Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - patch 1.3 już dostępny!

Adam "Harpen" Berlik
2011/07/20 10:59

Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią firma CD Projekt RED opublikowała patch 1.3 do gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów, zawierający nowe DLC oraz mnóstwo poprawek.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - patch 1.3 już dostępny!

Wiedźmina 2: Zabójcy Królów do wersji 1.3 można zaktualizować na dwa sposoby. Gracze, którzy pobrali łatkę 1.2 powinni pobrać ten plik, z kolei pozostali, którzy wciąż mają zainstalowaną wersję 1.0, niech skorzystają z tego odnośnika.

Oto pełna lista zmian i nowości wprowadzonych w aktualizacji 1.3 do Wiedźmina 2:

  1. Nowy darmowy DLC – „Wór pełen piór” to nowe zadanie dostępne w drugim akcie gry. Aby je rozpocząć, należy udać się do ekscentrycznego Elthona mieszkającego w samotnej chacie niedaleko kamieniołomu w pobliżu Vergen. Największa nagroda czeka u Elthona dla najbardziej cierpliwych graczy.
  2. Gra obsługuje formaty obrazu 4:3, 5:4, 16:10.
  3. Dodano schowek na przedmioty. Gracze mogą przechowywać przedmioty z ekwipunku w karczmach. Aby pozostawić przedmioty w schowku lub je z niego odebrać należy porozmawiać z karczmarzem.
  4. Do ekwipunku dodano kategorię „Rupiecie” zwiększającą przejrzystość klasyfikacji przedmiotów.
  5. Dodano nową kategorię w menu „Dodatki” umożliwiającą odgrywanie animowanych sekwencji (wspomnień Geralta, snów ukradzionych przez harpie, itp.) poza grą.
  6. Wprowadzono opcję Szybkiego ładowania gry pod klawiszem F9.
  7. Wprowadzono opcję chowania HUD aby umożliwić tworzenie zrzutów z ekranu bez wyświetlonych paneli. W przypadku nowych instalacji opcja ta dostępna jest domyślnie pod klawiszem „H”. Użytkownicy, którzy dokonali modyfikacji w konfiguracji klawiszy muszą przejść do panelu „Ustawienia klawiszy” w narzędziu konfiguracyjnym Wiedźmina 2, a następnie przypisać tej opcji wybrany klawisz. Uwaga: nie ma możliwości kontynuowania gry przy schowanym HUD.
  8. Dodano licznik przedmiotów umieszczonych w kieszeniach.
  9. Do panelu alchemii dodano opcję tworzenia kilku przedmiotów naraz.
  10. Usunięto błąd polegający na braku obsługi rozdzielczości 2560x1440.
  11. Rozwiązano problemy związane z technologią nVidia 3D Vision. Gracze nie muszą już odinstalowywać powiązanych sterowników.
  12. Wprowadzono poprawki do obsługi funkcji 3D Vision, SLI oraz Crossfire przez grę.
  13. Poprawiono obsługę funkcji Ubersamplingu przez karty nVidia
  14. Wprowadzono poprawki do panelu opcji „Ustawienia klawiszy” umożliwiając konfigurację przycisków myszy dla osób leworęcznych.
  15. Wprowadzono dodatkowe opcje ustawień klawiszy umożliwiające konfigurację przycisków służących do szybkiego wyświetlania paneli użytkownika.
  16. Usunięto problem związany z resetowaniem opcji gry w momencie aktualizacji. Instalacja patcha nie resetuje już opcji gry.
  17. Plik konfiguracyjny nie zostaje nadpisany w momencie aktualizacji i nadpisania launchera oraz urządzenia konfiguracyjnego.
  18. Podczas aktualizacji launcher ulega zamknięciu zapobiegając pojawieniu się błędu aktualizacji.
  19. Launcher zostaje całkowicie zamknięty i nie działa dłużej w tle.
  20. Błąd aktualizacji „Zainstalowana wersja gry jest niewłaściwa lub niekompletna” pojawiający się w przypadku braku wystarczającej ilości miejsca na dysku systemowym został przeformułowany aby lepiej informować o przyczynie problemu.
  21. Mutageny pełnią również funkcję składników alchemicznych. Częstotliwość pojawiania się słabszych mutagenów jest dużo wyższa niż silnych mutagenów, a ogólna częstotliwość pojawiania się wszystkich mutagenów została zmniejszona.
  22. Wprowadzono poprawki do częstotliwości pojawiania się mutagenów oraz w sklepie Thoraka.
  23. Sekcja w prologu obejmująca ucieczkę przed smokiem pozostaje niedostępna do momentu ukończenia wszystkich części prologu związanych ze szturmem na twierdzę, łagodząc tym samym poziom trudności na początku gry.
  24. Podczas walki z kejranem po zawaleniu mostu na mapie, na końcu mostu pojawia się pinezka mająca na celu pomoc graczowi w odnalezieniu właściwej drogi i ukończenie zadania.
  25. W wielu zadaniach pinezki na mapach zostały poprawione.
  26. Osłabiono moc znaku Quen – czas trwania znaku zmniejsza się o 20% szybciej po otrzymaniu ciosu od przeciwnika. Wprowadzono również inne, mniejsze poprawki związane z balansem tego znaku.
  27. Usunięto problem związany z brakiem możliwości stosowania olejów na srebrnych mieczach.
  28. Usunięto problem związany z petardami Smoczy sen. Sztylety zadają bossom połowę obrażeń.
  29. Wprowadzono szereg optymalizacji w karczmie w Vergen.
  30. Usunięto błąd podczas odgrywania muzyki w sekwencjach skradania się.
  31. Usunięto błąd związany z siłowaniem się na rękę z Bartoszem Szkutą. Gracze nie mogą dłużej bez końca wzbogacać się na siłowaniu z tym przeciwnikiem.
  32. Usunięto możliwość rozpoczęcia walki na pięści z kobietą modlącą się pod pomnikiem w Vergen.
  33. Przeciwnicy w mini grze w jednej z karczm zmieniają swoje pozycje we właściwy sposób nie blokując się nawzajem.
  34. Usunięto błąd związany z mieczem Fenna podczas walki.
  35. Usunięto błędy związane z Rękawicami zielarza.
  36. W prologu Geralt zachowuje swój długi stalowy miecz przez cały czas, tzn. podczas sekcji szturmu nie jest ekwipowany domyślny miecz.
  37. Usunięto błąd związany z nieśmiertelnością niektórych nekkerów.
  38. Usunięto błąd związany z pojawianiem się podczas gry czarnego ekranu uniemożliwiającego dalszą rozgrywkę.
  39. Nad gniazdami nekkerów po ich zniszczeniu nie pojawiają się dłużej ikony interakcji.
  40. Po ukończeniu zadania „Zapach kadzideł” nie pojawia się informacja o zakończeniu zadania niepowodzeniem.
  41. Usunięto nagłe przejście do gameplay’u tuż przed rozpoczęciem przerywnika z Cynthią i Filippą.
  42. Usunięto Triss, Roche’a i Iorwetha podczas końcowej animacji tuż przed rozpoczęciem wyświetlania napisów końcowych.
  43. Poprawiono ścieżki patroli strażników.
  44. Usunięto możliwość zabicia wysłannika Redanii w namiocie Henselta, uniemożliwiając jego respawn.
  45. Elfka w Vergen nie zastyga dłużej w pozie „stracha na wróble”.
  46. Zgnilce pożywiające się zwłokami nie pojawiają się po spaleniu danego ciała.
  47. Wprowadzono szereg poprawek związanych z funkcjonowaniem społeczności w grze.
  48. Wprowadzono szereg poprawek w ustawieniach kamery w dialogach.
  49. Wprowadzono niewielkie zmiany do sekwencji dialogowych (m. in. poprawiono gestykulację króla Foltesta na murach miasta w prologu).
  50. Usunięto blokadę postępu w zadaniu „W szponach szaleństwa”.

