Twórca Hard Reset: Mainstreamowe gry są nudne!

Michał Ostasz
2011/08/31 10:14

Szef Flying Wild Hog, Michał Szustak, w rozmowie z dziennikarzami serwisu Gamefront wypowiedział się na temat obecnej kondycji branży. Jego zdaniem współczesne shootery są po prostu nudne. Hard Reset ma być inny.

Twórca Hard Reset: Mainstreamowe gry są nudne!

Wszystkie nowoczesne strzelaniny są o terrorystach - po ograniu wszystkich Call of Duty obawiam się się, że terroryści wyskoczą nawet z mojej lodówki, aby mnie zabić. Nuda!

Dlatego też nie chcemy tworzyć gier mainstreamowych. Pracujemy nad tytułem dla wszystkich osób, które są już zmęczone walką z terroryzmem.

Szustak zapowiada, że Hard Reset będzie także swego rodzaju hołdem dla dawnej szkoły robienia shooterów. Zapomnijcie o przeładowywaniu broni i poziomach-korytach.

Myślę, że wielu graczy na całym świecie tęskni za starymi czasami i starymi grami. Na rynku za dużo jest shooterów "na szynach", prędzej czy później znudzą się one konsumentom - zaczną szukać oni czegoś innego.

Pójście dewelopera "pod prąd" oznacza także brak trybu multiplayer.

GramTV przedstawia:

Nasz zespół pracuje nad Hard Reset już od dwóch lat, aby przygotować dla was możliwie najlepszą kampanię dla pojedynczego gracza. Moglibyśmy podzielić się na dwa zespoły i spróbować zaimplementować tryb multiplayer, ale z pewnością negatywnie wpłynęłoby by to na jakość kampanii. Ponadto, nie sądzę abyśmy potrafili stworzyć tryb sieciowy, którym moglibyśmy konkurować z grami, które nastawione są na tego typu rozgrywkę. Więc po co? Jesteśmy zdania, że skoncentrowanie się na pojedynczym celu - doskonałym staroszkolnym single-playerze, którego jesteśmy w stanie dostarczyć - to jest dla nas najważniejsze.

Podobno zaskoczy nas również... niska cena, którą będziemy musieli zapłacić za Hard Reset. Przeczytajcie sami:

Nasze studio jest niezależne i staramy się robić wszystko po swojemu, to korzystnie działa też na cenę. Nie jesteśmy korporacją, dzięki czemu oszczędzamy na dziale PR i marketingu. Nie zmuszamy graczy do płacenia więcej za grę, ponieważ nie musimy opłacać gości w skrojonych na miarę garniturach wywołujących medialny szum. To nie producenci tworzą grę - robią to artyści, animatorzy, programiści i inni członkowie ekipy. (...) Wiemy, że ci, którzy faktycznie pracują nad swoim dziełem dostają najmniejsze udziały z tego, co zarobiła gra. Dlatego Steam i dystrybucja cyfrowa są dla nas tak ważne - zero chciwych pośredników pomiędzy nami a graczami - cena was zaskoczy.

Miejmy nadzieję, że studio Flying Wild Hog dotrzyma wszystkich swych obietnic. Za polski zespół oczywiście mocno trzymamy kciuki! Przypomnijmy, że Hard Reset ukaże się się wyłącznie na platformie PC. Premiera gry już 13 września.

Źródło: VG247

Komentarze
45
Usunięty
Usunięty
31/08/2011 23:08

Oj obawiam się że rośnie nam kolejna gwiazda na miarę pana chmielarza. Jeden gardzi PCtowcami drugi deprecjonuje wartość gier które odniosły sukces. Jeden zrobił klapę za +/- 80 milionów a drugi jeszcze nic nie pokazał... i choć myślę że HR może być fajną grą to wątpię by była "rewolucją" czy kamieniem milowym w świecie gier. Ego i testosteron chyba uderza tym panom do głowy bo braku kultury czt wręcz grubiaństwa im nie zarzucam ;)

Usunięty
Usunięty
31/08/2011 20:16

Będę się śmiał jeżeli gra okaże się naprawdę świetna, a wy ugryziecie się w języki. Nie licze na nie wiadomo co, ale tylko na dobrą grę, taką w którą będę grał z uśmiechem i nie będzie czystym skokiem na moje pieniądze. A wy przestańcie narzekać bez powodu. Czytaliście pierwsze wrażenia? Jak nie to polecam.

Usunięty
Usunięty
31/08/2011 19:30

(...)

Dnia 31.08.2011 o 19:28, Pralkosuszarka napisał:

Ta dyskusja już od dawna do niczego nie prowadzi a ja nie mam czasu żeby co chwilę zaglądać na forum, na koniec powrórzę to co powiedziałem wcześniej: nie róbcie dramy tam gdzie nie ma powodów aby ją robić :)

W sumie racja, nie dojdziemy do porozumienia, niestety :] Ja tam HR życzę dobrze, uwielbiam cyberpunk, ale wolałbym więcej mięsa, a mniej rozchlapującego się wszędzie sosu :]




Trwa Wczytywanie