Informacje

Dlaczego Tomb Raider: Definitive Edition kosztuje tyle, co edycja premierowa? "Włożyliśmy w niego mnóstwo pracy"

25

Fakt, że Tomb Raider: Definitive Edition zostało wycenione przez Square Enix na 60 dolarów, nie przypadł graczom do gustu. Producent wykonawczy Scot Amos broni jednak tej decyzji.

Dlaczego Tomb Raider: Definitive Edition kosztuje tyle, co edycja premierowa? "Włożyliśmy w niego mnóstwo pracy" - obrazek 1

Tomb Raider: Definitive Edition na konsolach nowej generacji zadebiutuje niemal rok po wydaniu wersji premierowej. Wydawcy nie przeszkodziło to jednak w ustaleniu ceny na pułapie typowym dla nowych tytułów. - Gdyby chodziło tylko o lifting twarzy Lary i wypuszczalibyśmy grę na tych samych platformach, rozumiałbym oburzenie - mówi producent wykonawczy Scot Amos z Crystal Dynamics.

- Ponieważ jednak sprzedajemy grę na innych platformach, musieliśmy włożyć mnóstwo pracy w dostosowanie jej do nowych konsol. Wartości dodane do estetyki czy fizyki, oświetlenie korzystające z możliwości sprzętu nowej generacji - to wszystko sprawia, że stoję murem za naszą decyzją o udostępnieniu Definitive Edition w taki sposób, jak postanowiliśmy - stwierdza.

- Chcielibyśmy, by każdy fan Tomb Raidera doświadczył tego wszystkiego, co gra oferuje na nowych konsolach - kontynuuje. Zaznacza jednocześnie, że Definitive Edition celuje przede wszystkim w tych graczy, którzy nie mieli kontaktu z produkcją Crystal Dynamics w dotychczasowej wersji. Osoby znające Tomb Raidera z pecetów, Xboksa 360 i PlayStation 3 również powinny zdaniem Amosa wyciągnąć coś z nowego wydania.

25 komentarzyDodaj swój

Przeczytaj wszystkie komentarze na forum
xippon

odp: Square Enix - firma, ktora dawno upadla, zostala tylko nazwa bez trzonu personalnego, ktory nota bene wstydzi sie minionych lat i nie kryje sie z ta opinia.

$$$ - to sie liczy + milion dlc.

taki drugi capcom/ea

Odpowiedz
Wojman

> $$$ - to sie liczy + milion dlc.
Jak założysz swój biznes growy to kasa wogóle nie będzie się liczyć, będziesz nowe gry sprzedawał za dwa dolary i wszyscy będą zadowoleni.

Odpowiedz
Jarsston

Nie porównuj Square Enix do Capcomu, który wypuścił Street Fighter 4, potem Super Street Fighter 4, a teraz jeszcze wyda Ultra Street Fighter 4. To jest dopiero zarzynanie gry w wykonaniu Capcomu.

Odpowiedz
Martius0

> Nie porównuj Square Enix do Capcomu, który wypuścił Street Fighter 4, potem Super Street
> Fighter 4, a teraz jeszcze wyda Ultra Street Fighter 4. To jest dopiero zarzynanie gry
> w wykonaniu Capcomu.
Racja, Square woli wydawać gry z nesa i snesa na IOS.

Odpowiedz
G LastOrder

A czy inne gry na nowe konsole były tańsze dlatego że na wyszły już na stare? Nie przypominam sobie więc dlaczego na Square akurat wieszać psy.Jeśli tu będzie możliwość zaktualizowania swojej wersji za jakąś dopłatę to rozwiązały by się niektóre problemy.

Odpowiedz
xippon

> Jak założysz swój biznes growy to kasa wogóle nie będzie się liczyć, będziesz nowe gry
> sprzedawał za dwa dolary i wszyscy będą zadowoleni.

Co ma piernik do wiatraka. Czy ja pisze, że firma nie ma zarabiać $$$ ?

Są firmy, które wydają dobre gry i na nich zarabiają. A są i cienie firm w postaci SE / Capcom, które zarabiają na DLC a nie na grach.

Gracze nie są w ciemie bici i widzą to, jak ich chcą dymać. Nie wiem jak Ciebie, ale ja tak nie lubię :)

Odpowiedz
G knopfler

> A czy inne gry na nowe konsole były tańsze dlatego że na wyszły już na stare? Nie przypominam
> sobie więc dlaczego na Square akurat wieszać psy.Jeśli tu będzie możliwość zaktualizowania
> swojej wersji za jakąś dopłatę to rozwiązały by się niektóre problemy.
Wszystkie inne gry wyszły kilka tygodni po wersji na stare konsole. To dalej jest premiera i wiadomo że muszą być w pełnej cenie. Co innego Tomb Raider, którego wydają w pełnej cenie ROK po premierze. I to jest różnica.Nie będzie niestety żadnej możliwości aktualizacji

Odpowiedz
Wojman

> Gracze nie są w ciemie bici i widzą to, jak ich chcą dymać. Nie wiem jak Ciebie, ale
> ja tak nie lubię :)
Jest na to rada: zwyczajnie nie kup tej gry w wersji na PS4. Ja jej nie kupię choćby z tej prostej przyczyny, że nie mam tej konsoli i przynajmniej przez najbliższy rok, półtora mieć nie będę. Nikt też nie każe lecieć do sklepu w dniu premiery. Można trochę poczekać aż stanieje albo będzie w PS+.

