Na hasło "wspinanie się po budynkach w grze" pierwsze myśli biegną ku Assassin's Creed - jednej z najbardziej popularnych ostatnimi czasy produkcji, korzystającej z tego schematu. Dzięki zapowiedzi Wiedźmina 2 w ostatnim numerze CD-Action wiemy, że i Geralt nabierze takiej umiejętności. Czyżby dzieło Ubisoftu zainspirowało CD Projekt RED do powędrowania w górę?
"Inspiracja dobrymi, pomysłowymi rozwiązaniami to dobra rzecz, choć jesteśmy tu bardzo ostrożni" - podkreśla Paweł Majak, przedstawiciel polskiej ekipy. "Myślę, że fakt, iż Geralt będzie mógł "oderwać" się od ziemi jest dosyć naturalnym posunięciem, wynikającym bardziej ze świadomości ograniczeń silnika, na którym powstał pierwszy Wiedźmin, niż z inspiracji konkretnym tytułem. Poza tym wydaje mi się, że Wiedźmin to dosyć zwinna bestia, nie ma więc powodów dla których nie mógłby się tu i tam wgramolić" - dodaje.Przypomnijmy, że Assassins of Kings oparty zostanie na autorskim silniku CD Projekt RED. "Będzie on w stanie poradzić sobie z cRPG pokroju Wiedźmina znacznie lepiej, niż inne dostępne na rynku" - rekomendują producenci na oficjalnym blogu gry. Zapewniają jednocześnie, że zrobią wszystko, by do odpalenia drugiej części przygód Geralta nie był niezbędny bardzo drogi komputer.