Rynek gier komputerowych rośnie w siłę - statystyki

Patryk Purczyński
2012/03/09 11:23

Firma DFC Intelligence przygotowała raport, z którego wynika, że z graniem na pecetach jest lepiej niż przed rokiem. Rozwijają się nie tylko azjatyckie, ale także dojrzałe rynki.

Rynek gier komputerowych rośnie w siłę - statystyki

Przychody z segmentu gier komputerowych wyniosły w 2011 roku 18,6 miliarda dolarów. To wynik aż o 15 proc. lepszy w porównaniu do tego, jaki udało się osiągnąć w poprzednim roku - podaje w raporcie stworzonym dla PC Gaming Alliance firma analityczna DFC Intelligence. Największy, bo aż 27-procentowy wzrost zanotowano w Chinach, jednak pozostałe państwa nie zostają w tyle.

Dość powiedzieć, że żaden z dojrzałych rynków nie zanotował wyniku gorszego niż w roku 2010. Korea, Japonia, Wielka Brytania, Stany Zjednoczone i Niemcy łącznie odnotowały dochody na poziomie 8 miliardów dolarów, co jest wynikiem lepszym o 11 proc. w porównaniu do poprzednich 12 miesięcy.

- Spory udział w wypracowaniu dochodów na poziomie 10,1 miliarda dolarów w Azji miał system F2P. Firmy takie jak Zynga czy Bigpoint udanie wprowadzają teraz ten model do Ameryki Północnej i Europy - komentuje analityk DFC Intelligence, David Cole. Nie oznacza to jednak, że sprzedaż gier wysokobudżetowych jest w odwrocie.

GramTV przedstawia:

Autorzy raportu dostrzegają udane premiery pecetowych wersji największych ubiegłorocznych hitów: The Elder Scrolls V: Skyrim, Battlefielda 3, Modern Warfare 3, Assassin's Creed Revelations, Star Wars: The Old Republic czy Rift. Nadspodziewanie wysoka była też sprzedaż nowych odsłon serii FIFA i Pro Evolution Soccer na komputerach. Swoją cegiełkę do pomyślnych rezultatów w tym segmencie dołożyło rosnące zaufanie do dystrybucji cyfrowej.

Raport kończy prognoza na najbliższe lata, według której do 2015 roku przemysł gier komputerowych powinien być wart 25,5 miliarda dolarów. Wzrost ma być pokłosiem rozpowszechniającego się dostępu do połączeń szerokopasmowych i łatwiejszego dostarczenia usług w dystrybucji cyfrowej i metodach płatności.

Komentarze
26
Vojtas
Gramowicz
10/03/2012 20:54
Dnia 10.03.2012 o 20:46, MBi napisał:

A może po prostu więcej ludzi zaczęło kupować oryginały?

To raczej wydawcy powinni lepiej docierać do klientów, bo to nie piraci są przyczyną strat, tylko błędna polityka wydawnicza.

MBi
Gramowicz
10/03/2012 20:46

A może po prostu więcej ludzi zaczęło kupować oryginały?

Bambusek
Gramowicz
09/03/2012 19:32
Dnia 09.03.2012 o 18:09, Janek_Izdebski napisał:

Mogliby zrobić coś, co by uratowało ich twarz w środowisku PC-towej braci...

Musieliby reaktywować Ensemble Studio i zacząć od wydania, oczywiście tylko na PC, pełnoprawnego Age of Empires 4. A na to się nie zanosi.@HeadbangerrTeż jestem zaskoczony, zwykle takie newsy generowały flame na cały weekend.




Trwa Wczytywanie