Odpowiedz
moc_elninio

Ja nie kupie tej gry, z prostego powodu - ograłem ją na PC, ciesząc się wysoka jakością grafiki, grałem na PS3, różnice są graficzne, ale gameplay pozostaje taki sam. IMO to będzie port z PC ;P. Różnice jedynie mogą być w teksturach, dodali kilka bohomazów na ścianach, ale z pewnością usunęli te słynne włosy które AMD się chwaliło. Bo jak w zeszłym roku o tym wspominali trzeba było mieć grafikę za ponad 2k zł więc na konsoli pewnie tego nie uświadczymy.

Na pewno jest to ukłon bardziej ku osobom które nie grały w ten tytuł, mają konsole nextgen (w mojej ocenie tak 1/2 ;>), i chcą się cieszyć lepszymi detalami. Czemu taka duża cena... pewnie dlatego, że konsolowcy są spragnieni lepszej grafiki i będą płacić więcej za zagranie z lepszą oprawą graficzną.

Odpowiedz
G ww3pl

> Jak założysz swój biznes growy to kasa wogóle nie będzie się liczyć, będziesz nowe gry
> sprzedawał za dwa dolary i wszyscy będą zadowoleni.
Myślę, że All the Bravest na iOS przegina jednak wszelkie normy zarabiania pieniędzy i jest sztandarowym przykładem tego, co się dzieje, gdy mikropłatności idą dużo za daleko.

Odpowiedz
CDRV

Uwielbiam takie teksty....

Odpowiedz
Cygi

Najpierw sobie ustawiają horrendalne ceny, a potem teksty w stylu Chcielibyśmy, by każdy fan Tomb Raidera doświadczył tego wszystkiego, co gra oferuje na nowych konsolach.

Co to znaczy ewidentne zaprzeczenie samemu sobie.

Odpowiedz
G Kafar

Jedyne tłumaczenie to wyciągnąć kasę. Gdyby tak powiedzieli to bym kupił od razu. Teraz jak to mówi społeczność Sony.. poczekam aż będzie w PS+ :D

Odpowiedz
G pawbuk

Nie wiem o co tyle hałasu - równie dobrze mogą żądać i 500 dolarów za swoją grę, a my mamy pełne prawo ich olać i jej nie kupić za taką cenę :D

Odpowiedz
nowosci2014

[m]

Odpowiedz
G Henrar

> Ja nie kupie tej gry, z prostego powodu - ograłem ją na PC, ciesząc się wysoka jakością
> grafiki, grałem na PS3, różnice są graficzne, ale gameplay pozostaje taki sam. IMO to
> będzie port z PC ;P. Różnice jedynie mogą być w teksturach, dodali kilka bohomazów na
> ścianach, ale z pewnością usunęli te słynne włosy które AMD się chwaliło. Bo jak w zeszłym
> roku o tym wspominali trzeba było mieć grafikę za ponad 2k zł więc na konsoli pewnie
> tego nie uświadczymy.
Uświadczymy. TressFX jest w next-genowej wersji Tomb Raidera. Zmienili też oświetlenie, model Lary i parę innych rzeczy. To nie port z PCta.

Odpowiedz
nowe2014

[m]

Odpowiedz
BlindObserver

> Uświadczymy. TressFX jest w next-genowej wersji Tomb Raidera. Zmienili też oświetlenie,
> model Lary i parę innych rzeczy. To nie port z PCta.
>

Na 100% to nie jest port z PC :D Na 100% przygotowywali wszystkie tekstury od nowa. Na 100% będą jakieś wybitne zmiany w mechanice. Na 100% zmiany w oświetleniu i modelu Lary wpłyną na wyższą jakość grafiki na nextgenach i ogóle cudowność tej wersji. Gdzie Ty żyjesz? :D Już samo założenie, że to nie port jest tak abstrakcyjne i nierealne, że ciężko to brać na serio. Niech tylko pokażą jak wygląda TressFX w wersji nextgenowej i mogę Ci choćby na tym przykładzie powiedzieć, czy to port, czy to nie port. Bo dodanie jakiegoś cudacznego efektu w postaci innej buźki Lary i dodania więcej lens flare nie wskazuje właściwie na nic. Wierzyć wydawcy przed wydaniem gry i pić zimne mleko - obie rzeczy wychodzą na "zdrowie".

