Do Sieci trafiła prezentacja z konferencji Build 2014, gdzie Microsoft zaprezentował jakie korzyści może przynieść chmura na poletku gier komputerowych.
Do Sieci trafiła prezentacja z konferencji Build 2014, gdzie Microsoft zaprezentował jakie korzyści może przynieść chmura na poletku gier komputerowych.
Zanim zaczniemy jakiekolwiek rozmowy na temat pokazu warto pamiętać, że wszelkie warunki stworzone pod współpracę komputerów z chmurą (a więc głównie prędkość połączenia sieciowego i odległość serwerów) były w chwili prezentacji idealne. I choć to tylko pokaz, który może nigdy nie przekształcić się w śmiałą wizję kreowaną przez Microsoft przed premierą konsoli, to wciąż robi ogromne wrażenie.
W trakcie demonstracji chmura zdjęła ogromny ciężar z komputera, przejmując te obliczenia, które na maszynie nie podłączonej do chmury powodowały spadki płynności animacji do nawet dwóch klatek na sekundę. Efekt jest wyjątkowo ciekawy, bo animacja utrzymuje się na poziomie około 30 klatek na sekundę.
Na koniec, mała uwaga - pokaz skupiał się na współpracy chmury z grami na platformie PC, stąd ciężko powiedzieć, czy choć w połowie piorunujących efektów możemy spodziewać się wkrótce na Xbox One.