Zespół odpowiedzialny za Thiefa eksperymentował z widokiem TPP

Małgorzata Trzyna
2013/03/06 17:43
6
0

Dlaczego prace nad Thiefem ciągną się od kilku lat? Odpowiedź jest prosta – firma chciała uniknąć porażki, dlatego zespół, który zajmował się grą, był niewielki, a tytuł ten znajdował się na etapie projektowania, póki wszystko nie zostało dopięte na ostatni guzik.

Zespół odpowiedzialny za Thiefa eksperymentował z widokiem TPP

Mając wolną rękę w projektowaniu Thiefa 4, ekipa z Eidos Montreal poszukiwała różnych rozwiązań i eksperymentowała z widokiem z trzeciej osoby. Na pewnym etapie tworzenia gry przełączanie widoku zza pleców bohatera na widok z oczu i z powrotem było tak częste, że ludzie mieli po prostu dość.

Steven Gallagher, reżyser odpowiedzialny za fabułę, powiedział, że zespół miał masę najróżniejszych pomysłów, ale wiele z nich zostało odrzuconych od razu. Wspomina, że na bardzo wczesnym etapie projektowania Garrett był zbyt delikatny, a jego ruchy wydawały się zbyt kobiece.

GramTV przedstawia:

Rok temu studio zatrudniło doświadczonego producenta, Stephane’a Roy’a, by pomógł w ostatecznym ukształtowaniu gry. Roy wspomniał, że gdy przeprowadził kilka rozmów z kierownictwem, przekonał się, że twórcy nie mieli dokładnie określonego celu. Powiedział, że zespół zapominał, co tak naprawdę chciał osiągnąć, ponieważ wypróbowywał zbyt wiele rzeczy. Przy ustalaniu ostatecznego kształtu gry nie obeszło się bez pomyłek, ale ostatecznie ludzie zaczęli wierzyć w Thiefa.

Thief ma być grą, w której niejednokrotnie znajdziemy się w sytuacjach, z których pozornie nie ma wyjścia, ale będziemy dysponować narzędziami, które pozwolą nam uciec. Poniżej znajdziecie nowe szczegóły o grze, uzupełniające nasz poprzedni wpis:

  • Podobnie jak w poprzednich odsłonach, wdawanie się w otwartą walkę z grupą strażników nie będzie dobrym pomysłem, ponieważ Garrett nie jest wojownikiem, niemniej zespół szukał sposobu na umożliwienie graczowi stawienia im czoła. Najlepszym sposobem, by ich ogłuszyć, będzie zakradnięcie się od tyłu. Na pozbycie się przeciwników będą też inne sposoby, np. strzelenie z łuku w przełącznik, by zamknąć ich w pomieszczeniu.
  • Gracze będą mogli swobodnie eksplorować otoczenie, do każdego pomieszczenia będzie można wejść i wydostać się z niego na kilka sposobów.
  • Specjalne znaczniki będą pokazywać, dokąd Garrett powinien się udać.
  • Garret będzie posiadał specjalną umiejętność zwaną Skupieniem, która pozwoli mu rozpoznać miejsca, gdzie może się wdrapać, dostrzec świeczki do zgaszenia lub odciski palców na szufladach, które warto przeszukać. W grze będzie można otworzyć każdą szufladę. Umiejętność Skupienia będzie można ulepszać, zwiększając jej zasięg. Używanie jej podczas kradzieży kieszonkowej pozwoli na spowolnienie czasu i zgarnięcie nawet trzykrotnie większej liczby przedmiotów.
  • Garrett będzie najbardziej pragnął ukraść to, czego inni nie mogą mieć.
  • Pod koniec każdej misji Garrett będzie mógł ulepszać swoje wyposażenie za zdobyte pieniądze.
  • Na każdym poziomie będzie można znaleźć najróżniejsze artefakty, którymi można przyozdobić kryjówkę.
  • Głównego bohatera zaprojektował Nicolas Cantin. Blizna Garretta ma symbolizować to, że jego przeszłość wywarła spory wpływ na jego życie.
  • Ekipa z Eidos Montreal nie zdradziła, w jakim stopniu pozostała wierna założeniom poprzednich części.
  • Wiele magicznych elementów zostało stonowanych.
Komentarze
6
zadymek
Gramowicz
07/03/2013 12:21

Jedną z tych rzeczy kojarzę negatywnie: znaczniki na interaktywnych przedmiotach sugerują, że będzie ograniczona ich ilość i bez tego feature gracz próbował by także działań na atrapach. Co prawda z drugiej strony mamy koncepcję eksploracji wszystkich pomieszczeń, ale kto ich tam wie...PS Przyozdabianie kryjówki- czyżby Gearett już tak zdziwaczał, że kradnie sobie dla zabawy na podobieństwo Thomasa Crowna?

Usunięty
Usunięty
07/03/2013 12:02

Brzmi jak nowy Hitman, czyli strasznie marnie.

Usunięty
Usunięty
07/03/2013 09:39

Ja mimo wszelkich obaw o zmianę klimatu gry i tak czekam na ten tytuł z zapartym tchem.Czekam na więcej informacji i na premierę.




Trwa Wczytywanie