Oficjalnych wymagań sprzętowych Battlefield 3 jeszcze nie ujawniono, więc postanowiliśmy zabawić się w gdybanie, jak mogłyby one wyglądać.
Oficjalnych wymagań sprzętowych Battlefield 3 jeszcze nie ujawniono, więc postanowiliśmy zabawić się w gdybanie, jak mogłyby one wyglądać.
W takim razie po kolei:
Tutaj niespodzianki nie ma. Ekipa DICE pominęła wsparcie dla Windowsa XP w silniku Frostbite 2.0. Jeżeli więc ktoś sądzi, że odpali Battlefielda 3 na 11-letnim systemie operacyjnym, to jest on w głębokim błędzie. Poza tym nie wydaje nam się, aby było dobrym pomysłem uruchamianie tej gry na systemie innym niż 64-bitowy. Jak wiadomo, 64-bitowy Windows XP jest raczej technologicznym skeczem kabaretowym, a nie funkcjonalnym systemem. A jeżeli chodzi o 32-bitowe wersje nowszych systemów, to nie widzimy innego sensu porzucania Windowsa XP, gdyby DICE nie chciało całkowitego przejścia na 64-bitowe systemy.
Wraz z porzuceniem Windowsa XP możemy przypuszczać, że niezbędnym minimum w przypadku Battlefielda 3 będzie dwurdzeniowy procesor taktowany zegarem 2,0 GHz. Tutaj postawilibyśmy na AMD Athlon II X2 255 oraz Intel Core 2 Duo E7300 @ 2.66 GHz. Jednordzeniowe układy żegnamy więc - dobrze nam służyłyście przez te lata, ale czas iść naprzód.
W przypadku Frostbite 1.5, czyli Bad Company 2, wymagania minimalne mówiły o 2 GB RAM-u. Podobnie było w zalecanych. Podejrzewamy jednak, że była to konsekwencja wspierania Windowsa XP. Obecnie wielu graczy z Windowsem XP na pokładzie i tak ma 4GB RAM-u w swoich komputerach, ale nie wykorzystuje ich w pełni ze względu na 32-bitową naturę systemu. Także jeżeli chodzi o RAM, to śmiało stawiamy poprzeczkę na 4GB.
DICE swoje prezentacje Battlefielda 3 przeprowadzało na kartach NVIDIA GTX 580. Miało to zapewnić perfekcyjne działanie i trudno, żeby tak high-endowa karta nie była w stanie dostarczyć takiej wydajności. Co jednak z podstawowym uruchomieniem gry?
Można być niemal pewnym, że karty graficzne z 256 MB RAM-u już się nie załapią na tę imprezę. 512 to wręcz rozsądne minimum. Oczywiście pamięć wpłynie głównie na jakość tekstur na obiektach, więc należy mieć to na uwadze. Oprócz tego, karta graficzna mogąca pociągnąć Battlefield 3 powinna mieć obsługę co najmniej DirectX 10.
Podsumujmy więc, jak mogą wyglądać wymagania minimalne Battlefield 3?
Jakie jest Wasze zdanie - przesadziliśmy? Jeżeli macie własne predykcje, podzielcie się nimi w komentarzach!