Samodzielne DayZ jeszcze przed Świętami

Sławek Serafin
2012/07/25 12:15

Twórcy DayZ, niesamowicie popularnego moda do ArmA 2, są przekonani, że zdążą wystartować z jego samodzielną, komercyjną wersją jeszcze przed końcem roku.

Samodzielne DayZ jeszcze przed Świętami

Dean Hall, oryginalny autor DayZ jest pewien, że da się to zrobić i prowadzi już rozmowy w tym kierunku z Bohemia Interactive, właścicielami silnika, na którym bazuje w tym momencie mod. Aby DayZ mogło przejść długą drogę od darmowej modyfikacji do płatnej samodzielnej gry potrzeba nie tylko wiele pracy, ale też dobrej woli ze strony społeczności fanów. Ta ostatnia rośnie ostatnio lawinowo i według ostatnich danych już prawie milion osób wybrało się na dotkniętą plagą zombie Czarnoruś - DayZ jest wielokrotnie bardziej popularne niż sama ArmA 2, a wystartowało przecież dopiero 3 miesiące temu, w kwietniu.

Chciałbym, żeby była to samodzielna gra, według modelu Minecrafta z jakąś niewielką opłatą, ale to zadziała tylko wtedy, gdy każdy będzie musiał zapłacić - mówi Hall w wywiadzie dla serwisu VG247. I dodaje, że fani nie mogą się czuć wykorzystani, więc musimy im dać w samodzielnej wersji wiele nowych rzeczy, takich jak na przykład budowanie bazy czy też lepsze, bardziej dopracowane animacje bazujące na ragdollu.

GramTV przedstawia:

Całkiem niedawno podobną drogę przeszedł inny mod do ArmA 2, wydany samodzielnie jako Iron Front: Liberation 1944. Niedopracowanie, mnóstwo błędów i niedostateczna ilość nowości sprawiły, że gracze się szybko do Iron Front zrazili i w tym momencie ta produkcja dogorywa - czy DayZ podzieli jej los? To mało prawdopodobne, ale możliwe.

Więcej o DayZ w naszych obszernych wrażeniach z grania w aktualną wersję.

Komentarze
19
Usunięty
Usunięty
27/07/2012 12:06

W kazdej grze multiplayerowej duza liczba graczy dziwnie sie zachowuje. Wczoraj grajac spotkalem grupe 3 gosci, ktorzy mnie nei zaatakowali mimo ze mogli mnie spokojnie zrejpowac. Ale pozniej na lotnisku gostek lezal ze snajperka na wiezy kontrolnej od kilku godzin i tylko wszystkich headshotowal. Cudem we mnie nie trafil.Z pewnoscia nie jest teraz tak latwo, bo niektore bronie maja zdecydowanie nizszy damage. Rewolwer zabijal zombie 1 strzalem na korpus, a obecnie potrzeba ich juz 3. Chyba tez Winchestera mocno oslabili.Oczywiscie nadal serwery sie sypia, znika bron, amunicja, zwierzeta. Zombie potrafia nadal zabic 1 strzalem, mozna sobie polamac nogi przeczolgujac sie przez drzwi itd...

Usunięty
Usunięty
27/07/2012 02:57

Ludzie się pobawią i szał na tego moda zniknie. Sam zastanawiałem się nad kupnem Army dla DayZ ale klimatami Zombie Apokalipsy rzygam jeszcze bardziej niż fantasy.

Usunięty
Usunięty
27/07/2012 00:16

Zapłacę o ile skasują wszystkie postacie. Najlepiej wspominam własnie początki Dayza gdzie nikt nie miał porządnych pukawek, zombiaki naprawdę dawały w kość i ludzie najczęściej współpracowali ze sobą zamiast od razu do siebie strzelać tak jak to jest obecnie ...




Trwa Wczytywanie