Ubisoft: Siłą nowych konsol będzie zawaansowana SI, a nie grafika

Michał Ostasz
2011/07/07 13:05

Yves Jacquier z Ubisoft jest przekonany o tym, że konsole nowej generacji zaskoczą nas przede wszystkim SI, a nie fotorealistyczną grafiką. Skąd ten wniosek?

Ubisoft: Siłą nowych konsol będzie zawaansowana SI, a nie grafika

Jego zdaniem Wii pokazało całej branży, że grafika nie jest kluczem do odniesienia rynkowego sukcesu. Dlatego też nowe konsole pójdą inną ścieżką. W rozmowie z serwisem GameIndustry.biz powiedział:

Prawdziwym polem bitwy zawsze była Sztuczna Inteligencja. Wyzwaniem było to, aby działanie SI było jak najbardziej naturalne. To właśnie problem, z którym zmagamy się przy tworzeniu wirtualnych światów.

Uogólniając, branża nie jest już zdania, że najważniejsza jest grafika. Oczywiście, że z punktu widzenia marketingu jest ona kluczowa, bo ją najprościej zaprezentować, z SI sprawa wygląda zupełnie inaczej. Zmagamy się z PlayStation 3 i Xboksem 360, które bardzo ograniczają to, co chcemy robić. To nie lada problem dostarczyć świetną grafikę, świetne SI i w dodatku świetny dźwięk mając do dyspozycji mało pamięci i jeszcze mniej czasu na obliczenia.

GramTV przedstawia:

Jesteśmy zdania, że kolejna generacja konsol będzie pozbawiona tych ograniczeń. Gry będą wyglądały bardziej realistycznie, na ekranie pojawi się więcej obiektów. Ale co nam po rewelacyjnie prezentującej się grze z kiepską SI? - podsumowuje.

Naciski na producentów konsol ze strony deweloperów są coraz liczniejsze i napływają dosłownie z całego świata. Mimo zapewnień Sony i Microsoftu, że ich urządzenia mają przed sobą jeszcze pięć lat życia, PlayStation 4 i Xboksa 720 możemy doczekać się znacznie, ale to znacznie szybciej.

Źródło: VG247

Komentarze
29
Usunięty
Usunięty
08/07/2011 13:34

>Ale mi już nawet nie chodzi o zapowiadanie jakie to SI będzie genialne w next genach bo to jak zawsze PRowy bełkocik. Chodzi raczej o to, że w aktualnych czasami na zaawansowane SI już zaczyna brakować bebechów.

Vojtas
Gramowicz
08/07/2011 00:02
Dnia 07.07.2011 o 21:58, Geeko napisał:

A gdzie on napisał, że Wii ma związek z SI?

Nigdzie. Tym niemniej wspominając Wii zasugerował to między wierszami. Nie chodzi o to, że on tak myśli, tylko że chaotycznie się wysławia i chyba sam nie wie, co chce powiedzieć.

Dnia 07.07.2011 o 21:58, Geeko napisał:

Co do samego SI to może mieć rację.

Ulepszanie SI to jedna z ostatnich rzeczy jaką firmy mają ochotę poprawiać - zazwyczaj robią to tak, by nie było jakiejś poważniejszej wtopy - czyli absolutne minimum niestety. Ze świecą szukać takiej SI jak we wspomnianym FEAR.

Usunięty
Usunięty
07/07/2011 22:35

Tak, sami specjaliści. Pewnie dalej kradniecie gry z neta?- Gry to biznes, trzeba zarabiać, a najmniejsze ryzyko jest na sprawdzonym polu. Proste, Wii zgarnęło góry szmalu, trzeba się podłączyć do tortu przed innymi graczami. Dla tego też powstają multiplatformy, by zarobić więcej. To się już nie zmieni! Pogódźcie się z tym!- Co ma SI do układów? Czy ktoś sobie żartuje? A co do procesorów mają jakiekolwiek obliczenia? Czy ktoś na prawdę myśli, że to co mieli procesor, niezależnie jakie to instrukcje nie obciąża pamięci? A wiecie ile ramu mają obecnie PeCety? Myślicie, że po co? jasne że liczy się kunszt programistów, a gry nie mogą być za trudne, ale przy super grafice, efektach, fizyce, dźwięku i obsłudze sieci, jak myślicie na co nie starcza zasobów?- Na pewno podciągną rozdziałkę do Full HD, ale nie dalej. Nowy DX jest konieczny, jakoś sądzę, że bez Tesalacji nie przetrwają, inna sprawa, że pewnie nie będzie to najwyższe możliwe ustawienie.Na marginesie, wydaje mi się, że jednak gość który pracuje w branży wiele lat, zna się na tym wszystkim trochę lepiej niż my. Nie rozumiem więc skąd taka postawa graczy. Może zaraz wszyscy powiedzą, że im się wszystkie gry Ubi nie podobają?




Trwa Wczytywanie