Gracze byli w tym roku przedmiotem zmasowanych ataków twórców tzw. malware'u. Pod względem ich liczby Polska plasuje się niestety na bardzo wysokim, drugim miejscu.
Gracze byli w tym roku przedmiotem zmasowanych ataków twórców tzw. malware'u. Pod względem ich liczby Polska plasuje się niestety na bardzo wysokim, drugim miejscu.
- Za nami dwie największe premiery konsol w historii, zadebiutowały PlayStation 4 i Xbox One. Oznacza to, że jeszcze więcej graczy stanie się celem ataków kryminalistów, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, jak bardzo zwiększył się nacisk Sony i Microsoftu na użycie internetu do czerpania pełni doznań - alarmuje David Emm z Kaspersky Lab. - Nie zapominajmy także o pecetach, które nadal są najpopularniejszą platformą do grania i ulubionym celem ataków cybernetycznych przestępców - dodaje.
W tym roku twórcy malware'u za główny cel upatrzyli sobie Minecraft i GTA V. Kaspersky Lab radzi, by minimalizować ryzyko natknięcia się na złośliwe oprogramowanie poprzez: ignorowanie przychodzących wiadomości z podejrzanymi ofertami; częste zmienianie haseł; zainstalowanie wysokiej jakości programu antywirusowego; uważne dobieranie znajomych w sieci; kupowanie tylko od sprawdzonych sprzedawców.