Murdered: Soul Suspect przyprawia projektantów o ból głowy

Patryk Purczyński
2013/08/06 14:16
1
0

Okazuje się, że będąc duchem łatwo zgubić się krążąc po okolicy. Z tym problemem musieli się jakoś uporać twórcy Murdered: Soul Suspect - i chyba im się udało.

Murdered: Soul Suspect przyprawia projektantów o ból głowy

Główny bohater Murdered: Soul Suspect jest duchem zamordowanego detektywa. Fakt ten nie ułatwia zadania pracownikom ekipy Airtight Games. - To straszny ból głowy dla projektantów - wyjawia Matt Brunner. - Jak można zaprojektować wyraźną ścieżkę dla postaci, kiedy można ją pokonać w dowolny sposób? - zastanawia się wiceprezes studia.

- To prawdziwe wyzwanie, z którym musimy się mierzyć. Na początku produkcji powstała nawet mała grupka, której członkowie stwierdzili: "Rozgrywka nie daje poczucia, że jestem duchem. Dlaczego? Czego nam brakuje?". Musisz być w stanie przenikać przez różne obiekty. Wówczas wszystkie ściany były nieprzenikalne. Spróbowaliśmy więc wdrożyć nowe rozwiązanie - wspomina Brunner.

W ręce testerów oddane zostały cztery sąsiadujące ze sobą pomieszczenia, między którymi gracz mógł się przemieszczać przenikając przez ściany. - Gracze byli zdezorientowani, natychmiast zaczęli się gubić, nawet mimo tego, że były to tylko cztery pomieszczenia. Jedną z rzeczy, które robimy, jest umieszczanie w tle gry subtelnych podpowiedzi, by gracze nie czuli się zagubieni - tłumaczy przedstawiciel Airtight Games.

GramTV przedstawia:

- Spędziliśmy też mnóstwo czasu na nagrywaniu wypowiedzi, mających nakierowanie gracza na właściwą drogę, w razie gdyby ten się zgubił. Prawdziwie interesujące jest jednak to, że teraz, gdy biegasz po okolicy i zaczynasz się do tego przyzwyczajać, myślisz: "nie chcę grać w grę, która nie pozwala mi na przechodzenie przez ściany". Jest w tym coś naprawdę uwalniającego - dodaje.

Murdered: Soul Suspect zmierza na pecety, Xboksa 360 i PlayStation 3. Premiera zaplanowana jest na przyszły rok. O tym, jak wygląda przechodzenie przez ściany, mogliśmy się przekonać już podczas E3, gdzie pokazano gameplay produkcji Airtight Games.

Komentarze
1
Fang
Gramowicz
06/08/2013 20:30

No błagam każdy chyba chociaż raz próbował w jakimś FPS-je "noclip" i nie znam nikogo kto miał by problem. Ci dzisiejsi gracze są po prostu rozpieszczeni i trzeba ich cały czas trzymać za rączek żeby się nie zgubili :D