Rok 2009 w branży elektronicznej rozrywki - nowinki technologiczne

gram.pl
2010/01/05 17:00
9
0

Kontynuujemy nasz cykl artykułów, poświęconych minionemu rokowi. Tym razem postanowiliśmy przyjrzeć się kilku mniej lub bardziej przełomowym technologiom w świecie elektronicznej rozrywki.

"Wprawdzie kamerka, zwana Playstation Eye, znana i wykorzystywana jest już z powodzeniem od czasów „czarnulki”, ale jednak z pewnością w 2009 roku można, a nawet trzeba mówić o przełomie w jej zastosowaniu. A to za sprawą EyePeta, którego zaadoptowało już wielu graczy. O co chodzi? W skrócie o wirtualną hodowlę i opiekę nad zwierzaczkiem. To coś w stylu Tamagotchi, ale o wiele bardziej zaawansowane technologicznie. Fachowo nazywa się to „rzeczywistością poszerzoną”, który to termin idealnie oddaje sens urządzenia. Wyobraźcie sobie bowiem, że za sprawą kamerki na ekran telewizora przeniesione jest pomieszczenie, w którym się znajdujecie, a wirtualny zwierzak „zostaje wpuszczony” właśnie tam. Pomijając już kwestię zdziwienia, jakie w pierwszej chwili takie zwierzątko brykające po znanym nam terenie wywołuje, trzeba dodać, że za sprawą zmyślnego elementu, jakim jest niewielka elastyczna podkładka, możemy naszego EyePeta myć i pielęgnować, karmić go, bawić się z nim, a także grać z nim w różne gry wbudowane w program." Chcecie dowiedzieć się więcej? Zapraszamy do zapoznania się z planem redakcyjnego podsumowania roku:

Jeśli zamierzacie od razu przeczytać dzisiejszy artykuł, który przygotował dla Was Mastermind, użyjcie przycisku poniżej:

GramTV przedstawia:

Komentarze
9
Usunięty
Usunięty
05/01/2010 22:59

zoltan_chiwayKomendy głosowe w RTS''ach to na prawdę świetny pomysł, w końcu będzie można się poczuć jak dowódca na wojnie, do tego zrobić to w technologii 3D i siąść przed dużym telewizorem. Jestem za :). To pozwoli też otworzyć ten gatunek na nowych fanów, dla których RTS''y są zbyt męczące.Jeśli Natal podzieli los WII, to będzie mu się powodzić całkiem nieźle :D

Vojtas
Gramowicz
05/01/2010 22:48
Dnia 05.01.2010 o 18:05, Paralax16 napisał:

Bo gry staja się czymś czym 30 lat temu nie były - a mianowicie nie chęcią odprężenia a czymś na wzór filmu/książki.

Są różne filmy i książki, ale pomijając ten wątek - gatunki gier mainstreamowych, które powinny mieć jakąś fabułę, obecnie mają jej coraz mniej. Co gorsza w wielu przypadkach historyjka jest tak denna, że równie dobrze mogłoby w ogóle jej nie być.

Dnia 05.01.2010 o 18:05, Paralax16 napisał:

Gra ma dawać przyjemność a nie stawać się czymś w rodzaju sportu.

Ogólna definicja gry rywalizację traktuje jako jeden z elementów składowych. Z człowiekiem czy komputerem - wszystko jedno. Abstrahując od definicji książkowych, gramy z różnych powodów - na forum jest nawet osobny temat: http://forum.gram.pl/forum_post.asp?tid=105&tpage=1Nie ma jednego słusznego powodu.

Usunięty
Usunięty
05/01/2010 22:23
Dnia 05.01.2010 o 19:12, zoltan_chiway napisał:

Komenty głosowe i project natal nie robią na mnie wrażenia. To pierwsze nie zastąpi moim zdaniem komputerowych RTSów, a Natal pewnie podzieli los Wii- masa badziewnych tytułów, a także nie mające wiele wspólnego z grami dobrze sprzedające się ''Natal sport'' ''Natal fit'' itp.

A grałeś w te "badziewne" Wii sports i Wii fit? Jeżeli nie to się nie wypowiadaj. Mnie właśnie te gry (oczywiście wykluczając Zeldy, Metroidy itd.) przekonały do kupna Wii zamiast PS3. W tych grach chodzi o fun i ruch co jest bardzo fajne.




Trwa Wczytywanie