id Software: wymóg stałego dostępu do Sieci w trakcie gry to wspaniały pomysł

Mateusz Kołodziejski
2011/08/11 11:01

Informacja o tym, że Diablo III będzie wymagało stałego dostępu do Internetu nawet w trybie dla singli wielu osobom nie przypadła do gustu. Tymczasem ekipa id Software gorąco popiera kolegów z Blizzarda.

id Software: wymóg stałego dostępu do Sieci w trakcie gry to wspaniały pomysł

Na temat tego czy dostęp do Internetu w trakcie rozgrywki powinien być wymagany głos zabrał dyrektor kreatywny Rage, Tim Willits. W wywiadzie dla Eurogamera przekonywał ostatnio, że to rozwiązanie jest wprowadzane przede wszystkim w trosce o graczy, a decyzja Blizzarda stała się kolejnym etapem ewolucji branży. Diablo III sprawi, że wszyscy zaakceptują konieczność stałego dostępu do Internetu - twierdzi przedstawiciel id Software. Jeżeli jesteś gigantem, łatwiej wprowadzać ci zmiany. W pełni to popieram. Jeżeli zmusimy graczy, by byli ciągle on-line w trakcie zabawy i w końcu stanie się to akceptowalne - będzie fantastycznie.

Według Willitsa stały dostęp do Sieci pozwoli twórcom na poprawianie ich produkcji bez robienia kłopotu samym graczom: W końcu przyniesie to korzyść wszystkim. Wyobraź sobie, że gra jest automatycznie aktualizowana, a ty nawet nie zdajesz sobie z tego sprawy. Nie musisz niczego klikać. Wszystko dzieje się automatycznie. Ale to giganci (jak Diablo III) muszą przekonać graczy do tych zmian.

GramTV przedstawia:

Czy takie uszczęśliwianie graczy na siłę ma sens? Z wypowiedzi Tima Willitsa wynika, że tak gorąco popierane przez niego rozwiązanie może sprzyjać przede wszystkim deweloperom, którzy otrzymują możliwość nieograniczonego wprowadzania poprawek do swoich często niedopracowanych tytułów i to bez wiedzy użytkowników.

Komentarze
176
Usunięty
Usunięty
13/08/2011 11:09
Dnia 11.08.2011 o 22:23, macman78 napisał:

Wszystko jest możliwe oprócz: wywrócenia hełmu na drugą stronę i okopania się w latrynie(z terminologi wojskowej)

Możliwe - zapewne. Wykonalne - niekoniecznie. Jeżeli będą na to musieli poświęcić rok pracy całego swojego teamu, to nie licz na to, że się doczekasz takiej funkcjonalności.

Usunięty
Usunięty
12/08/2011 09:03
Dnia 12.08.2011 o 02:14, Blasting_Power napisał:

Krótko mówiąc tak żeś się zapędził (...)

Sprawę wyjaśniłem w poście wyżej. Zrobiłem to chyba w sposób jasny i raczej jednoznaczny. Szkoda natomiast, że nie odniosłeś się do reszty mojej wypowiedzi. Cóż, widać jeśli fakty nie pasują do teorii, to tym gorzej dla faktów.

Usunięty
Usunięty
12/08/2011 02:14
Dnia 11.08.2011 o 23:05, Ring5 napisał:

To super, naprawdę się cieszę, ale widzę, że nie zrozumiałeś jednak mojego posta. Nie chodziło mi o to, by stwierdzić, że połączenie z serwerem = uproszczenie gry (nie wiem nawet, skąd taki pomysł), chodziło mi tylko o to, by pokazać absurdalność argumentu "stałe połączenie z serwerem uprości graczom życie". Bo przepraszam co, gracz nie jest w stanie kliknąć na przycisk "update" w menu gry? Gra musi to zrobić za niego?

To ja się powinienem zapytać skąd żeś Ty taki pomysł wytrzasnął, bo ja przeczytałem twój post:

Dnia 11.08.2011 o 23:05, Ring5 napisał:

To cudowne! Wspaniałe! Włączmy też z automatu god-mode, to również ułatwi graczom życie. Albo jeszcze lepiej: > zamiast gry, dajmy im po prostu film w HD z przejścia gry. Będą przeszczęśliwi, nie będą musieli nic robić, tylko delektować się wspaniałym wyglądem, no i nie będą grzebać w plikach...

Krótko mówiąc tak żeś się zapędził, że z wymaganego stałego połączenia z netem uroiłeś sobie wpływ na poziom samych gier (god-mode, samo przechodząca się gra). Nie widzisz różnicy między uprościć procesy okołogrowe, a uprościć samą grę (co już z uprzyjemnieniem niekoniecznie się wiąże).




Trwa Wczytywanie