Rynek gier będzie wart 81 miliardów dolarów w 2016 roku

Rafał Dziduch
2011/09/19 17:40

Firma badawcza DFC Intelligence szacuje, że w 2016 roku przychód na globalnym rynku gier wideo wyniesie 81 miliardów dolarów. To o blisko 20 miliardów więcej niż w roku 2010.

Rynek gier będzie wart 81 miliardów dolarów w 2016 roku

Te liczby są wręcz niewyobrażalne i właśnie dlatego robią takie wrażenie. Nasza branża wciąż się rozwija, a to oznacza, że zyskuje kapitałowo na atrakcyjności. Raport DFC Intelligence zawiera kilka ciekawych informacji.

Szacunki mówią też o tym, że w 2016 roku przychód ma całym świecie wyniesie 81 miliardów dolarów, w porównaniu do "zaledwie" 66 miliardów dolarów w roku 2010. Trzeba jednak dodać, że te dane obejmują w zasadzie całą branżę, a więc również gry na urządzenia mobilne, telefony komórkowe czy tablety, które coraz śmielej poczynają sobie w wojnie o portfel klienta.

GramTV przedstawia:

Sprzedaż tradycyjna ma, zdaniem specjalistów, generować z roku na rok coraz mniejsze przychody, spadając w roku 2016 do 43 miliardów dolarów. Tymczasem wzrost czeka usługi online. W latach 2010 - 2016 przychód dla tego segmentu ma zwiększyć się z 19,3 do 37,9 miliarda dolarów.

Czy oznacza to, że kiedyś całkowicie przestaniemy kupować gry w pudełkach?

Komentarze
18
Usunięty
Usunięty
20/09/2011 15:45

Szczerze to sam więcej z roku na rok wydaje kasy na gry, może suma byc większa od podanej

Usunięty
Usunięty
20/09/2011 15:17
Dnia 20.09.2011 o 09:54, Libre napisał:

Wyobraź sobie, że $C 2 przeszedłem na każdym poziomie trudności, więc nie poszło Ci. Stosunek ceny do zawartości byłby dobry przy cenie 149-159zł ale nie 200...

To ciekawe, że ja w dniu premiery w Saturnie w Złotych Tarasach (czyli w miejscu gdzie wszystko z powodu drogiej lokalizacji jest dużo droższe) zapłaciłem 179zł, a nie 200zł. Tak czy inaczej jak porównałbym to do choćby najnowszego Red Alert 3 (serii niegdyś wręcz kultowej) za 130zł, to się śmiać chce i dochodzę do wniosku, że w takim porównaniu to SC2 powinien z 600zł kosztować, żeby podobnie wyszło.W RTSy i ogólnie gry strategiczne gram bardzo dużo i mam porównanie. SC2 miażdży resztę stawki doszlifowaniem i ogólną "płynnością" nie wspominając o innych zaletach. Większość RTSów jest warte przejścia co najwyżej SP, a SC2 ma tak genialny MP (plus nieporównywalny do konkurencji w kwestii swoich możliwości Galaxy Editor), że będzie się w to grało jeszcze przez dłuuugie lata.

Usunięty
Usunięty
20/09/2011 09:54

Dnia 19.09.2011 o 23:34, Blasting_Power napisał:

Zagraj w SC2 i dopiero się wypowiadaj... Akurat wybrałeś jeden z najgorszych możliwych przykładów, bo w stosunku do zawartości to jedna z najtańszych gier. Skąd się biorą ludzie, którzy nie widzą różnicy między ferrari i maluchem i twierdzą że mają tyle samo kosztować "bo oba to samochody"?

Wyobraź sobie, że $C 2 przeszedłem na każdym poziomie trudności, więc nie poszło Ci. Stosunek ceny do zawartości byłby dobry przy cenie 149-159zł ale nie 200...




Trwa Wczytywanie