Informacje

Powrót z 3D do 2D będzie ciężki?

... Michał Ostasz

Takiego zdania jest Masahiro Sakurai, jeden z twórców gry Kid Icarus: Uprising. Dla niego przejście w trójwymiar to prawie jak przeskok na kolejną generację konsol.

Dlaczego?

Tak, to moja pierwsza gra tworzona w 3D, ale mam wrażenie, że ciężko będzie powrócić do 2D. Przykładowo, kiedy ogląda się Avatara w 3D to od razu zauważasz trójwymiarowe elementy, ale już po chwili wszystko staje się normalne, a ty po prostu cieszysz się seansem. To naturalna kolej rzeczy, że przyzwyczajamy się do nowinek. Problem w tym, że kiedy wracamy do 2D to wszystko wydaje się płaskie. Jeśli chodzi o mnie to powrót do tworzenia gry dwuwymiarowej po tym jak pracowałem przy projekcie 3D będzie bardzo trudny.

Powrót z 3D do 2D będzie ciężki? - obrazek 1

Należy przyznać, że 3D stawia w naszej branży coraz to większe kroki. Sony i Nintendo bardzo mocno promują nową technologię. Pytanie brzmi czy podoba się to konsumentom. Jakiś czas temu prezentowaliśmy wam wyniki ankiety przeprowadzonej wśród Japończyków, z której wynika, że nawet ten naród nie jest do końca zainteresowany implementacją 3D. Z drugiej strony Ubisoft twierdzi, że odbiorniki formatu 3DTV będą w każdym domu w przeciągu najbliższych 3 lat. Czy faktycznie czeka nas rewolucja czy 3D pozostanie opcjonalną ciekawostką?

Najnowsze
Lubisz nas?