Dishonored za każdym przejściem "nieco inne". Będzie kontynuacja?

Patryk Purczyński
2012/04/26 21:37

Raphael Colantonio opowiada o tym, jakie będzie Dishonored. Zapewnia też, że choć na razie jego ekipa skupia się wyłącznie na tym projekcie, nie można wykluczyć powstania kontynuacji.

Dishonored za każdym przejściem

- Sądzę, że każde przejście gry będzie nieco inne - stwierdza w rozmowie z dziennikarzami VG247 Raphael Colantonio, jeden z szefów działu kreacji gry Dishonored. - Nie chodzi o to, że za każdym razem fabuła będzie inna. Po prostu każde przejście będzie miało swoją opowieść przedstawioną minuta po minucie. Całościowo historia będzie w gruncie rzeczy taka sama dla wszystkich. Inne będą natomiast zakończenia i odczucia - tłumaczy. Szerzej o zakończeniach Dishonored pisaliśmy wczoraj.

- Dla nas najważniejszy jest gracz. Czuję, jakby to było moje własne przeżycie. Mam poczucie, że system zareagował na to, co chciałem zrobić i to było całkiem fajne - obrazuje Colantonio. Harvey Smith zwraca z kolei uwagę na fakt, że każdy może przechodzić grę na swój sposób.

- Niektórzy będą po prostu gnać przed siebie. I to jest w porządku, to się sprawdza. Inni dadzą sobie natomiast czas, będą grać kreatywnie i eksperymentować. Nam odpowiadają oba wyjścia - stwierdza. Colantonio podkreśla tymczasem, że wirtualny świat stworzony przez Arkane Studios na potrzeby Dishonored jest większy niż sama gra.

- W tej chwili jesteśmy w całości skupieni wyłącznie na grze, nie zaprzątamy sobie głowy niczym innym. Ale to z całą pewnością otwarte uniwersum. Jesteśmy otwarci na kontynuacje i inne rzeczy - zapowiada Colantonio. - To naprawdę ambitny projekt i jesteśmy podekscytowani tym, czym okazuje się być. Ogrywamy go cały czas i jesteśmy po prostu podekscytowani mogąc być tego częścią - dopowiada Smith.

GramTV przedstawia:

- I nie chodzi tu tylko o mechanikę gry, ale o cały jej świat. Naprawdę podoba nam się miejsce, w którym toczy się akcja. To trudna gra do wykonania. Większość oferuje tylko liniowe ścieżki. Jeśli decydujesz się natomiast na rozmaite style gry, rozmaite ścieżki i rozmaite skutki podjętych działań, produkcja staje się trudniejsza - przyznaje Smith.

Największą trudność stanowi jednak według niego fakt, że Dishonored to nowa marka. Nie wiadomo tak naprawdę, jaki jest ten tworzony przez producentów świat. - Jaka tam panuje religia? Jak zachowują się ludzie? Jak wygląda ich przemysł? Jak nazywają się monety? Każdy taki szczegół ma znaczenie - podkreśla.

- Dishonored jest zupełnie inną grą, jej świat jest spójny. Kiedy grasz, masz poczucie, że uczestniczysz tylko w 10 proc. spraw, które się tam rozgrywają. Dzieje się tak, ponieważ dbamy o rzeczy, które dzieją się poza grą, zabiegamy o ich spójność. Tworzenie tak ambitnej gry będącej zarazem nową marką, a także wszystkich tych rzeczy, jest jednocześnie świetną zabawą i sporym wyzwaniem - konkluduje Harvey Smith.

Dishonored ma wstępnie zaplanowany termin wydania na bieżący rok. Gra powstaje z myślą o platformach PC, PS3 i X360. Zachęcamy do obejrzenia pierwszego, ponad czterominutowego trailera wygenerowanego komputerowo - ten materiał robi wrażenie i pozwala choć po części zasmakować wspomnianego tu świata, nad którym pieczołowicie pracują ludzie z Arkane Studios.

Komentarze
11
Usunięty
Usunięty
27/04/2012 10:12
Dnia 27.04.2012 o 10:02, Prophett napisał:

Jakiego Thiefa i Deus Exa? Arcane Studios znani są za Arx Fatalis i Dark Messiah of Might and Magic.

Harvey Smith pracował nad Deus Ex i Deus Ex: Invisible War. A także nad System Shockiem.Thief nigdzie u żadnego z czołowych postaci Arkane się nie przewija :)

Usunięty
Usunięty
27/04/2012 10:02
Dnia 26.04.2012 o 23:10, omega_red napisał:

Do niedawna nie wiedziałem nic o tej grze, ale po obejrzeniu i wysłuchaniu materiałów czekam z niecierpliwością. Ludzie od Thiefa, Deus Exa i Arx Fatalis? Shut up and take my money!

Jakiego Thiefa i Deus Exa? Arcane Studios znani są za Arx Fatalis i Dark Messiah of Might and Magic.

Usunięty
Usunięty
27/04/2012 10:01

Mam tak samo. Ostatnimi czasy im projekt ambitniejszy tym gorzej wychodzi w praniu. Co nie zmienia faktu, że będę bacznie śledził losy "Dishonored"@KrisN1O GTA V w tym roku raczej zapomnij. Dwie gry Rockstar jednego roku? Zbyt piękne, by mogło być prawdziwe.




Trwa Wczytywanie