W wywiadzie dla magazynu Edge, producent wykonawczy Battlefield 3, Patrick Bach, rozwiał chyba wszelkie wątpliwości dotyczące ewentualnej swobody w trybie kampanii. Choć początkowo wypowiedzi nie odnoszą się bezpośrednio do gry, daje nam wyraźnie do zrozumienia, że w nowej produkcji DICE zarządzą zdecydowanie sztywno oskryptowane akcje. Nie wydaje mi się, by uczynienie każdej gry sandboksową było jakąś absolutną koniecznością. Tworzyliśmy przez jakiś czas sandboksowe gry i byliśmy w tym całkiem nieźli, ale nie wydaje mi się, aby była to jedyna droga, ponieważ utrudnia to stworzenie pełnej kampanii. I dalej: W niektórych przypadkach nie są, ale zazwyczaj sandboksowe gry są hardkorowe, nudne, trudne do opanowania i przez to stają się mało popularne.
Patrick Bach próbuje tę sytuację tłumaczyć także... poziomem zaawansowania nowego silnika Frostbite 2.0: Właśnie fakt podatności otoczenia na dynamiczne zmiany sprawia, że prace na SI stają się wielkim wyzwaniem. Powoduje to olbrzymie wyzwania dla kodu SI, kiedy trzeba znaleźć nową osłonę, reagując na fakt, że obecna zniknęła, nie mówiąc o ruchu i flankowaniu, opartych na nowej sytuacji.Gdybyście liczyli na swobodę w kampanii w Battlefield 3, zapewne srogo się zawiedziecie. Producent wykonawczy gry, Patrick Bach, wydał właśnie wyrok skazujący dla gier z otwartym światem.