Szef 2K: Nowe gatunki nie powstaną dopóki gry nie zaczną oferować fotorealistycznej grafiki

Michał Ostasz
2012/08/01 19:37

Christoph Hartmann, głowa firmy 2K jest zdania, że to bariery technologiczne nie pozwalają grom wideo na dalszy rozwój. Dlaczego jego zdaniem tak ważna jest oprawa audiowizualna nowych produkcji? Przekonajcie się sami.

Szef 2K: Nowe gatunki nie powstaną dopóki gry nie zaczną oferować fotorealistycznej grafiki

Hartmann w rozmowie z dziennikarzami serwisu Games Industry International powiedział:

Odtworzenie scen z Mission Impossible w grach wideo jest proste, o wiele ciężej jest na tym gruncie odtworzyć emocje z Brokeback Mountain (...) Przedstawienie w grach tak głębokich przeżyć jak miłość czy smutek, czyli elementów, które "napędzają" filmy, to wciąż trudna sztuka. Dopóki gry nie zaczną wyglądać jak rzeczywistość, to ciężko będzie stworzyć jakieś nowe gatunki. Na tę chwilę możemy się skupić wyłącznie na grach akcji i shooterach - te gry pasują obecnie do konsol.

Aby faktycznie zmienić tę branżę i móc tchnąć w nią emocje musimy dojść do momentu, w którym gry zaczną oferować fotorealistyczną grafikę. Wtedy też opracujemy coś, co być może będzie ostateczną konsolą - dodał Hartmann.

GramTV przedstawia:

Ciekawy punkt widzenia. A czy Wy zgadzacie się z szefem 2K?

Źródła: VG247, GamesIndustry International

Komentarze
65
Usunięty
Usunięty
04/08/2012 16:33
Dnia 04.08.2012 o 13:39, Numenpl napisał:

Powiem tak jakie to nowe gatunki powstały przez ostatnie 6 lat skoro bronisz tej tezy.

A czemu akurat przez 6 lat? Moze ograniczmy sie do ostatnich 2 tygodni, sensu bedzie dokladnie tyle samo.

Dnia 04.08.2012 o 13:39, Numenpl napisał:

I nie kadź z tekstami o latach przeszłych bo brzmi to tak jak pieprzenie PZPN''u który upojaja się dawnymi sukcesami .

Rozumiem, ze skoro fakty nie pasuja do teorii, to tym gorzej dla faktow? Im mocniejszy sprzet, tym bardziej zaawansowane gry. Kilkanascie lat temu, cos takiego jak sandboxy bylo nie do pomyslenia. Zwyczajnie nie bylo sprzetu, ktory by to udzwignal. Ale nadal nie ma sprzetu, ktory pozwolilby na stworzenie gry RPG z prawdziwego zdarzenia. Obecnie w takich grach mamy kilka opcji, przewidzianych przez tworcow, i tyle. Wyobrazmy sobie, ze nasza postac trafia na mur i brame na swojej drodze. Gra przewiduje, ze jedynym sposobem, by przejsc, jest posiadanie klucza. Tymczasem w papierowym rpg mozemy przez mur przeskoczyc, sprobowac pogrzebac w zamku itp. Tyle, ze do czegos takiego potrzeba gry, zawierajacej AI, pelniacej role mistrza gry.

Dnia 04.08.2012 o 13:39, Numenpl napisał:

Co było to było obecnie lepsza grafika nie stworzy nowych gatunków to pieprzenie marketingowej papki PR nic poza tym!!

Bo Ty tak powiedziales? Nie badz smieszny. Wykazujesz ignorancje w temacie i tyle. Wiele nowych gatunkow powstalo wlasnie na bazie nowych mozliwosci technologicznych, dzieki czemu mozliwe stawaly sie rzeczy, o ktorych wczesniej nie myslano nawet. Jesli nie rozumiesz tak podstawowej rzeczy, proponuje zakonczyc rozmowe.

Usunięty
Usunięty
04/08/2012 15:33
Dnia 04.08.2012 o 13:39, Numenpl napisał:

Powiem tak jakie to nowe gatunki powstały przez ostatnie 6 lat skoro bronisz tej tezy.

Hem hem - Kinect i Nintendo Wii choćby. Tak, to jest całkowicie nowe w stosunku do poprzedników, mamy pełnoprawne sterowanie ruchami naszego ciała co przekłada się na możliwość uznania tego za całkowicie inny gatunek gier. Podobnie serie Guitar Hero, Rock Band itp.Czyli rozwój techniki pozwolił na stworzenie całkiem fajnej niszy gier które jednak mają unikatowy gameplay (GH i jedziesz na perkusji, tego ci inne tytuły nie zapewnią ^^).Z innych przykładów - rozwój gier MMO (bądźmy szczerzy, przed WoW-em to o tym gatunku słyszeli tylko zdesperowani, teraz kolejne MMORPG rosną niczym grzyby na deszczu), pojawienie się MOBA (no dobra, niby DoTA była nieco wcześniej ale też przed 2006 nie była jeszcze popularna), pierwsze pełnoprawne CORPG (Guild Wars). A i oczywiście cały OLBRZYMI rynek gier Indie (a w nim znajdziesz dziesiątki tytułów które ciężko przypisać pod jakiekolwiek znane gatunki) które istnieją właśnie dzięki temu że rozwinęły się systemy dystrybucji cyfrowej pokroju Steama i mogą na siebie zarabiać bez konieczności wydawania majątku na reklamę i dystrybucję papierową. A no i dzięki faktowi że teraz nawet w Cry Engine możesz pracować ZA DARMO i jak sobie zrobisz grę to tylko pewien procent od ciebie pobiorą, łatwiej też o darmowe silniki fizyki itp.O, mamy też sandboxowe symulatory całego świata pokroju Minecrafta. Też nie pamiętam zbyt wielu takich tytułów wcześniej.

Dnia 04.08.2012 o 13:39, Numenpl napisał:

Co było to było obecnie lepsza grafika nie stworzy nowych gatunków to pieprzenie marketingowej papki PR nic > poza tym!!

I tak, i nie. Jeśli nie będzie już można się ścigać jeśli chodzi o grafikę to aby zapewnić sobie sukces komercyjny będzie trzeba dodać coś jeszcze. Zresztą trochę przykładów ci wymieniłem które powstają właśnie dzięki rozwojowi techniki, grafika jest tylko jednym z aspektów. Choć faktem jest że odpryski tego co dzieje się w sektorze AAA wcześniej czy później trafiają do niższych warstw tworzących gry które częściej pozwalają sobie na nieco oryginalności. Dlatego teraz da się zrobić, nawet samemu, nieźle wyglądający tytuł w 3D a kiedyś byłoby to rzucanie się z motyką na słońce.

Usunięty
Usunięty
04/08/2012 13:39

Powiem tak jakie to nowe gatunki powstały przez ostatnie 6 lat skoro bronisz tej tezy. I nie kadź z tekstami o latach przeszłych bo brzmi to tak jak pieprzenie PZPN''u który upojaja się dawnymi sukcesami . Co było to było obecnie lepsza grafika nie stworzy nowych gatunków to pieprzenie marketingowej papki PR nic poza tym!!




Trwa Wczytywanie