Namco Bandai: "Łatwy tryb" w Dark Souls to pomyłka w tłumaczeniu

Małgorzata Trzyna
2012/09/06 15:35

W Dark Souls nie zostanie wprowadzony niższy poziom trudności. Namco Bandai twierdzi, że poprzednie doniesienia na ten temat były wynikiem błędnego tłumaczenia słów, jakie wypowiedział dyrektor Hidetaka Miyazaki.

Namco Bandai:

Po komentarzach, które obiegły Internet, Namco Bandai skontaktowało się z nami twierdząc, że popełniono „błąd w tłumaczeniu” – pisze redakcja brytyjskiego Metra. – Chociaż zauważyliśmy, że tłumaczenie wywiadu w tym czasie nie było zbyt dobre, zdanie, o którym mowa, zdawało się brzmieć dość jednoznacznie. Jednakże najwyraźniej powinno ono wyglądać tak:

„Jest to dla mnie bardzo smutny fakt i rozważam, jak sprawić, by każdy mógł ukończyć grę na obecnym poziomie trudności i w jaki sposób dokładnie poinformować o tym wszystkich graczy.”

GramTV przedstawia:

Według Namco Bandai „to sprostowanie zostało wysłane, by przekazać prawdziwe intencje pana Miyazakiego, a oryginalny wpis zawierał błąd spowodowany niewłaściwym tłumaczeniem.”

Czy rzeczywiście była to pomyłka, źle dobrane słowa, czy po prostu From Software wycofało się z pomysłu, widząc reakcje graczy? Redakcja Metra nie jest pewna, czy rzeczywiście popełniono błąd, interpretując słowa Miyazakiego. Jedno jest jednak pewne: w Dark Souls nie będziemy mogli wybrać niższego poziomu trudności.

Komentarze
41
Usunięty
Usunięty
07/09/2012 13:40
Dnia 07.09.2012 o 13:33, pawbuk napisał:

Tak, można by np obniżyć HP przeciwników :) i tylko tym by się różniły poziomy trudności. Albo np przeciwnicy zadający trochę mniej obrażeń. I to wcale nie muszą być olbrzymie uproszczenia... Nie wiem dlaczego wszyscy sobie wyobrażają niższy poziom trudności jako taki, który będzie się sam przechodził? Wystarczy jedynie trochę grę uprościć. I używaj opcji Odpowiedz :)

>Być może masz rację, wszystko zależy od tego jakby to wylądało w praktyce. Zresztą, i tak nic nie zmieniają, jak narazie przynajmniej, więc łatwiejszy poziom trudności pozostaje jedynie tematem naszych spekulacji. I pomimo przekonywujących argumentów, cieszy mnie ten fakt:)

Usunięty
Usunięty
07/09/2012 13:33

Tak, można by np obniżyć HP przeciwników :) i tylko tym by się różniły poziomy trudności. Albo np przeciwnicy zadający trochę mniej obrażeń. I to wcale nie muszą być olbrzymie uproszczenia... Nie wiem dlaczego wszyscy sobie wyobrażają niższy poziom trudności jako taki, który będzie się sam przechodził? Wystarczy jedynie trochę grę uprościć.I używaj opcji Odpowiedz :)

Usunięty
Usunięty
07/09/2012 13:27

W takim razie jak wyobrażasz sobie ten łatwiejszy poziom trudności?

Spoiler

Taurus z połową życia i uboższymi ciosami

? Szybsze ładowanie się staminy?
Spoiler

Może Havel, który zabiera tylko połowę życia uderzeniem?

Zapis gry w jakimkolwiek miejscu? Takie rozwiązania uczyniłyby tę grę nie łatwą, a banalną. Niektóre elementy po prostu tworzą serce produkcji i w tym przypadku poziom trudności jest jednym z nich. Jeśli się je zmieni/usunie gra przechodzi całkowitą metamorfoza. Dark Souls nie jest skierowany do osób, które zniechęcają się po jednym czy dwóch nieudanych starciach. Nie mam nic przeciwko wydawaniu gier dla mas czy w celach komercyjnych, wiadomo każdy musi zarobić, ale jeśli odbywa się to kosztem upraszczania(czytaj niszczenia) świetnych tytułów to jest to zwykłe pazerstwo. Zresztą, jak już wspominałem, są tysiące produkcji typu "click to kill", a Dark Souls nie powinien zostać jedną z nich, takie przynajmniej mam przekonanie.




Trwa Wczytywanie