Activision podejmuje więcej ryzyka niż inni wydawcy

Piotr Bajda
2013/09/27 20:15

Tak twierdzi sam szef wydawniczego pionu firmy, Eric Hirshberg. Activision ma swoją strategię, która często zostaje opacznie zrozumiana, twierdzi.

Activision podejmuje więcej ryzyka niż inni wydawcy

Nasza strategia zakłada robienie kilku rzeczy nadzwyczaj dobrze. Czasem ludzie błędnie uznają to za awersję do ryzyka. Podejmujemy jednak większe ryzyko w nowych gatunkach, modelach biznesowych i markach niż ktokolwiek inny.

Fakt, że robimy to rzadziej nie odejmuje ryzyka i złożoności każdego nowego przedsięwzięcia. - mówi Hirshberg z rozmowie z Edge.

Przykłady?

GramTV przedstawia:

Marka Skylanders, która półtora roku temu nie istniała, a już zarobiła dla Activision półtora miliarda dolarów.

Marka Skylanders nie istniała osiemnaście miesięcy temu. Ludzie już o tym zapomnieli, bo odniosła sukces. To nie tylko nowe IP, ale i zupełnie nowy, niesprawdzony wcześniej rodzaj zabawy.

Hirshberg poruszył też kwestię - nie oszukujmy się - kiepskiej reputacji koncernu wśród graczy.

To firma pełnych pasji ludzi, którzy kochają robić gry. Jestem świadom tego jak nas postrzegają i jest to dalekie od prawdy. To firma, która regularnie produkuje jedne z najbardziej lubianych i popularnych gier. To nie dzieje się przypadkiem.

Komentarze
21
Usunięty
Usunięty
28/09/2013 14:56
Dnia 28.09.2013 o 14:51, PEEPer napisał:

Jak widać wszyscy zapomnieli o Destiny, ta gra ma szansę stać się naprawdę swietną marką wydawaną przez acttivision.

Borderlands robiony przez Bungie, gdzie wielką nowością zwiększenie limitu noszonych broni z 2 do 3. Naprawdę fascynujące!

Usunięty
Usunięty
28/09/2013 14:51

Jak widać wszyscy zapomnieli o Destiny, ta gra ma szansę stać się naprawdę swietną marką wydawaną przez acttivision.

Usunięty
Usunięty
28/09/2013 11:54

> > Dla koncernu zarabiającego krocie wydanie jednej marki to żadne ryzyko.>> Do momentu, gdy okaże się, że marka upada a firma nie ma nic do zaoferowania poza tym.> Tak, to też jest ryzyko.>> Ale prawda jest taka, że Activision wie jak zarabiać i Ubisoft i EA mogą pomarzyć o takich> zyskach, jakie co roku przynosi firma Koticka. Przykro mi, ale gry to biznes - i Activision> się na tym zna.To że Activision zarabia tyle na Codzie to to jest po prostu czysty przypadek, że akurat kilka lat temu to właśnie Cod przypadł szerokiemu gronu graczy do gustu a nie np Medal of Honor czy Battlefield. Warto wspomnieć że Activision nie stworzyło żadnej nowej marki która by coś znaczyła, ba nawet nie próbuje mimo że ma do tego pieniądze, ja nie trawie takich twórców i nie sponsoruje. Wole jednak podejście gdzie ktoś podejmuje jakieś ryzyko i próbuje zrobić coś nowego i z rozmachem.




Trwa Wczytywanie