JAW: Stranger's Wrath HD trafi na Xboxa 360 "bez łaski" Microsoftu

Małgorzata Trzyna
2012/06/22 13:24
7
0

Szef Just Add Water, Stewart Gilray, skomentował doniesienia, jakoby Oddworld: Stranger's Wrath HD na Xboxa 360 zostało anulowane. Developer zapewnił, że projekt ma szansę przetrwać, mimo, że Microsoft „wodził za nos” JAW przez 15 miesięcy.

JAW: Stranger's Wrath HD trafi na Xboxa 360

Pierwsza wersja Oddworld: Stranger’s Wrath została wydana w 2005 roku. W 2010 roku zapowiedziano stworzenie remake’u tej gry w HD na PS3. Microsoft bardzo szybko zainteresował się tą pozycją.

- Dwa tygodnie później przedstawiciele Microsoftu skontaktowali się z nami i spytali, czy chcielibyśmy zrobić wersję gry na Xboxa 360. Zgodziliśmy się – powiedział Gilray podczas rozmowy z VG247.

Gdy podpisano już stosowne umowy, JAW przesłało screeny, gdzie widać było różnice między pierwotną wersją a HD. Wszystko szło dobrze – do czasu.

- Tuż przed świętami Bożego Narodzenia znów skontaktowali się z nami i powiedzieli, że nie chcą tej gry, ponieważ już kiedyś została wydana na platformę Microsoftu. Powiedzieliśmy „chwila, przecież to Wy się do nas zgłosiliście, nie odwrotnie”, a oni odparli: „Tak, ale nasi ludzie zajmujący się polityką firmy mówią, że nie chcą jej na XBLA”.

GramTV przedstawia:

Po dalszych negocjacjach ustalono, że gra miała trafić na Games on Demand zamiast na XBLA. W maju 2011 Microsoft uznał, że nie można tego zrobić, ponieważ musiałaby ona kosztować przynajmniej 20 dolarów w punktach Microsoftu, co byłoby dość problematyczne, jako że na PS3 gra kosztowała 15 dolarów. Musiałaby się także sprzedać w liczbie miliona sztuk, ale oryginalną wersję kupiło tylko 500000 osób. Ponadto gra musiałaby uzyskać średnią ocenę przynajmniej 80% w MetaCritic (co jest dziwnym żądaniem, skoro na PS3 zdobyła 82%, a na Xboxa – 88%). Microsoft zapewnił jednak, że „można znaleźć rozwiązanie” i „zobaczy, co da się zrobić”.

W styczniu 2012 Microsoft znów się rozmyślił, uznając, że skoro Oddworld: Stranger’s Wrath HD ukazało się już na PS3 w grudniu 2011, to nie można wydać tej pozycji w cyfrowej wersji na Xboxa 360, ponieważ premiery na obie platformy powinny mieć miejsce w tym samym czasie.

- Powiedzieliśmy „Negocjowaliśmy z wami przez 15 miesięcy. Nie graliśmy na zwłokę. To Wy nas opóźnialiście. Gdybyście powiedzieli nam o tym sześć miesięcy wcześniej, wstrzymalibyśmy premierę gry na PS3, póki wersja na Xboxa 360 nie byłaby gotowa”. Daliśmy sobie spokój z Microsoftem, nie z Xboxem 360 – powiedział Gilray. – Jednak przez to, że Microsoft zwodził nas przez 15 miesięcy, będziemy musieli dodać nieco nowej zawartości. Nie możemy wiecznie czekać. Gdybyśmy to robili, w międzyczasie wyszłoby PS4 i Xbox 720. Musimy powiedzieć w pewnym momencie „koniec” i to raczej prędzej niż później. Ludzie jednak nie mogą nas oskarżyć, że nie próbowaliśmy.

Aktualnie JAW negocjuje z dwoma innymi wydawcami, którzy wykazują znacznie większe zainteresowanie Oddworld: Stranger’s Wrath HD na Xboxa 360.

Komentarze
7
Usunięty
Usunięty
22/06/2012 17:51

Tak to Microsoft dba o graczy?

Aquma
Gramowicz
22/06/2012 15:27

Sorry, powtórka przez przypadek.

Aquma
Gramowicz
22/06/2012 15:27

Prawdopodobnie chodzi po prostu o ludzi odpowiedzialnych za politykę wydawniczą.




Trwa Wczytywanie