Todd Howard tłumaczy, dlaczego w Skyrim nie będzie sztywnych klas postaci

Grzegorz Bonter
2011/02/08 11:13

Od prawie 2 tygodni wiemy, że Skyrim nie będzie posiadało klasycznych klas postaci. Todd Howard tłumaczy tę decyzję.

Todd Howard tłumaczy, dlaczego w Skyrim nie będzie sztywnych klas postaci

Jedną z ważniejszych zmian, jakie zostaną wprowadzone w Skyrim względem poprzedniczek, będzie nowy system specjalizacji. Koniec sztywnego podziału na klasy - teraz nasza postać ma być elastyczniejsza. Jako, że jest to znacząca zmiana, Todd Howard (reżyser gry) postanowił wytłumaczyć powody jej wprowadzenia.

"Zauważyliśmy, że w Oblivionie startujesz grę, wybierasz rasę i grasz przez chwilę. Naszym celem było to, abyś pobawił się przez jakiś czas i poznał niektóre umiejętności. Potem jedna z postaci pyta cię - "OK, jaką klasę chcesz wybrać? Ja bym proponował tę na podstawie twojego dotychczasowego stylu gry".

To nie satysfakcjonowało Bethesdę. Postanowiono wyrzucić element ostatecznej decyzji i pozwolić na bardziej naturalny rozwój postaci gracza.

GramTV przedstawia:

"Po prostu grasz, a twoje umiejętności rosną w miarę postępu. Im wyższa jest dana umiejętność, tym bardziej wpływa ona na twoje tempo zdobywania poziomów. Dlatego też jest to bardzo zgrabny system, który praktycznie sam siebie poprawia".

Jednak głównym powodem była powszechna praktyka restartowania gry. Gracz po dwóch godzinach miał już wybraną klasę, ale nie pasowała mu ona. Musiał wówczas porzucać dotychczasowy postęp w grze.

Komentarze
12
Revan91
Gramowicz
08/02/2011 15:42

No i bardzo dobrze, już kiedyś miałem tak w RPGu, że gram, przeszedłem 2/3 gry, a potem moja postać ciągle ginie, bo okazało się, że źle rozdałem punkty, nie ma większej durnoty niż restart z tego powodu.Poza tym ten nowy system jest bardziej naturalny.

Usunięty
Usunięty
08/02/2011 13:37

Moim zdaniem bardzo fajne rozwiązane tym bardziej że nadal będzie zastosowane rozwijanie umiejętności podczas ich używania. Dzięki temu każdy będzie mógł bardziej dostosować postać do swoich potrzeb. :P Obecnie zagrywam się w Obliviona i tam właśnie tego brakuje. Z góry wiem co mam rozwijać a co nie, żeby nie zepsuć sobie postaci, a jak zepsuję to pozostaje zacząć grę od nowa albo... skorzystać z modyfikacji i cheatów na zmianę klasy, rasy, znaków zodiaku itd. :) Ale to już jest takie trochę naciągane... wiem. :P

Sinirio
Gramowicz
08/02/2011 13:20

Ja też uwielbiam takie klimaty. Na szczęście twórcy zapowiadają, że tak właśnie będzie a w filmikach o tworzeniu gry i chyba z ich siedziby można zauważyć u np.: grafika same książki o mitologii nordyckiej i takie, które o niej traktują luźniej, więc ja jestem spokojny.




Trwa Wczytywanie