Informacje

S.T.A.L.K.E.R. 2 wciąż żyje. Prace nad grą mogą ruszyć, ale tylko na Wschodzie

... Mateusz Stanisławski

Jednemu z rosyjskich serwisów udało się zdobyć informacje na temat aktualnego statusu S.T.A.L.K.E.R.-a 2. Wciąż jest nadzieja, że tytuł jednak ujrzy światło dzienne.

S.T.A.L.K.E.R. 2 - obrazek 1
S.T.A.L.K.E.R. 2

Serwisowi stalker-gsc.ru udało się potwierdzić, że prawa do marki nadal są w posiadaniu ukraińskiego producenta i że nieoficjalne doniesienia, które swego czasu mówiły między innymi o przejęciu S.T.A.L.K.E.R.-a przez Bethesdę, nie mają nic wspólnego z prawdą. Siergiej (Grigorowicz, założyciel firmy GSC Game World – dop. red.) nie sprzedał i nie planuje odsprzedać tej marki zachodniemu studiu. Mało tego, on w ogóle nie zamierza jej się pozbywać. Marka S.T.A.L.K.E.R. była, jest i będzie jego własnością – powiedział Michaił Razumow z firmy З.О.В. Хабара, która współpracuje z Ukraińcami (tłumaczenie redakcji serwisu stalker.pl).

– Według jego słów projekt będzie kontynuowany, ale tylko przez „nasze” (rodzime) studio. (...) Grigorowicz jest przekonany o tym, że pracować nad tym projektem powinna ekipa pochodząca z krajów z obszaru postradzieckiego (Ukraina, Rosja, Białoruś itd.). Taka decyzja podyktowana jest racjonalnymi pobudkami: Siergiej uważa, że obcemu studiu nie uda się zachować unikatowego klimatu gry i nasączyć ją duchem „naszej” mentalności – dodał.

Prace nad pełnoprawną „dwójka” zostały tylko wstrzymane, nie ma mowy o anulacji i wyrzuceniu projektu do kosza. Co więcej – pomysłów na to, na jakie tory ostatecznie skierować produkcję, jest ponoć bardzo dużo. Obecnie „negocjacje trwają” i nie pozostaje nam nic innego, jak czekać na rozwój wydarzeń.

– W danej chwili konkretów o przebiegu prac nad grą nie ma, toteż ogłaszanie czegokolwiek jest nie na miejscu. Przede wszystkim z powodu szacunku dla społeczności. (...) Korzystając z okazji, proszę wszystkich tych, którzy zbyt emocjonalnie podchodzą do obecnej sytuacji, o chwilę zadumy i zrozumienie pewnej rzeczy: wstrzymanie i ponowne uruchomienie projektu, a tym bardziej takiego jak S.T.A.L.K.E.R. 2, związane jest z olbrzymim nakładem pracy i niezliczoną liczbą niuansów – powiedział.

Przypominamy, że kilka tygodni temu zaprezentowaliśmy Wam porcję grafik koncepcyjnych, które z myślą o omawianej produkcji studia GSC Game World swego czasu przygotował jeden z grafików. Osoby zainteresowane tytułami w stylu gier z serii S.T.A.L.K.E.R. powinny mieć na oku duchowego spadkobiercę „dwójki” – sieciowego FPS-a Survarium.

Źródło: stalker.pl, stalker-gsc.ru

Najnowsze
Lubisz nas?