GramTV przedstawia:

Wiedźmin 3 – informacje o Wiedźminie 3 już dostępne. Sprawdź!

Komentarze
117
Usunięty
Usunięty
25/07/2011 12:07

/ciach/

Dnia 22.07.2011 o 10:49, macman78 napisał:

Nawet Blizzard wypuszcza poprawki do swoich gier, a wiedźmin nie miał aż tylu błedów, co niektórzy tu stękaja od miesiąca czy dwóch.

Przepraszam, ale albo mi się wydaje, albo twierdzisz że Wiedźmin 2 nie ma błędów, o których inni gracze pisali. Może wyjaśnisz na jakiej podstawie tak twierdzisz? Chyba nie na tej że Ty ich nie miałeś/ nie widziałeś? To mniej więcej tak jakby stwierdzić że skoro Tobie nie popsuł się monitor / HDD czy inna część komputera to taka awaria innym również się nie przydarza.

Usunięty
Usunięty
25/07/2011 12:07

/ciach/

Dnia 22.07.2011 o 10:49, macman78 napisał:

Nawet Blizzard wypuszcza poprawki do swoich gier, a wiedźmin nie miał aż tylu błedów, co niektórzy tu stękaja od miesiąca czy dwóch.

Przepraszam, ale albo mi się wydaje, albo twierdzisz że Wiedźmin 2 nie ma błędów, o których inni gracze pisali. Może wyjaśnisz na jakiej podstawie tak twierdzisz? Chyba nie na tej że Ty ich nie miałeś/ nie widziałeś? To mniej więcej tak jakby stwierdzić że skoro Tobie nie popsuł się monitor / HDD czy inna część komputera to taka awaria innym również się nie przydarza.

Usunięty
Usunięty
25/07/2011 10:32
Dnia 24.07.2011 o 09:56, Alkagash napisał:

Hmm, jak CD Projekt to robi? Z każdym patchem stabilność rozgrywki u mnie spada. Właściwie nie mogę wejść do Flotsam bez niebieskiego ekranu i resetu. :(

Przy takich objawach to polecam przejrzeć dokładnie sprzęt....




Trwa Wczytywanie