Bleszinski: Bulletstormowi najbardziej brakowało multiplayera

Patryk Purczyński
2011/09/19 17:18

Cliff Bleszinski nie chce zabierać głosu w kwestiach finansowych w związku ze średnio udaną premierą Bulletstorma. Deklaruje za to swe zadowolenie z ogólnej jakości gry.

Bleszinski: Bulletstormowi najbardziej brakowało multiplayera

Choć za Bulletstormem stała potężna machina marketingowa, gra nie wzbiła się na szczyty list sprzedaży. Cliff Bleszinski mimo to w ciepłych słowach wypowiada się o produkcji stworzonej w polskim studiu People Can Fly. - Czy postrzegamy tę grę jako sukces? Tak, przynajmniej w kwestii wprowadzenia nowej marki na zatłoczony rynek - deklaruje w rozmowie z dziennikarzami VG247.

Zapytany o popularność Bulletstorma nie jest jednak skory do udzielania rozbudowanych komentarzy. - Szczerze powiedziawszy, nie jestem odpowiedzialny za liczby, musielibyście o to zapytać gościa od finansów. Ja jestem odpowiedzialny za rozgrywkę i muszę powiedzieć, że jestem niesamowicie dumny z końcowego kształtu tego produktu - zapewnia.

GramTV przedstawia:

- Gdybym jednak mógł wsiąść do maszyny umożliwiającej podróże w czasie i zrobić coś inaczej, to upewniłbym się, że gra ma znacznie bardziej rozbudowany komponent wieloosobowy. W dzisiejszych czasach, gdy wypuszczasz produkcję z ośmiogodzinną kampanią i lekkim multiplayerem, musisz liczyć się z tym, że zostaniesz połknięty. Takie są realia rynku - dodaje.

Komentarze
41
Tenebrael
Gramowicz
21/09/2011 07:33
Dnia 20.09.2011 o 21:09, Henrar napisał:

Pierwszy Half-Life anyone, którego klimat był budowany głównie przez skrypty? Już o jakże PCtowym Medal of Honor Allied Assault nie wspomnę.

Owszem, klimat HL był budowany poprzez skrypty. Owszem, MoH:AA był pełen skryptów. Jednak w obu przypadkach widać było, że twórcy starali się jakoś ten fakt zamaskować, sprawić, by gracz tego nie odczuwał (i w dużej mierze im się to udało, zwłaszcza w HL). W CoD z kolei skrypty są wręcz nachalne, walą po oczach, a twórcy nawet nie zadali sobie odrobiny trudu, by choć minimalnie to zatuszować.I o tym wciąż mówię - jasne, te mechanizmy pojawiały się już wcześniej w grach, jednak CoD je wywindował do absurdalnych wręcz granic, i upowszechnił.

Dnia 20.09.2011 o 21:09, Henrar napisał:

Te mechanizmy już były wyżyłowane w Medal of Honor: AA i od tego czasu filmowość, skrypty i liniowość została spopularyzowana. I ta gry wyszła tylko na PC. Ale zgodzę się z jednym - grę tworzyli późniejsi twórcy CoDa.

Niespecjalnie. Gra byłą liniowa - ale starano się to maskować. Skrypty były - ale odczuwało się to mocniej dopiero przy drugim przejściu. Filmowość - ok, ale nie sprawiała, że gra trwałą 4-5 h.Ponownie powtórzę - tak, to BYŁO (kiedyś, gdzieś). Ale CoD wszystko to "wymaksował", do granic wręcz wyrzygania, i upowszechnił.

Usunięty
Usunięty
20/09/2011 21:09
Dnia 20.09.2011 o 21:01, Tenebrael napisał:

Skrypty były przed CoD''em, ale nie w tak hurtowych ilościach (nie było budowania całej rozgrywki na skryptach).

Pierwszy Half-Life anyone, którego klimat był budowany głównie przez skrypty? Już o jakże PCtowym Medal of Honor Allied Assault nie wspomnę.Regeneracja zdrowia (przynajmniej na PC) przed CoD''em praktycznie

Dnia 20.09.2011 o 21:01, Tenebrael napisał:

Brak swobody - fakt, był, ale znowu: nie w takim zakresie, nie tak nachalny i bezpardonowy.

I znowu Half-Life, i znowu MoH.

Dnia 20.09.2011 o 21:01, Tenebrael napisał:

Reasumując, CoD może nie "wymyślił" tych mechanizmów, ale wyżyłował je do granic możliwości, i w takiej formie (dzięki/przez swoją popularność) doprowadził do ich upowszechnienia.

Te mechanizmy już były wyżyłowane w Medal of Honor: AA i od tego czasu filmowość, skrypty i liniowość została spopularyzowana. I ta gry wyszła tylko na PC. Ale zgodzę się z jednym - grę tworzyli późniejsi twórcy CoDa.

Tenebrael
Gramowicz
20/09/2011 21:01
Dnia 20.09.2011 o 16:38, Henrar napisał:

Pomińmy drobny fakt, że skrypty, regeneracja zdrowia, brak swobody zostały zapoczątkowane przed CoDem, ale przecież na niego trzeba trochę pohejcić, nie?

Skrypty były przed CoD''em, ale nie w tak hurtowych ilościach (nie było budowania całej rozgrywki na skryptach). Regeneracja zdrowia (przynajmniej na PC) przed CoD''em praktycznie nie istniała, a jeśli nawet, to w baaaardzo odosobnionych przypadkach. Dopiero popularność CoD to zmieniła. Brak swobody - fakt, był, ale znowu: nie w takim zakresie, nie tak nachalny i bezpardonowy.Reasumując, CoD może nie "wymyślił" tych mechanizmów, ale wyżyłował je do granic możliwości, i w takiej formie (dzięki/przez swoją popularność) doprowadził do ich upowszechnienia.




Trwa Wczytywanie