Sony szykuje odpowiedź na Oculus Rift?

Piotr Bajda
2013/09/03 18:00

Ptaszki ćwierkają, że Sony nie zamierza czekać aż Oculus Rift łaskawie wesprze PlayStation 4. Prace nad goglami wirtualnej rzeczywistości idą ponoć pod japońską banderą pełną parą. Ba, niewiele zabrakło, a sprzęt zobaczylibyśmy już na tegorocznym Gamescomie.

Sony szykuje odpowiedź na Oculus Rift?

Informacje pochodzą od anonimowych, zbliżonych do Sony źródeł (ach, magiczne słowa), które wypaplały sekret Eurogamerowi. Okulary mają działać "na podobnej zasadzie co Oculus Rift" i ponoć pokazywano je już wewnętrznym zespołom na przykładzie Drive Club. Dobór tytułu nie jest przypadkowy. Częścią Evolution Studios jest zespół oddelegowany w 2008 do prac przy technologii 3D. Drive Club ma też ładne kokpity, po których można się rozglądać. To na pewno atut.

Ci sami informatorzy donoszą, że Sony planowało wielki pokaz technologii już na zakończonym niedawno Gamescomie, ale - jak widać - nic z tego nie wyszło. Nowy plan zakłada ujawnienie gogli w przyszłym roku.

Pytany o przystąpienie Sony do - jak twierdzą niemal zgodnie szczęśliwcy bawiący się już Oculus Rift - rewolucji Shuhei Yoshida wydukał jedynie:

Nie rozmawiamy o tym.

GramTV przedstawia:

Odmawiając dalszego komentarza.

Coś najwyraźniej jest na rzeczy. Konkurencja to motor napędowy każdego procesu twórczego. Dołączenie do stawki producentów okularów wirtualnej rzeczywistości Sony (a z czasem pewnie i reszty) to same korzyści. Przede wszystkim dla nas. Sprzęt byłby tańszy, łatwiej dostępny, wspierający więcej gier i - miejmy nadzieję - bardziej dopracowany.

Chyba, że z czasem okaże się, że kolejna rewolucja (kilka już wieszczono) w grach wideo zakończy się przed pierwszą porządna salwą.

Swoją drogą, Sony ma już w ofercie podobny sprzęt - kosztujący krocie "prywatny oglądacz 3D" (luźne tłumaczenie) HMZ-T2, który niestety kiepsko radzi sobie z grami wideo. Podwaliny są już zatem położone.

Inne źródła donoszą z kolei, że pierwsza prezentacja gogli PlayStation nastąpi już za niecałe trzy tygodnie na Tokyo Game Show.

Komentarze
13
Usunięty
Usunięty
04/09/2013 08:20
Dnia 03.09.2013 o 20:23, TobiAlex napisał:

Rozwaliłeś mnie na maksa z tym opóźnieniem (jak to nazwałeś "to białe na radio"). Jakie opóźnienie O.o Szok, jakie ludzi potrafią bzdury wypisywać. No chyba, że "to białe na radio" miałeś blisko kompa a z padem siedziałeś 15m od niego...

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-lag-factor-article?page=3Dla mnie lag rzędu 150ms jest zauważalny :)

hydzior
Gramowicz
04/09/2013 03:46

> > > Moze zacznijmy od tego jak gra na konsoli 30-60 FPSow sprosta wymaganiom 60> klatek> > na> > > VR np. powiedzmy Oculusie? Musisz miec 120 klatek dla 60ciu na Rifcie aby bylo> przyjemnie> >> > > ...a nie dziwnie O_o A z tym WiFi to nic nie zrobia... bedzie opoznienie!!!> Sam> > zamienilem> > > pada od X''a360 z donglem (to biale na radio) na Onze od Razera na kablu....i> zero> > opoznien.> > > Moge miec tuzin kabli .....ale zero laga (Johny mnemonic cable management i> DAWAJ!)> > ale> > > WiFi???? No masakra jakas....> >> > Rozwaliłeś mnie na maksa z tym opóźnieniem (jak to nazwałeś "to białe na radio").> Jakie> > opóźnienie O.o Szok, jakie ludzi potrafią bzdury wypisywać. No chyba, że "to białe> na> > radio" miałeś blisko kompa a z padem siedziałeś 15m od niego...>> Masz racje - Twoja wypowiedz jest bardziej sensowna i badziej mnie rozwaliles. A tak> wogole to sie wymadrzam.... zapraszam na forum oculusvr.com :)Zgadzam się. 60 fps na oko (120fps ogólnie) to minimum w oculusie i podobnych rozwiązaniach. Jak chce się uniknąc laga i za nim idące konsekwencje pokroju zawrotów głowy, nudności to te 120 klateczek być musi.W robocie mamy devkit oculusa 1.0 i niestety każde wachanie framerate''u czy nawet lekka ścinka skutecznie budzi mózg z tego wirutalnego świata w dość nieprzyemny sposów w/w.A Oculus FullHD rządzi :]. Miałem okazje się nim bawić na gamesconie w hali biznesowej u panów od Eve Online :]. Miazga.TobiAlex w padach bezprzewodowych jest input lag dochadzący do 100ms. Pogódź się z tym :]. Do tego dodaj jeszcze giereczki w 30 klateczkach które generują kolejne ponad 100ms opóźnienie ;].

Usunięty
Usunięty
03/09/2013 20:39

> > Moze zacznijmy od tego jak gra na konsoli 30-60 FPSow sprosta wymaganiom 60 klatek> na> > VR np. powiedzmy Oculusie? Musisz miec 120 klatek dla 60ciu na Rifcie aby bylo przyjemnie>> > ...a nie dziwnie O_o A z tym WiFi to nic nie zrobia... bedzie opoznienie!!! Sam> zamienilem> > pada od X''a360 z donglem (to biale na radio) na Onze od Razera na kablu....i zero> opoznien.> > Moge miec tuzin kabli .....ale zero laga (Johny mnemonic cable management i DAWAJ!)> ale> > WiFi???? No masakra jakas....>> Rozwaliłeś mnie na maksa z tym opóźnieniem (jak to nazwałeś "to białe na radio"). Jakie> opóźnienie O.o Szok, jakie ludzi potrafią bzdury wypisywać. No chyba, że "to białe na> radio" miałeś blisko kompa a z padem siedziałeś 15m od niego...Masz racje - Twoja wypowiedz jest bardziej sensowna i badziej mnie rozwaliles. A tak wogole to sie wymadrzam.... zapraszam na forum oculusvr.com :)




Trwa Wczytywanie