David Cage: Przemysł gier za bardzo skupia się na przemocy

Małgorzata Trzyna
2012/05/21 22:32

Gry powinny odpowiadać ludziom w każdym wieku, o różnych gustach - twierdzi przedstawiciel Quantic Dream. Od pierwszego dnia pracy chciał, by jego gry trafiły do szerszej publiczności, nie tylko dzieci i nastolatków, i wywoływały niezwykłe emocje.

David Cage: Przemysł gier za bardzo skupia się na przemocy

W rozmowie z Develop Online twórca Heavy Rain, David Cage, powiedział, że chciałby zobaczyć większą różnorodność w grach.

- Myślę, że po prostu chcę zaoferować temu medium pewną odmienność - rzekł. - Chcę dać ludziom szansę kupienia czegoś, co nie jest po prostu kolejną strzelaniną z perspektywy pierwszej osoby czy RPGiem. Gry powinny być adresowane do ludzi w każdym wieku, mających różne gusta. Wszystkie możliwości interaktywnej rozrywki powinny być eksplorowane, a nie sądzę, byśmy teraz coś takiego widzieli. Przemysł jest zbyt skoncentrowany na dzieciach i nastolatkach. Za bardzo skupia się na przemocy.

GramTV przedstawia:

Na rynku gier dużo łatwiej jest postawić na to, co już znamy, co ma spore szanse się sprzedać, zamiast zapuszczać się na nieznane tereny. Dla Davida Cage'a nie jest to jednak takie oczywiste. Co więcej, nie zależy mu po prostu na zbijaniu fortuny.

- Nie jestem pewien, czy to taki bezpieczny zakład - mówi. - Wydanie kolejnej wojennej strzelaniny; jest już tak dużo tego typu gier na rynku, niektóre z nich są niezwykle popularne. Istnieje ryzyko, że przepadniesz w tłumie. Musi to jednak przynosić zysk większości ludzi, ponieważ taka sytuacja jest w całym przemyśle. Gdybym chciał tylko czerpać zyski, po prostu zrobiłbym Heavy Rain 2 i 3, i 4, i 5 dla naszego wydawcy.

Komentarze
27
Usunięty
Usunięty
26/05/2012 00:07

Ktoś jeszcze pamięta Emergency (wyszły chyba 4 części)? Wpisujecie miasta ;)

Usunięty
Usunięty
22/05/2012 12:56
Dnia 22.05.2012 o 12:06, KGWWilku napisał:

jak juz kogos obrazasz to moze chociaz podaj przyklady tych lepszych gier... a heavy rain gra wybitna nie byl ale o wiele bardziej mnie wciagnal niz wiekszosc produkcji opartych na widoczkach i na sile wypchanych kinowa akcja :/

choćbyGray Matter,Catherine,Nier,Gemini Rue,Dear Esther,Machinarium,The Path,Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors,To the Moon,Journey,Ghost Trick: Phantom Detectiveserie takie jak: Phoenix Wright, Hotel Dusk/Last Window, Blackwell itp.nie mówiąc już o starszych grach jak Syberia, Longest Journey, Broken Sword Gabriel Knight itp.tyle to ci mogę powiedzieć z głowy, bo takich gier jest DUŻO więcej.

Usunięty
Usunięty
22/05/2012 12:56
Dnia 22.05.2012 o 12:06, KGWWilku napisał:

jak juz kogos obrazasz to moze chociaz podaj przyklady tych lepszych gier... a heavy rain gra wybitna nie byl ale o wiele bardziej mnie wciagnal niz wiekszosc produkcji opartych na widoczkach i na sile wypchanych kinowa akcja :/

choćbyGray Matter,Catherine,Nier,Gemini Rue,Dear Esther,Machinarium,The Path,Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors,To the Moon,Journey,Ghost Trick: Phantom Detectiveserie takie jak: Phoenix Wright, Hotel Dusk/Last Window, Blackwell itp.nie mówiąc już o starszych grach jak Syberia, Longest Journey, Broken Sword Gabriel Knight itp.tyle to ci mogę powiedzieć z głowy, bo takich gier jest DUŻO więcej.




Trwa Wczytywanie