Ryse: Crytek o mocy Xbox One, gra powstała najpierw na Xbox 360

Robert Sawicki
2013/11/28 23:54
6
0

Premierę gry mamy za sobą, opinie krytyków są wyjątkowo mieszane, więc przyszedł czas na małe przemyślenia dotyczące produkcji gry ze strony Cryteka.

Ryse: Crytek o mocy Xbox One, gra powstała najpierw na Xbox 360

Will Freeman z Develop przysiadł z PJ Estevesem, głównym projektantem gry Ryse, w efekcie czego powstał wywiad, którego najważniejsze punkty za chwilę omówimy.

Zaczynając od mocy Xbox One - Crytek chwali konsolę, zwracając uwagę choćby na dużą ilość pamięci RAM, dając developerowi pewne pole do popisu. "Postacie niezależne mają ubrania materiałowe podatne na efekty fizyki, mimikę i poziom szczegółowości identyczny z tym, jakim może się cieszyć postać w przerywnikach filmowych".

NPC sterowane przez sztuczną inteligencję zostały wykonane z tą samą dbałością, co główny bohater, stąd na ich twarzach pojawia się znacznie więcej emocji, niż w przypadku innych gier (co można zauważyć po obejrzeniu zaledwie kilku minut rozgrywki).

GramTV przedstawia:

Oprócz tego, Esteves omówił krótko sprawę wspomnianej sztucznej inteligencji. Jego zdaniem, udało im się stworzyć coś wyjątkowo ludzkiego, co najlepiej widać w trakcie zabijania przeciwnika, na twarzy którego rysuje się całe spektrum emocji - od bólu, po zaskoczenie.

Co do Xboksa 360 - gra zaczęła jako tytuł właśnie na poprzednią konsolę Microsoftu, ale przesiadka nie sprawiła developerowi zbyt wiele trudności, jako że pierwsza wersja gry działała na Xbox One po zaledwie tygodniu. Spora pomoc ze strony Microsoftu oszczędziła ponoć Crytekowi wiele problemów, umożliwiając dostarczenie gry na premierę konsoli.

Esteves, zachwycony mocą konsoli, przyrównał grę do "najseksowniejszej dziewczyny na balu", co miało być efektem połączenia potęgi Xboksa One i silnika CryEngine. I mimo wieści o dużo słabszych parametrach konsoli Microsoftu, na tle konkurencji Ryse rzeczywiście prezentuje się wyjątkowo przyjemnie dla oka. Oby tak dalej - jak zawsze wypominam przy takich newsach, bez ostrej konkurencji możemy zapomnieć o jakimkolwiek szybszym postępie w dziedzinie grafiki na konsolach.

Komentarze
6
Usunięty
Usunięty
29/11/2013 10:16

Osiągnęli taki poziom tylko i wyłącznie poprzez optymalizację gry.Konsole super bebechów nie mają o czym wiemy już dawno :)Więc musieli bardzo dobrze z optymalizować,by to dobrze wyglądało i działało.Dam rękę uciąć ,że na PC optymalizacja była by olana i wyskoczyli by z wymaganiami większymi od BF4+Metro LL,tłumacząc się ,że dodali 2 detale na majciochach bohatera.Inteligencja przeciwników na prawdę powala ale kolejny raz głupotą jak i sama gra która z gracza robi głąba ;)

Druid2
Gramowicz
29/11/2013 09:54

> Sama gra może nie być za ciekawa, ale na pewno jest ładna. W mojej opini gra z najlepszą> grafiką na nowe konsole. I to mimo braku HD!>> Chciałbym FPS w czasach II wojny, który by tak wyglądał z grywalnością na poziomie BF4,> lub CoD4.....i pokoju na świecie i likwidacji wszystkich chorób.... :-D

Usunięty
Usunięty
29/11/2013 06:45

Sama gra może nie być za ciekawa, ale na pewno jest ładna. W mojej opini gra z najlepszą grafiką na nowe konsole. I to mimo braku HD!Chciałbym FPS w czasach II wojny, który by tak wyglądał z grywalnością na poziomie BF4, lub CoD4.




Trwa Wczytywanie