Dragon Age: Inkwizycja: jak działa Dragon Age: Keep?

Małgorzata Trzyna
2014/08/28 19:30

Zamiast wykorzystywać zapisane stany gry, gracze będą mogli określić za pomocą Dragon Age: Keep, jakie decyzje podjęli w poprzednich odsłonach serii - ograniczając się do najważniejszych lub analizując szczegółowo setki możliwości.

Dragon Age: Inkwizycja: jak działa Dragon Age: Keep?

- Mamy stronę, którą uruchomimy przed premierą DA: Inkwizycja, zwaną Dragon Age Keep - powiedział producent, Cameron Lee. - Gdy tam zajrzycie, będziecie mogli stworzyć bohaterów z poprzednich gier i określić, jakie decyzje podejmowali. Możecie dokonać setek wyborów, jeśli chcecie, albo skupić się tylko na najważniejszych. Później możecie wykorzystać to w Inkwizycji, gdzie świat zmieni się automatycznie, w zależności od waszych decyzji. Piękno tego rozwiązania polega na tym, że nawet jeśli utraciliście save, albo chcecie przenieść się z Xboksa 360 na PS4, możecie to zrobić. Gdybyśmy wymagali pliku z zapisanym stanem gry, nie byłoby to możliwe.

Setki decyzji być może pozwolą idealnie odtworzyć stan z poprzednich gier, ale co zrobić, kiedy nie można sobie przypomnieć, co wybraliśmy w danym momencie? W odświeżeniu pamięci pomogą obrazki, opisy i fragmenty fabuły.

GramTV przedstawia:

- Nie wątpię, że ludzie będą pamiętali najważniejsze decyzje, ale im więcej szczegółów, tym gorzej - podrkeślił Lee. - Stworzyliśmy zatem algorytm, który poprowadzi was przez setki wyborów i wykryje niezgodności, podpowie, że nie można było podjąć dwóch decyzji - trzeba będzie wybrać jedną. W ten sposób można sobie przypomnieć, jak wcześniej się zachowaliśmy.

- To bardzo skomplikowane - wyjaśnił Lee. - Jeśli nie grałeś w poprzednie odsłony, nie musisz korzystać z Keep. Możesz przyjąć, że świat gry jest taki, jaki jest. Albo możesz - nawet jako nowy gracz - zajrzeć na Keep i przekonać się, co ważnego wydarzyło się w świecie Dragon Age, potraktować to jako wstęp. Jest to dobre narzędzie zarówno dla nowych, jak i starych fanów.

Zainteresowani testowaniem mogą zgłaszać chęć udziału w becie na stronie Dragon Age: Keep.

Komentarze
13
Usunięty
Usunięty
29/08/2014 23:12

Ja to wiem:P, ale "newsmeni" pisali "Zmiana silnika na Frostbite 2 nie pozwoli na bezpośredni import zapisanych stanów gry z DA2, ale BioWare zastanawia się, co zrobić, by nasze poprzednie wybory nie pozostały bez znaczenia w DA3: Inquisition. "Jak widac zrzucaja wine na silnik, szczegolow nie podaja, a czy to Bio czy newsmeni podali skrotowo informacje nie sprawdze."miniBurza" juz byla w http://www.gram.pl/news/2012/10/21/dragon-age-inquisition-nowe-szczegoly-i-garsc-grafik-koncepcyjnych.shtml ze tego podwatku w tym temacie juz nie ruszam.

Usunięty
Usunięty
29/08/2014 22:38

Silnik nie ma nic do rzeczy w przypadku importu save''a. Pomijając to, że plik może zawierać wygląd postaci, będzie posiadał także wybory w postaci flag. Jakby chcieli, to potrafiliby to zaimplementować w DA:I.

Arcling
Gramowicz
29/08/2014 22:20
Dnia 29.08.2014 o 10:21, Kijkowaty napisał:

Silnik nie ma nic wspólnego z przenoszeniem save.

Sarinew się trochę pomylił, bo nie chodziło tu o to, że silnik unieżliwiał przeniesienie wyborów, a o problemy z przeniesieniem ustawień wyglądu Wardena i Hawke do DA:I. Nie byłoby to możliwe ze względu na nowy silnik, a save nie ma do tego informacji. Druga sprawa to zbugowane sejwy, gdzie błędnie oznaczało wybory (np. u mnie Zevran był martwy, a po imporcie do DA2 żył i pojawił się w pobocznych queście), więc Keep służy także temu aby stworzyć sobie stan gry zgodny z przejściem gracza.

Dnia 29.08.2014 o 10:21, Kijkowaty napisał:

Istnieje możliwość, że jakiś wybór którego nie uwzględnili w save będzie miał wpływ na fabułę, ale wątpię w to.

Nie będzie, bo i tak nie dałoby się tego przenieść.Oficjalnie już zademonstrowano Keep: https://www.youtube.com/watch?v=3rNDZ0Ih3v0




Trwa Wczytywanie