Wiedźmin 3: Dziki Gon na Xbox One? CD Projekt RED na razie nie ma nic do ogłoszenia

Mateusz Stanisławski
2013/05/23 22:25

O tym, że Wiedźmin 3: Dziki Gon zagości na PlayStation 4, dowiedzieliśmy się tuż po oficjalnej zapowiedzi konsoli Sony. Wygląda na to, że w przypadku Xboksa One na analogiczny anons – jeżeli w ogóle nastąpi – będziemy musieli poczekać nieco dłużej.

Wiedźmin 3: Dziki Gon na Xbox One? CD Projekt RED na razie nie ma nic do ogłoszenia

– Na sytuację rzucimy nieco więcej światła podczas tegorocznych targów E3 – powiedział Adam Badowski z CD Projekt RED w rozmowie z serwisem GameSpot. Przypominamy, że według dotychczas ujawnionych informacji Wiedźmin 3: Dziki Gon zagości na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4. Premiera gry na wszystkich platformach docelowych odbędzie się w 2014 roku.

Tuż po tym, jak oficjalnie zaprezentowano Xboksa One, wiele ekip deweloperskich potwierdziło, że ich nadchodzące tytuły zagoszczą również na tej konsoli Microsfotu. Mowa tu między innymi o Destiny, Thiefie oraz Watch Dogs i Assassin’s Creed IV: Black Flag.

GramTV przedstawia:

Komentarze
32
Karharot
Gramowicz
25/05/2013 20:02

Reklamy na forum nie są tolerowane.

Vojtas
Gramowicz
25/05/2013 17:59
Dnia 25.05.2013 o 15:36, pawbuk napisał:

A te różnice sprzedażowe nie są spowodowane tym, że wersja na Xboxa wyszła rok po pecetowej? :D

To też, ale dynamikę sprzedaży i rozpoznawalność marki na konsolach i komputerach dzieli duża różnica.

Dnia 25.05.2013 o 15:36, pawbuk napisał:

Poza tym u nas Xbox nie jest tak popularny jak choćby PS3, a w USA, gdzie Xbox jest znacznie popularniejszy,Wiedźmin nie jest tak popularny ;)

No i? To w żaden sposób nie oznacza, że na PS Wiedźmin byłby popularniejszy niż na XB - nie dość, że na platformach Sony marka Wiedźmin jest zupełnie nieznana, to jeszcze występuje pewna prawidłowość: mianowicie western erpegi (hybrydy) sprzedawały się na PS3 słabiej niż na XB - niektóre, jak Skyrim, znacznie słabiej. No i jest też kwestia REDengine, który CDPR ma zamiar licencjonować od premiery W3 - ale aby do tego doszło, najpierw deweloperzy muszą pokazać, że silnik chodzi bardzo sprawnie na wszystkich platformach (pomijam Wii U). A najlepsza pokazówka to wydanie własnej gry. Prezes podkreślał to na konferencji podsumowującej 2012 rok, gdy zaktualizowano strategię rozwoju grupy kapitałowej. Tak czy siak czasowa ekskluzywność W3 dla jakiejkolwiek konsoli byłaby ogromnym błędem CDPR, dlatego nie sądzę, by do tego doszło. Żadne pieniądze nie byłyby w stanie zrekompensować strat, które deweloper by poniósł w wyniku tej decyzji.

Usunięty
Usunięty
25/05/2013 16:41

News o braku komentarza ze strony CDP. Nie mam nic do dodania.




Trwa Wczytywanie