Carmack: - id Software powinno podkręcić tempo

Patryk Purczyński
2013/12/11 14:11

John Carmack krytykuje tempo, w jakim w ostatnich latach id Software produkowało kolejne gry. Słynny projektant stwierdza, że nie można w nieskończoność przekładać terminów wydania.

Carmack: - id Software powinno podkręcić tempo

Wczoraj legendarny Doom świętował dwudziestą rocznicę powstania. Tymczasem id Software wciąż nie jest zbyt skore do dzielenia się informacjami na temat zapowiedzianego już kilka lat temu Dooma 4. John Carmack, który niedawno definitywnie pożegnał się z id Software, pozwolił sobie na krytykę działań studia.

- Najgorszym aspektem tempa produkcji gier, które obieraliśmy, był przedłużający się czas pomiędzy kolejnymi premierami - wspominał słynny projektant. - Gdybym mógł cofnąć się w czasie i zmienić jedną rzecz w trajektorii id Software, doprowadziłbym do sytuacji, w której więcej rzeczy robi się częściej. Przez długi okres mantrą w studiu było: "gra będzie zrobiona, kiedy ją zrobimy". Ja się tego wypieram - stwierdził.

GramTV przedstawia:

- Nie uważam już, by był to właściwy sposób tworzenia gier. W końcu czas ma znaczenie, kolejne lata upływają. Jasne, kiedy ta zasada przyświeca ci w kontekście miesiąca czy dwóch, to nic złego się nie dzieje, ale gdy mówimy o roku czy dwóch, to zupełnie co innego. Wtedy musisz już robić inną grę - dodaje Carmack.

Komentarze
11
Usunięty
Usunięty
12/12/2013 13:46

Dali by tego Doom 4. Najlepiej żeby faktycznie wyszła z tego dobra gra, taką którą ludzie będą pamiętać latami a nie miesiąc czy dwa.

Usunięty
Usunięty
11/12/2013 21:26
Dnia 11.12.2013 o 17:14, Noxbi napisał:

A to nie jest tak, że uczeń przerósł mistrza, i to Raven tworzy kontynuacje gier ID? No wiecie, Quake 4 i reboot Wolfensteina.

Id należy aktualnie do ZeniMaxu. Więc, nie. Nowego Wolfa wydaje Beth, a samym devem zajmuje się MachineGames (była ekpia ze Starbreeze). Więc jak już to w czasie przeszłym ;)Ale ogółem się z nim zgadzam. Rage było fajne, ale za długo leżało na dechach kreslarskich.

porckypizgus
Gramowicz
11/12/2013 20:52

> > A to nie jest tak, że uczeń przerósł mistrza, i to Raven tworzy kontynuacje gier> ID?> > No wiecie, Quake 4 i reboot Wolfensteina.>> Kiedy ostatnio Raven stworzył coś na poziomie? Bo na pewno nie jest to ani Q4 ani ostatni> Wolfenstein.Soldier of Fortune (nie Payback).




Trwa Wczytywanie