Epic: proces tworzenia gier musi być bardziej efektywny

Małgorzata Trzyna
2012/08/02 17:33

Prezes Epic, Mike Capps, powiedział, że w przemyśle gier nie da się bez końca inwestować coraz więcej w produkcje, by przebić konkurencję, ponieważ w końcu stanie się to nieopłacalne.

Epic: proces tworzenia gier musi być bardziej efektywny

- Widzieliście, jak skomplikowane i kosztowne stało się tworzenie gier, kiedy przeszliśmy z generacji silnika Unreal Engine 2 na 3 – powiedział Capps w wywiadzie z Game Informerem. – Jeśli nie chcemy, by nad Gears of War 7 czy nad jakąkolwiek inną grą pracowała 500-osobowa ekipa, musimy znaleźć sposób na zwiększenie efektywności. Jak wiecie, nowa generacja będzie charakteryzować się lepszą grafiką, większą mocą obliczeniową i wykorzystywać więcej pamięci. Wszyscy będziemy chcieli wypaść jak najlepiej na tle konkurencji. Jednakże nie będziemy w stanie wygrać, jeśli nie znajdziemy sposobu na zwiększenie efektywności.

- Przede wszystkim, gdy nadejdzie nowa generacja, trzeba stosować model biznesowy, który przynosi zyski, by móc się rozwijać – powiedział Tim Sweeney z Epic. – Jeśli koszty wyprodukowania każdego tytułu będą większe niż da się na nim rzeczywiście zarobić, przemysł się załamie, ponieważ firmy przestaną w takie rzeczy inwestować.

GramTV przedstawia:

Podczas tworzenia gier bardzo dużo rzeczy zależy od programistów. Twórca, chcący zmienić choćby drobnostkę, często musi prosić grafika o stworzenie animacji, specjalistę od dźwięku o przygotowanie nagrania i programistę, by zaimplementował zmiany w kodzie. Jeśli efekt jest niezadowalający, wszystko rozpoczyna się od nowa, co zabiera mnóstwo czasu i jest pracochłonne. Wykorzystywanie silnika Unreal Engine 4 powinno ułatwić ten proces i umożliwić projektantom i twórcom na szybkie poprawki, bez konieczności czekania na osoby pracujące w dziale technicznym na wprowadzenie ich pomysłów w życie.

Osoby zainteresowane procesem tworzenia gier mogą zapoznać się z całym wywiadem na stronie Game Informera.

Komentarze
12
Vojtas
Gramowicz
03/08/2012 15:50
Dnia 03.08.2012 o 10:35, HiddenNick napisał:

I kogo mają tam zatrudnić?

Okolicznych deweloperów, przy czym mogą rozszerzyć zakres poszukiwań do całego regionu.

HiddenNick
Gramowicz
03/08/2012 10:36
Dnia 03.08.2012 o 08:50, Hulk131 napisał:

Jakby nie skupiali się tak na grafice, nie doszłoby do tego. Sami są sobie winni :P Mi chodzi tylko, żeby wreszcie zaczęli robić dobre gry (developerzy). Graficznie mogą być na poziomie current-gen''ów. Cholera, zacznijcie inwestować w rozbudowany gameplay !

Producenci robią to czego oczekują od nich gracze...

HiddenNick
Gramowicz
03/08/2012 10:35
Dnia 03.08.2012 o 00:56, Vojtas napisał:

Niech przeniosą biznes do krajów, gdzie się mniej płaci pracownikom, ale przede wszystkim - niech przestaną dogadzać graphic whores.

I kogo mają tam zatrudnić?




Trwa Wczytywanie