Badanie przeprowadzone przez serwis Retrevo pokazały, że iPad nie cieszy się wielkim zainteresowaniem kupujących. Porównanie puli odpowiedzi na te same pytania przed i po oficjalnym pokazaniu nowego urządzenia Apple wykazały wyraźny spadek zainteresowania.
Na pytanie, czy słyszałeś o nowym tablecie Apple, aż 3% badanych przed prezentacją odpowiedziało twierdząco, jednocześnie wyrażając chęć zakupu. Po prezentacji było to już 9%. Skąd więc powody do niepokoju? Przed prezentacją 26% ankietowanych mówiło, że słyszało o tablecie, ale nie ma zamiaru go kupić. Po prezentacji odsetek ten wzrósł do 52%.
Informacja o iPadzie nie dotarła ciągle do 18% respondentów, choć jest to wynik lepszy, niż przed premierą, gdy nie słyszało o nim aż 35% ankietowanych. Pełne wyniki i ich analizę można znaleźć na stronie Retrevo. Zobaczymy, jak podobne ankiety będą wyglądać w chwili premiery urządzenia, oraz jak będą się kształtować wyniki sprzedaży.