Battlefield 3 - DICE na chwilę obecną nie planuje narzędzi modderskich

Krzysiek Ogrodnik
2011/07/06 12:51

Dlaczego? Bo silnik gry jest bardzo skomplikowany i modyfikacja czegokolwiek do najprostszych nie należy.

Battlefield 3 - DICE na chwilę obecną nie planuje narzędzi modderskich

Takie jest przynajmniej stanowisko Patricka Söderlunda wiceprezesa europejskiego oddziału EA. Wyraził je w rozmowie z niemieckim GameStarem zaznaczając, że głównym powodem takiego stanu rzeczy jest zaawansowany model zniszczeń otoczenia, który mocno komplikuje sprawę.

Na chwilę obecną nie przygotowujemy żadnych narzędzi modderskich . Jeśli przyjrzysz się silnikowi Frostbite zauważysz, że jego skomplikowanie sprawia, iż modyfikowanie gry przez osoby trzecie jest bardzo trudne. Wszystko przez naturę powstawania etapów, możliwości zniszczenia tego wszystkiego... to po prostu trudne. Wydaje się nam, że przygotowanie modyfikacji będzie zbyt dużym wyzwaniem dla chętnych.

GramTV przedstawia:

Nie dziwi mnie podejście DICE – mody były bardzo ważnym elementem serii, ale z każdą kolejną odsłoną powstawało ich coraz mniej. Dlaczego? Po prostu ich tworzenie staje się coraz trudniejsze. Pamiętam stare dobre czasy, gdy zrobienie nowej wersji skórki broni do Quake'a 3 było kwestią kilkunastu minut, w nowych grach to znacznie bardziej złożony problem.

Mody z biegiem lat będą niestety umierać śmiercią naturalną i musimy się z tym pogodzić – przygotowanie czegokolwiek poważniejszego, szczególnie za darmo, z dnia na dzień staje się zbyt pracochłonnym przedsięwzięciem. Ludzie którzy kiedyś je tworzyli, przejdą na scenę gier niezależnych, gdzie mogą nie tylko zarobić, ale i pokazać się szerszej publiczności, a przez to łatwiej odnieść sukces. I tego im życzę.

Komentarze
70
Usunięty
Usunięty
07/07/2011 00:36

@ HenrarZgadza się, patrząc na popularność UT3 na tle jego poprzedników, to ta gra okazuje się niewypałem. Oczywiście - jego popularność w pewnym stopniu może przekładać się na ilość map i modów. Jednak modderzy nie grają zwykle hardcore''owo. Wiele osób kupiło tę grę tylko dla toolsów - kiedyś nie było UDK.UT3 jest ogólnie dyskusyjne, dlatego skupmy się może na samym UT i UT2004. Nie można powiedzieć, aby 2k4 było mniej popularne od UT, a jednak map powstało do niego co najmniej o połowę mniej.@ mronothZ moddb.com jest taki problem, że sama strona powstała 3 lata po premierze UT, czyli nie uwzględnia okresu, w którym wymodzono najwięcej... Z kolei liczba modów do UT3 zawiera w sobie mody zrobione w UDK, czyli w większości robione przez ludzi, którzy z UT3 nie mają za wiele wspólnego.Lepszym wyznacznikiem są mapy. Pojedynczą mapę jest stosunkowo łatwiej zrobić niż od razu całego moda. A tego kiedyś powstawały po prostu tysiące...Dziś wszystko robi się dłużej i trudniej - i nikt mi nie powie, że nie. No chyba, że robi jakiś crap w 5 minut, byle zrobić cokolwiek, to ok. Jednak chcąc zrobić cokolwiek na poziomie - to kiedyś wystarczał 1 człowiek i te 2-3 tygodnie; dziś jeden człowiek w 3-4 miesiące zrobi kawałek lokacji i może nie będzie się go wstydził ;]

Usunięty
Usunięty
07/07/2011 00:36

@ HenrarZgadza się, patrząc na popularność UT3 na tle jego poprzedników, to ta gra okazuje się niewypałem. Oczywiście - jego popularność w pewnym stopniu może przekładać się na ilość map i modów. Jednak modderzy nie grają zwykle hardcore''owo. Wiele osób kupiło tę grę tylko dla toolsów - kiedyś nie było UDK.UT3 jest ogólnie dyskusyjne, dlatego skupmy się może na samym UT i UT2004. Nie można powiedzieć, aby 2k4 było mniej popularne od UT, a jednak map powstało do niego co najmniej o połowę mniej.@ mronothZ moddb.com jest taki problem, że sama strona powstała 3 lata po premierze UT, czyli nie uwzględnia okresu, w którym wymodzono najwięcej... Z kolei liczba modów do UT3 zawiera w sobie mody zrobione w UDK, czyli w większości robione przez ludzi, którzy z UT3 nie mają za wiele wspólnego.Lepszym wyznacznikiem są mapy. Pojedynczą mapę jest stosunkowo łatwiej zrobić niż od razu całego moda. A tego kiedyś powstawały po prostu tysiące...Dziś wszystko robi się dłużej i trudniej - i nikt mi nie powie, że nie. No chyba, że robi jakiś crap w 5 minut, byle zrobić cokolwiek, to ok. Jednak chcąc zrobić cokolwiek na poziomie - to kiedyś wystarczał 1 człowiek i te 2-3 tygodnie; dziś jeden człowiek w 3-4 miesiące zrobi kawałek lokacji i może nie będzie się go wstydził ;]

Usunięty
Usunięty
06/07/2011 22:55
Dnia 06.07.2011 o 20:29, CharonPL napisał:

Absmak, ale ilość modów naprawdę spada z generacji na generację :) Popatrz sobie na Unreal Engine. Dokumentacja niemal od zawsze jest w sieci... A popatrz na ilość map kolejno do UT, UT2004 i UT3. Tendencja spadkowa jest i temu nie da się zaprzeczyć.

hmm, pomijajac juz popularnosc kolejnosc gier na pc to chyba logiczne, ze im mlodsza gra tym mniej map/modow, ut wyszedl 12 lat temu, a ut3 4lata wiec mieli mniej czasumoze ta strona nie pokazuje prawdy, ale wg. www.moddb.com: ut - 147, ut2004 - 170, ut3 - 234 modowzreszta moze teraz jest wieksza konkurencja, pelno map/modow itd pojawia sie do crysisa, arma1/2, x2, x3 i innych gier




Trwa Wczytywanie