Yves Jacquier z Ubisoft jest przekonany o tym, że konsole nowej generacji zaskoczą nas przede wszystkim SI, a nie fotorealistyczną grafiką. Skąd ten wniosek?
Yves Jacquier z Ubisoft jest przekonany o tym, że konsole nowej generacji zaskoczą nas przede wszystkim SI, a nie fotorealistyczną grafiką. Skąd ten wniosek?
Prawdziwym polem bitwy zawsze była Sztuczna Inteligencja. Wyzwaniem było to, aby działanie SI było jak najbardziej naturalne. To właśnie problem, z którym zmagamy się przy tworzeniu wirtualnych światów.
Uogólniając, branża nie jest już zdania, że najważniejsza jest grafika. Oczywiście, że z punktu widzenia marketingu jest ona kluczowa, bo ją najprościej zaprezentować, z SI sprawa wygląda zupełnie inaczej. Zmagamy się z PlayStation 3 i Xboksem 360, które bardzo ograniczają to, co chcemy robić. To nie lada problem dostarczyć świetną grafikę, świetne SI i w dodatku świetny dźwięk mając do dyspozycji mało pamięci i jeszcze mniej czasu na obliczenia.
Jesteśmy zdania, że kolejna generacja konsol będzie pozbawiona tych ograniczeń. Gry będą wyglądały bardziej realistycznie, na ekranie pojawi się więcej obiektów. Ale co nam po rewelacyjnie prezentującej się grze z kiepską SI? - podsumowuje.
Naciski na producentów konsol ze strony deweloperów są coraz liczniejsze i napływają dosłownie z całego świata. Mimo zapewnień Sony i Microsoftu, że ich urządzenia mają przed sobą jeszcze pięć lat życia, PlayStation 4 i Xboksa 720 możemy doczekać się znacznie, ale to znacznie szybciej.
Źródło: VG247