The Elder Scrolls V: Skyrim - Dawnguard - przegląd ocen

Patryk Purczyński
2012/07/17 20:02

Średnia not uzyskanych przez TES V: Skyrim - Dawnguard jest znacznie niższa niż ta, którą legitymuje się podstawowa wersja gry. Nadal jednak wygląda na to, że Bethesda przygotowała solidny dodatek.

The Elder Scrolls V: Skyrim - Dawnguard - przegląd ocen

Rozszerzenie The Elder Scrolls V: Skyrim - Dawnguard na razie zadebiutowało jedynie na Xboksie 360. Już pod koniec lipca może się ono także pojawić na pecetach i PlayStation 3, choć jego oficjalnego terminu wydania na tych platformach nadal nie znamy. Wiemy za to, jak zostało przyjęte na konsoli Microsoftu. Na tej podstawie gracze mogą sobie wyrobić wstępną opinię na temat tego, czy warto inwestować w tę pozycję.

Dawnguard pod względem średniej ocen w portalu Metacritic nie może się równać z podstawową wersją. Skyrim mógł się poszczycić notami w granicach 92-96 punktów (w zależności od platformy), tymczasem dodatek uzyskał jedynie 73 oczka. Sprawdźmy, jakie są jego mocne strony i gdzie recenzenci dostrzegają niedociągnięcia.

Official Xbox Magazine - 90/100

Jeden z najlepszych dodatków w najnowszej historii RPG-ów. Weźcie sobie jednak naszą radę do serca: zapisujcie stan gry szybko i często, oczekujcie nieoczekiwanego.

Gamers' Temple - 85/100

Dawnguard to należycie wykonane DLC.

AusGamers - 81/100

Wampirze klimaty wystarczą, by ponownie ożywić zainteresowanie The Elder Scroll V: Skyrim i nakłonić graczy na jeszcze jedną rundkę z tymi samymi problemami z liczbą wyświetlanych klatek na sekundę i błędami, które odbierają grze nieco blasku. Warto się skusić, ale wiedzcie, co was czeka.

Guardian - 80/100

Nowe DLC zawiera kilka mechanicznych wpadek, a fabuła miejscami jest niedogotowana. A ponieważ to gra Bethesdy, nie ma mowy o tym, by była wolna od błędów. Jeśli jednak posiadacie już swoją kopię Skyrim, zakup Dawnguarda powinien być sprawą oczywistą.

IGN - 80/100

Jeśli spędziłeś z grą już ponad 100 godzin, naprawdę masz ochotę na kolejne 20 lub trochę więcej? To już zależy od ciebie, ale Dawnguard jest z pewnością wart tego, by zainwestować weń proponowaną sumę.

GramTV przedstawia:

Meristation - 75/100

To dodatek oferujący nową zawartość, strefy, broń i moce. Jeśli nadal spędzasz ze Skyrim sporo czasu, rozszerzenie przypadnie ci do gustu.

Gamereactor Sweden - 70/100

Dawnguard ma mnóstwo rzeczy, które go bronią, ale - jak w przypadku wszystkich większych RPG-ów Bethesdy - zawiera masę błędów. Nadal jednak warto wydać na niego pieniądze i liczyć, że patche poprawią stan gry.

XGN - 70/100

Dawnguard to idealna pozycja dla tych, którzy nadal nie mają dość przebywania w świecie Skyrim. Ci, którzy liczą na innowacje, będą rozczarowani. Dawnguard to więcej tego samego plus pokraczna transformacja Vampire Lorda.

Eurogamer - 70/100

Nie licząc oczekiwanych (co smutne) wpadek Bethesdy, z Dawnguard nic nie jest nie tak. Jednocześnie nie ma tu nic, co zmuszałoby do wydania 1600 punktów Microsoftu. Jeśli pożądasz solidnych misji pobocznych i konkretnych łupów, znajdziesz to w tym dodatku. Jeśli liczyłeś na coś bardziej epickiego i ambitnego, musisz czekać dalej.

Edge - 60/100

Dodatek nie jest w żadnym sensie zły, ale niczym się nie wyróżnia. Wnosi co nieco do Skyrim, ale nie wzbogaca gry.

Polygon - 50/100

"Więcej" nie równa się z "satysfakcjonujący" i "godny zapamiętania". Dawnguard nie jest podróżą do dziwnego królestwa na miarę tej z Shivering Isles lub Point Lookout. Dodatek nie odstępuje od normy, to takie wakacje spędzane w domu. Nadal jesteś u siebie, robisz te same rzeczy, a gdy urlop dobiegnie końca czujesz, że zmarnowałeś czas.

Komentarze
10
Usunięty
Usunięty
18/07/2012 00:51

Mnie się w sumie ten DLC podoba. Troche dopieścił to, czego brakowało. A perki dla wilkołaków i wampirów to fajny pomysł, w końcu granie likantropem ma jakiś większy sens i jest rekompensata tego, żę nam się nie zwiększą umiejętności.

Usunięty
Usunięty
17/07/2012 23:43
Dnia 17.07.2012 o 22:49, Cadeus napisał:

Rozwieje wasze wątpliwości: FPS to Frames per Second (klatki na sekundę), więc skoro są spadki szybkości wyświelania klatek to znaczy, że wyświetla mało tych klatek na sekundę. Tak wiem, wiecie, ale jak ktoś się takich durnot czepia względem określeń to mnie krew zalewa xd

Ja wiem o co chodzi. Za to mi chodziło o to, że ten zwrot nie ma sensu.

Usunięty
Usunięty
17/07/2012 22:49

Rozwieje wasze wątpliwości:FPS to Frames per Second (klatki na sekundę), więc skoro są spadki szybkości wyświelania klatek to znaczy, że wyświetla mało tych klatek na sekundę.Tak wiem, wiecie, ale jak ktoś się takich durnot czepia względem określeń to mnie krew zalewa xd




Trwa Wczytywanie