Oculus Rift doczeka się wersji dla konsumentów dzięki nowym funduszom

Patryk Purczyński
2013/12/13 11:12

Firma odpowiedzialna za Oculus Rift znalazła inwestora, który na dokończenie wersji dla konsumentów przeznaczy 75 milionów dolarów. Przygotujcie głowy na nadejście wirtualnej rzeczywistości.

Oculus Rift doczeka się wersji dla konsumentów dzięki nowym funduszom

Andreessen Horowitz, Spark Capital, Matrix Partners i Formation 8 zdecydowały się zasilić firmę Oculus VR kwotą 75 milionów dolarów. Dofinansowanie pozwoli dokończyć prace nad konsumencką wersją Oculus Rift, gogli przenoszących użytkowników w wirtualną rzeczywistość. W ramach porozumienia Marc Andreessen wejdzie w skład zarządu spółki.

- W ciągu ostatnich 16 miesięcy ewoluowaliśmy z początkującej firmy w spółkę oferującą produkt, który zmieni sposób w jaki gramy, pracujemy i się komunikujemy - mówi dyrektor wykonawcza Oculus VR, Brenda Iribe. - 40 tys. developerów i entuzjastów, jak również liczna grupa świetnych partnerów, wspiera nas w naszych wysiłkach i pomaga nam wcielić w życie coś, co wydaje się niemożliwością.

GramTV przedstawia:

- Ten dodatkowy przypływ kapitału, jak również zdolności przywódcze i doświadczenie Marca Andreessena pomogą nam postawić ostatnie kroki na drodze do osiągnięcia naszego końcowego celu: uczynienia wirtualnej rzeczywistości czymś, czym mogą się cieszyć konsumenci z całego świata - dodaje Iribe.

Pierwsza tura gromadzenia funduszy na stworzenie Oculus Rift zakończyła się w czerwcu. W jej ramach udało się uzbierać 16 milionów dolarów.

Komentarze
17
Usunięty
Usunięty
14/12/2013 15:59

> > A jeżeli ktoś nosi okulary korekcyjne będzie normalnie widział przez Oculus Rift?>> Pewnie zależy od wady. Jak ktoś jest krótkowidzem to wystarczy, że okulary zdejmie.Mam dosyc powazny wade ''''leniwego oka'''' . Na moim Rifcie nie mam problemu z imersja;)

Arcling
Gramowicz
14/12/2013 01:03
Dnia 14.12.2013 o 00:38, leszeq napisał:

Devkit jest dostarczany z trzema rodzajami soczewek - normalne i dwa rodzaje korekcyjnych.

To jeszcze zależy od rodzaju wady. Dla niektórych problemem może być fakt, że patrzy się na małe dwa ekraniki, co może skutkować przy pewnych wadach podwójnym widzeniem. Z tego powodu np. niektórym nie pomagają okulary korekcyjne, bo widzą przez nie dwa obrazy (mózg nie łączy ich w jeden). Jeśli specyfika Oculusu wyklucza taką możliwość, to nie powinno być tak źle. Niemniej, najlepiej stosować zasadę poczekamy, zobaczymy. Do wielogodzinnej gry takie urządzenie wciąż może być niewygodne i niepraktyczne.

leszeq
Gramowicz
14/12/2013 00:38
Dnia 13.12.2013 o 16:21, Arcling napisał:

Masa ludzi ma wady wzroku, więc na pewno nie jest to wynalazek dla każdego

Devkit jest dostarczany z trzema rodzajami soczewek - normalne i dwa rodzaje korekcyjnych.




Trwa Wczytywanie