Odpowiedz
G Dared00

> Nie porównuj Square Enix do Capcomu, który wypuścił Street Fighter 4, potem Super Street
> Fighter 4, a teraz jeszcze wyda Ultra Street Fighter 4. To jest dopiero zarzynanie gry
> w wykonaniu Capcomu.
No ba. Można było wydać zamiast tego Street Fightera 5 i 6. Raz narzekacie że na przykład takie EA wydaje nowe FIFY za 60 dolców zamiast zrobić DLC, a potem narzekacie, że Capcom wydaje DLC.

Odpowiedz
Dobos

Żeby było zabawniej jak EA raz wydało DLC do Fify w postaci Euro 2012 to ludzie ich zjechali że woleliby aby to wyszło jako osobna gra na płycie i żądali aby World Cup 2014 nie wyszło jako DLC.

Odpowiedz
G Henrar

> Na 100% to nie jest port z PC :D Na 100% przygotowywali wszystkie tekstury od nowa. Na
> 100% będą jakieś wybitne zmiany w mechanice. Na 100% zmiany w oświetleniu i modelu Lary
> wpłyną na wyższą jakość grafiki na nextgenach i ogóle cudowność tej wersji. Gdzie Ty
> żyjesz? :D Już samo założenie, że to nie port jest tak abstrakcyjne i nierealne, że ciężko
> to brać na serio. Niech tylko pokażą jak wygląda TressFX w wersji nextgenowej i mogę
> Ci choćby na tym przykładzie powiedzieć, czy to port, czy to nie port. Bo dodanie jakiegoś
> cudacznego efektu w postaci innej buźki Lary i dodania więcej lens flare nie wskazuje
> właściwie na nic. Wierzyć wydawcy przed wydaniem gry i pić zimne mleko - obie rzeczy
> wychodzą na "zdrowie".
Widziałeś trailer? Porównywałeś do oryginalnej wersji gry? Różnica jest, i to duża.http://www.playstationlifestyle.net/2013/12/17/tomb-raider-qa-talks-the-definitive-edition-lara-on-ps4xbox-one-improved-multiplayer-voice-commands-more/W dodatku jest dodana obsługa komend głosowych, touchpada i takich tam popierdółek.

Odpowiedz
Shinigami

Ostro. W sumie, to tłumaczy w pewien sposób TR na PC za 5-10$ w masowych wyprzedażach. Zmierzają zarobić w innym miejscu :D

Odpowiedz
G Arcling

> No ba. Można było wydać zamiast tego Street Fightera 5 i 6. Raz narzekacie że na przykład
> takie EA wydaje nowe FIFY za 60 dolców zamiast zrobić DLC, a potem narzekacie, że Capcom
> wydaje DLC.
Tylko Capcom ma w zwyczaju sprzedawać dlc jak nowe gry. EA w sumie też ze swoimi seriami sportowymi.

Odpowiedz
G Vojtas

> Wierzyć wydawcy przed wydaniem gry i pić zimne mleko - obie rzeczy
> wychodzą na "zdrowie".
Co jest nie tak z piciem zimnego mleka?

Odpowiedz
wolverine

Nie rozumie tej Waszej kłótni. Skoro graliście w tę grę na PC czy poprzedniej konsoli, to co Was interesuje jej cena na nowych konsolach ? Zamierzacie kupować drugi raz to samo ?
A ktoś kto nie grał dostaje grę w takiej cenie w jakiej są teraz gry na konsole. Ja nie miałem styczności poza kilkoma minuatmi na PC, więc podchodze do tego jak do zupełnie nowego produktu.

Czy włozyli duuużo pracy czy nie, to inna sprawa. Żeby uzasadnić cenę gotowi są pewnie udowodnić że napisali grę od nowa :) :)

Odpowiedz
BlindObserver

> Widziałeś trailer? Porównywałeś do oryginalnej wersji gry? Różnica jest, i to duża.
> http://www.playstationlifestyle.net/2013/12/17/tomb-raider-qa-talks-the-definitive-edition-lara-on-ps4xbox-one-improved-multiplayer-voice-commands-more/
> W dodatku jest dodana obsługa komend głosowych, touchpada i takich tam popierdółek.

Widziałem trailer, różnica nie jest "duża", bo z tych gigantycznych zmian widać tylko nową buźkę Lary. Miałem to szczęście grać na maksymalnych możliwych detalach na PC i szczerze gdy piszesz "takich tam popierdółek" to dokładnie określa dla mnie wersję na next geny. To takie gadanie w stylu - kupcie naszą grę, jest taka "inna" i "lepsiejsza" niż to samo co wyszło wcześniej. Będziecie sobie mogli mówić do Lary (łojezu, super), TressFX zobaczycie tak samo jak na PC tylko w przypadku Lary (hmm, zastanawiające :D), poprawimy multiplayer, który od wydania gry jest trupem (czyli po prostu go wskrzesimy i powiemy, że go poprawiliśmy). Patch graficzny za 250 zł - tak jest nowa-stara Lara.

Odpowiedz
Przeczytaj wszystkie komentarze na forum
Najnowsze
Lubisz nas?