xbox One ma problem z hałaśliwymi konsolami

Prawdopodobnie winę za całą sytuację ponosi aktualizacja odblokowująca dodatkową moc w zestawach sprzedawanych bez Kinecta - wygląda na to, że konsola zaczyna głośno pracować dopiero po jej instalacji. Wydawany przez nią dźwięk przypomina bardzo głośną pracę dysku. Słychać go podczas pracy w dashboardzie oraz podczas pobierania przez konsolę gier czy aplikacji z sieci nawet w trybie InstantOn. Na oficjalnym forum Xboksa na sprzęt skarżą się fani z wszystkich krajów, nie tylko Polski - po lekturze wątku okazuje się także, że problem dotyczy także USA, a wymiana konsoli na nową nie zawsze rozwiązuje problem. Poniżej przykładowy filmik z hałasem. Co ciekawe po obejrzeniu ich większej ilości dojść można do wniosku, że niektóre z egzemplarzy hałasują w odmienny sposób. Czasem jest to bardziej piszczenie, czasem natomiast jakby hałas wiatraczka lub pracującego głośno dysku.

- Otrzymaliśmy sygnały o niewielkiej liczbie posiadaczy Xbox One, którzy w niektórych sytuacjach mogą doświadczać głośniejszej pracy konsol. Podczas gdy nie wpływa to na bezpieczeństwo użytkowania ani funkcjonalność konsol, prosimy posiadaczy o kontakt z Pomocą techniczną Xbox - napisał w odpowiedzi na zadane przez nas pytanie Tomasz Świeściak z polskiego oddziału Xboksa.

W sieci znaleźć można informacje o tym, że przy wymianie konsoli otrzymać można egzemplarz poddany naprawie, otóż jak wytłumaczył T. Świeściak nie jest to do końca prawdą, ponieważ na nasze życzenie wracający do nas sprzęt może być zupełnie nowy. - Konsole będą wymieniane na nowe na życzenie. Posiadacze konsol wykazujących wspomniane objawy mają do wyboru możliwość skorzystania ze standardowej wymiany gwarancyjnej online, wymagającej odesłania urządzenia do działu Pomocy technicznej Xbox w celu wymiany na nowe lub, w zależności od warunków zakupu w wybranym punkcie detalicznym, zwrotu urządzenia u sprzedawcy i wymiany na nowy egzemplarz - tłumaczy T. Świeściak.

GramTV przedstawia:

Jeżeli i Wam przydarzył się problem z zakupionym Xboksem - w sklepie gram.pl możecie skorzystać z reklamacji. Całkiem możliwe, że usterkę da się naprawić poprzez aktualizację oprogramowania, ale póki co firma nie ma w tej kwestii nic do ogłoszenia. - Analizujemy zaistniałą sytuację, jednak nie komentujemy konkretnych przyczyn. W międzyczasie nieustannie udzielamy wsparcia posiadaczom urządzeń wykazujących podobne objawy, w celu ich jak najszybszej wymiany - napisał Tomasz Świeściak. Damy znać, jak tylko w sprawie pojawią się nowe informacje.

Aktualizacja:

Rozmawialiśmy z pomocą techniczną Xboksa, gdzie doradzono nam wymianę sprzętu - miły Pan z obsługi zasugerował, że to jednak nie jest wina aktualizacji oprogramowania, w związku z tym nadzieja na to, że problem "naprawi się sam" (poprzez jakiegoś patcha), maleje.

Komentarze
21
Crad999
Gramowicz
10/09/2014 22:00
Dnia 09.09.2014 o 17:02, TFClecho napisał:

Mówisz o konsoli, z której pada po miesiącu użytkowania obłazi guma?

Spytalem dzisiaj mojego kolegi (ktory posiada PS4 jak to jest z tymi gumami, czy to prawda) i okazalo sie, ze ten problem maja tylko pierwsze modele, a uszkodzone pady sa wymieniane za darmo w serwisie. Tak wiec sam widzisz.

Usunięty
Usunięty
09/09/2014 21:32

Ah te kąsole!

Blutoniumboy
Gramowicz
09/09/2014 21:02

Z tosterami zaczęto robic jak z samochodami,maja sie psuć już na gwarancji.




Trwa Wczytywanie