Nowy materiał z Guild Wars 2 przedstawia rozgrywkę w trybie World vs World

Kacper Matuszewski
2012/03/28 14:49

Jedną z atrakcji w Guild Wars 2 będzie tryb World vs World, w którym gracze będą toczyć spektakularne bitwy zakrojone na szeroką skalę. Rozgrywka w tym trybie została zaprezentowana na nowym, dziesięciominutowym materiale wideo.

Nowy materiał z Guild Wars 2 przedstawia rozgrywkę w trybie World vs World

Wszyscy gracze biorący udział w zabawie w trybie World vs World, funkcjonującym na zasadach PvP, zostaną automatycznie ulepszeni do 80. poziomu, by toczyć spektakularne bitwy, zdobywać twierdze itd. Poszczególne postacie będą różniły się od siebie jedynie wyposażeniem i zdolnościami. Gracze zostaną przydzieleni do jednej z trzech drużyn i poprzez skuteczną grę będą mogli zdobywać rozmaite bonusy i ulepszenia.

Rozgrywka w trybie World vs World została zaprezentowana na poniższym dziesięciominutowym materiale wideo:

GramTV przedstawia:

Wygląda na to, że dzięki trybowi World vs World Guild Wars 2 zaproponuje całkiem świeże podejście do rozgrywek PvP. Gra znajduje się obecnie w fazie betatestów, a jej data premiery nie jest jeszcze znana, jednak całkiem niedawno poznaliśmy skład edycji kolekcjonerskiej oraz minimalne wymagania sprzętowe.

Komentarze
36
Usunięty
Usunięty
30/03/2012 17:57

Polecam yogscast, jeśli ktoś się chce dowiedzieć więcej o gw2, a także o wvw (chociażby ten filmik http://www.youtube.com/watch?v=Pk06sCaB0l4).Nie jest to aż tak bezmyślna siekanina, dużo rzeczy się dzieje, a wygrana daje bonusy dostępne dla wszystkich w danym świecie.

Usunięty
Usunięty
30/03/2012 17:47

http://guildwars2.com.pl/mike-ferguson-o-wvwvw/Tak więc nie ma co się kierować 20minutowym filmikiem skoro bitwy mają trwać po 2 tygodnie ! :D

Usunięty
Usunięty
30/03/2012 02:27
Dnia 28.03.2012 o 22:27, leszeq napisał:

Graffis, wydaje mi się, że takie Open World PvP jakiego oczekujesz, chyba już jest w Warhammerze. Przynajmniej tak to wynikało z opowiadań kumpla który w to trochę grał - mogę się mylić.

I tak i nie :P W Warhammerze każda lokacja (jest ich po 4 dla każdej rasy, do tego dochodzą stolice i strefy neutralne) jest podzielona na strefy PvE i RvR. System ten lepiej ode mnie wyjaśni ten filmik :P http://www.youtube.com/watch?v=eLM5JbgXnFYPomysł genialny i sprawiający masę frajdy ale też i czasochłonny, nawet zbyt czasochłonny. Wojny na poziomach gildyjnych były naprawdę nieźle zorganizowane, wystarczyło zająć jedną, dwie strefy a druga strona niemalże natychmiast przystępowała do kontrataku przez co walki mogły trwać cały wieczór a nawet i dni ! Codziennie linia frontu przesuwała się. Dochodziło nawet do takich sytuacji, że większe gildie zbierały się o naprawdę późnych lub bardzo wczesnych porach, i robił istny "zerg rush". Wieczorem linia frontu była już tuż przy stolicy wroga, rankiem twoja stolica była zdobyta :P Zajmowanie twierdz też ograniczało się do wielkiego "zerga" i masy lagów (no bo jak zająć warownie, przecież nie tańcem przed murami :P) choć trzeba było wydzielać drużyny które zajmowały się zwiadem i pilnowaniem flank. Wszystko to dawało masę frajdy i pewnie grałbym w "Warka" do dziś gdyby nie fakt, że gra dosłownie leżała w kwestii technicznej i balansu. Nie wiem jak jest obecnie (ostatnio przymierzam się do triala który btw nie jest ograniczony czasowo) ale w pierwszych miesiącach od premiery gra przypominała wersję beta albo nawet alpha. Lagi, drastyczne spadki fps, exploity i słaby balans skutecznie zniechęcały do dalszej gry. Do tego tryb RvR szybo się znudził się ludziom, z racji słabych nagród i zbyt dużej ilości czasu jaki trzeba było poświęcić na grę.Po obejrzeniu materiału z GW2 nie da się ukryć, że wzorowali się na trybie RvR z Wara. O ile nie skopią technicznie gry tak jak ludzie odpowiedzialni za Warhammera Online to czeka nas naprawdę masa frajdy :D

Dnia 28.03.2012 o 22:27, leszeq napisał:

> @GraffisDlaczego niby walka nie powinna wykraczać poza arenę i uwzględniać takie aspekty rozgrywki jak przygotowanie do walki (gromadzenie sojuszników, wyposażenie, przygotowanie terenu, dywersja i szpiegostwo etc. - wszystko to co mamy w prawdziwej wojnie)? Skąd głupkowate ograniczenia ilości graczy, składu stron walki etc?

Po części gromadzenie sojuszników czy przeprowadzanie zwiadu i dywersji było właśnie w Warhammerze. Jedna gildia nie była w stanie przeciwstawić się przeciwnej stronie, gild liderzy musieli się dogadywać, "ustawiać" o konkretnych porach na bitwy. Ale nawet tam istnieje ograniczenie ilości graczy w jednej lokacji i tak pozostanie w grach jeszcze przez parę lat, głównie z przyczyn technicznych. Duża ilość graczy w jednym miejscu to ogromne obciążenie zarówna dla komputera gracz (im więcej graczy tym więcej liczenia dla procesora, im więcej graczy tym więcej efektów graficznych ich umiejętności = więcej pracy dla karty graficznej itd.) jak i serwerów samej gry no i naszego łącza. Trzeba też pamiętać, że nie każdy może poświęcić określoną ilość czasu na grę więc musi ona być w miarę "szybka" jak i zbalansowana. Zbyt dużo ilość czasu wymagana od gracza szybko go do niej zniechęci.Ale tak jak pisałem, gameplay przedstawiony na filmiku mocno przypomina to co widziałem podczas gry w Warhammera Online. Jako pospolity "random" nie odczujemy raczej, żadnej taktyki ale będąc już w jakieś konkretnej gidlii - na pewno. W końcu tytuł gry mamy "Guild Wars" co nie ? :P




Trwa Wczytywanie