Diablo III łatwe nie będzie

Patryk Purczyński
2011/07/26 09:21

Jednym z głównych wyzwań projektantów Diablo III jest sprawienie, by gra była wymagająca. Jak zapewnia menedżer ds. społecznościowych w Blizzardzie, hack'n'slash do łatwych należeć nie będzie.

Diablo III łatwe nie będzie

Ostatnio tematem nr 1 dotyczącym Diablo III jest termin rozpoczęcia beta-testów. Tym razem mamy dla was coś z innej półki - poziom trudności. Cytowany przez serwis gamersbook.com menedżer ds. społecznościowych w Blizzardzie, Bashiok, podzielił się swoją wiedzą w tej kwestii. Wierni fani nie powinni narzekać.

- Poziom trudności jest jedną z wielu rzeczy, której poczucia nie będą mieli gracze przed premierą. W naszym najlepszym interesie jest podtrzymanie żywotności gry przez jak najdłuższy okres, musimy się zatem upewnić, że stanowi ona (gra - dop. red.) wyzwanie dla tych, którzy chcą się z nią zmierzyć. Jaki by był sens posiadania wielu poziomów o rosnącej skali komplikacji jeśli nie ocenilibyśmy, jak trudna jest cała gra? - mówi Bashiok.

GramTV przedstawia:

- Oczywiście to, czy uda nam się trafić w odpowiednie widełki, jest zupełnie osobną kwestią - dodaje. A nam pozostaje czekać na ogłoszenie terminu rozpoczęcia beta-testów, a następnie na ustalenie daty premiery. Chciałoby się zagrać w Diablo III jeszcze w tym roku, nieprawdaż?

Data premiery Diablo 3 jest już znana! Czytaj więcej o Diablo 3

Komentarze
32
Usunięty
Usunięty
28/07/2011 23:05
Dnia 26.07.2011 o 17:01, ZuTheSkunk napisał:

Diablo 2 stawało się stanowczo za trudne na Koszmarze. Ja ŻĄDAM zamieszczenia w trójce trybu ułatwionego dla takich łamag jak ja, które kompletnie się nie znają na tworzeniu dobrych buildów postaci. Bo inaczej się wkurzę... nie po to czekam tak długo na grę, która jest już praktycznie drugim Duke Nukem Forever (z tą różnicą, że w Blizzarda można CHYBA wierzyć), aby dowiedzieć się, że jestem zbyt wielkim lamerem, aby w tę grę grać.

Witoj.. :-)<lol2> [Wybacz za śmiech. Nie mogłem się powstrzymać] Dobrze, że to podkreśliłeś i nie bałeś się do tego przyznać :-) +5 do szczerości. Łamaga to IMO chyba i tak zbyt delikatne słowo. Istnieje inne słowo na inną literkę... [niektórzy chyba domyślą się o jakie słowo chodzi :-P] Nie wiem co jest tak trudnego w tej grze żeby mieć problemy na poziomie trudności koszmar =.= Przecież tam jeszcze nie ma każdy potwór immunów co katorgą jest na poziomie trudności Piekło. Trzeba dosłownie mieć crap itemy i crapnie rozdawać skille oraz nie umiejętnie rozdawać statystyki by się tam męczyć. Gra nie wymaga wielkiego pomyślunku i rozkmin jak w przypadku cRPG. Jest prosta jak budowa cepa. Level up = danie w umiejętność, która jest moją główną umiejętnością bądź jedną z głównych i ją maxuję, bądź nie daję skilla teraz a później. Albo 1 na dojście do danej umiejętności... Posiedzieć chwilę nad drzewkiem umiejętności i rozplanować w co dawać chyba nie wymaga ponad przeciętnych umiejętności logicznych :-)

Usunięty
Usunięty
28/07/2011 20:49
Dnia 28.07.2011 o 14:28, palpatine napisał:

Spodziewam się, że będzie tego cała masa, nie jak w przypadku D2 kilka najlepszych. Dodatkowo każdy z buildów niesie ze sobą też warunki, jakie trzeba spełnić. Może być ciężko i długo trzeba będzie czekać na taki TOP 10 najbardziej skutecznych (najsilniejszych).

Przede wszystkim na początku patche będą tak często zmieniać skille/staty/itemy, że najlepsze buildy będą się zmieniać z tygodnia na tydzień.

Usunięty
Usunięty
28/07/2011 20:23
Dnia 28.07.2011 o 14:09, palpatine napisał:

> Mam nadzieje, ze D3 bedzie troche trudniejsze od D2. W D2 grajac wg sensownego buildu > wyzwania zaczynają sie dopiero na poziomie Hell. Nightmare jest imho zbyt latwy, przynajmniej > jak gra się wg tabeli optymalnego exp/lvl. To mogliby w D3 poprawic, ale tez niech nie > przesadza w drugą stronę i nie zrobią rzezni a''la Uber Tristram w regularnej grze :) > Myślę, ze w tym względzie Blizzard nie zawiedzie. Dziwny był momentami balans gry. Np. niesławny Duriel na poziomie normal był baaardzo trudny, najbezpieczniej było go przechodzić z pomocą "starszego brata" ;), chociaż ja rozwalałem go zawodowcem bez problemu. Potem duriel na poziomie nightmare jest banalny, na Hell w sumie nie jest trudny, ale zabiera trochę czasu. Z Diablo jest podobnie- na normalu jest na prawde bardzo trudny, potem na Nightmare to kaszka z mleczkiem, na Hell znowu wymagający. Ale taki już urok Diablo. Potrafi sprawić trudność nawet na najłatwiejszym poziomie.

Prawda, choc w zaleznosci od postaci rozne miejsca w grze moga stanowic najwieksze wyzwanie. Do tego dochodzi pewien element losowosci generowania map i zaludniania potworkami. Np. raz wieza Hrabiny moze byc bulka z maslem, a czasem moze byc trudna (oczywiscie na Hell).Z Hell to jest ogolnie tak, ze nie mozna polegac tylko na jednym typie ataku/obrazen bo kazdy potwor ma 1 niewrazliwosc, wiec jak nie jednym go, to drugim. Kluczem do przetrwania sa resy i wypasny sprzet ofc, wtedy zadna grupa nie jest potrzebna, wystarczy merc :)




Trwa Wczytywanie