Black Box: Potrzebowaliśmy Frostbite 2.0 by Need for Speed: The Run było niczym hollywoodzki film

Michał Ostasz
2011/10/19 18:23

Już od dawna wiadomo, że Need for Speed: The Run będzie hulało na rewolucyjnym silniku gry Battlefield 3. Jednakże twórcy gry dopiero teraz powiedzieli nam "dlaczego".

Black Box: Potrzebowaliśmy Frostbite 2.0 by Need for Speed: The Run było niczym hollywoodzki film

Słowa kluczowe to: "Hollywood" i "przeżycia". W rozmowie z serwisem Gamasutra Jason DeLong, producent wykonawczy Need for Speed: The Run powiedział, że to właśnie chęć zespołu Black Box do dostarczenia graczom iście filmowych doznań zdecydowała o wyborze silnika Frostbite 2.0.

Kiedy podjęto decyzję o tym, że nowe gry z serii Need for Speed powstaną w studiach Black Box i Criterion to wiedzieliśmy, że wreszcie mamy czas na to, aby zmienić technologię na której bazował ten cykl. Wcześniej nie było to możliwe, gdyż w pojedynkę pracowaliśmy rok w rok nad nowymi grami. Wtedy też zadaliśmy sobie pytanie: czy poprawiamy nasz silnik czy też szukamy technologii od kogoś z zewnątrz?

Zrozumieliśmy, że gra którą chcemy zrobić będzie produktem w hollywoodzkim stylu. Spojrzeliśmy na Frostbite, który wydawał nam się bardzo przyjaznym silnikiem, a w dodatku mieliśmy możliwość bliskiej współpracy z jego twórcami (firmą DICE - dop. red.). To był właściwy wybór. Pozwoliło nam to na wprowadzenie do gry przekonujących postaci, które na ekranie pojawią się wraz ze wspaniałymi krajobrazami i świetnie wyglądającymi samochodami.

GramTV przedstawia:

DeLong dodał, że wykorzystanie Frostbite 2.0 pozytywnie wpłynie również na sferę audio gry oraz samą jej mechanikę, czego przykładem jest zaawansowana fizyka pojazdów. Przyznał on także, że jego ekipa dużo współpracowała z DICE, a samą technologię chwali on za jej prostotę. Jak przekonuje trasy, które zobaczymy w The Run powstawały naprawdę bardzo szybko.

Warto zaznaczyć, że Need for Speed: The Run będzie pierwszą grą, rzecz jasna poza Battlefield 3, która skorzysta z tej nowatorskiej technologii. Produkt ten pojawi się na platformach PC, PlayStation 3 i Xbox 360 już 18 listopada. Od wczoraj cieszyć się można demem tej produkcji, z którym to związany jest bardzo ciekawy konkurs organizowany przez EA Polska - wygrać można w nim przejażdżkę prawdziwym Porsche!

Źródło: VG247

Komentarze
27
Usunięty
Usunięty
05/01/2012 10:52

[m]

lRayl
Gramowicz
22/10/2011 21:54
Dnia 19.10.2011 o 20:39, Numenpl napisał:

A czy ja piszę że Most Wanted był do bani?? Czytanie ze zrozumieniem to dla niektórych problematyczna sprawa ja wiem o tym.

Nie wiem jak Ci odpisać. Chciałem złośliwością, ale jakoś nie mogę...Never Mind.Po prostu dla mnie takie porównanie ma na celu pokazać, że dana rzecz prześcignęła drugą, która jest wyjątkowa w danej dziedzinie. . Bo jaki jest sens mówienia, że rzecz A(Ocena 1/10) jest gorsza od rzeczy B(10/10)? Jeśli chcemy powiedzieć, że coś jest naprawdę beznadziejne powinniśmy to porównać z czymś co też jest uważane za beznadziejne, żeby inni wiedzieli, że to jest gorszę nawet od tego.Oo Teraz tak spojrzałem na inne twoje posty. Ci chodzi o to, że ta gra choć ma FB 2.0 ma gorszą grafikę od prawie sześcioletniego MW, tak? Jeśli tak, to porównanie dobre. Nie patrząc na kontekst z innych wypowiedzi przyjąłem wygląd=jakość.:P

Usunięty
Usunięty
20/10/2011 08:00

A mi się tam podoba ta gra. Gdyby nie to że mam odłożone pieniądze na określone tytuły to prawdopodobnie bym to kupił. Swoją drogą, jest to pierwszy NFS po Carbon''ie który mi się spodobał. Może kiedyś....




Trwa Wczytywanie