Uncharted 2 - 835 tysięcy kopii na dobry początek

Patryk Purczyński
2009/10/26 13:21
0
0

Dzieło Naughty Dog to piąta najszybciej sprzedająca się produkcja na PS3. Z pierwszych wyników producent jest bardzo zadowolony. "To przewyższa nasze oczekiwania" - mówi Amy Hennig.

Grand Theft Auto IV, Metal Gear Solid 4, Resident Evil 5 i FIFA 10 - to, według wyliczeń serwisu VGChartz, jedyne tytuły, które mogą pochwalić się lepszym startem na PS3 od Uncharted 2. W pierwszym tygodniu sprzedaży dzieło Naughty Dog wpadło w ręce 835 tysięcy klientów. Uncharted 2 - 835 tysięcy kopii na dobry początek

Twórcy gry nie kryją swego wielkiego zadowolenia z takich rezultatów. "Z pełną stanowczością można powiedzieć, że to przekracza nasze oczekiwania" - powiedziała dyrektor Naughty Dog, Amy Henning, w wywiadzie udzielonym serwisowi IndustryGamers.

"Będąc w tym przemyśle jakiś czas uczysz się odpowiednio formułować swoje oczekiwania, ponieważ lepiej być zaskoczonym dobrymi wieściami, niż rozczarowanym. To ciężki biznes. Na podstawie pierwszych wyliczeń, które otrzymałam, mogę jednak powiedzieć, że wyniki przekroczyły wszelkie szacunki poczynione w naszej firmie" - dodała. Henning wyjawiła również, że wyniki sprzedaży drugiej części w znaczący sposób przekraczają te, obserwowane przy okazji premiery pierwszego Uncharted.

Można zatem śmiało rzec, że obie strony - producent i odbiorcy - spełnili swe wzajemne oczekiwania. Gra zbiera bowiem niesamowicie wysokie oceny (rzut oka na Metacritic i ukazuje się imponująca średnia 97/100 na podstawie 84 recenzji, nota graczy jest o oczko niższa). Henning wyjawiła, że pomimo ogromnych nadziei, pokładanych przez właścicieli PS3 w drugim Uncharted, ekipa nie odczuwała zbytniej presji. To zasługa dwóch ludzi - dzielących stanowisko prezesa Evana Wellsa i Christophera Balestry.

GramTV przedstawia:

"Jest oczywiście możliwe, że Evan i Christophe czuli na sobie presję, jednak nie dali udzielić się nerwowej atmosferze wśród pozostałych członków załogi. Choć nie jestem tego pewna, to jednak myślę, że większość nie zdawała sobie sprawy, że stworzymy aż tak dobrą grę. Trudno jest formułować wielkie nadzieje we wczesnych fazach projektu i zakładać, że zrobi się świetny tytuł" - opowiadała Henning.

Dyrektor Naughty Dog zwróciła również uwagę, że pewną rolę w sukcesie wydawniczym Uncharted 2 odegrał dobrze trafiony moment wejścia gry na półki sklepowe. Niedługo wcześniej debiutował przecież PS3 Slim, a sama konsola doczekała się obniżki ceny. Wszystko działa jednak na zasadzie wzajemności. "Pierwsze statystyki dowodzą, że Uncharted 2 to system seller" - zauważyła Henning, dodając jednocześnie: "To coś wspaniałego. Jesteśmy tym wszystkim całkowicie rozłożeni. Reakcja, z jaką spotyka się nasza gra, to dla nas coś surrealistycznego".

Henning zapewniła, że obecnie jej ekipa skupia się na tworzeniu zawartości dodatkowej. Choć nie wdawała się w szczegóły, ujawniła, że gracze mogą spodziewać się nowych map czy postaci. Niektóre z nich zostaną udostępnione za darmo, a za inne trzeba będzie zapłacić. "Mamy liczną załogę pracującą nad tymi rzeczami. Ludzie powinni być z efektów tych prac zadowoleni. Podchodzimy do tematu bardzo poważnie" - zakończyła.

Teraz pozostaje tylko pytanie, kiedy rozpoczną się prace nad Uncharted 3. Patrząc na wyniki drugiej odsłony, trudno uwierzyć, by kolejna nie powstała. Przemawiają za nią nawet sygnały wysyłane z obozu twórców (pisaliśmy o tym dwukrotnie: tu i tu). Czekamy zatem na wieści.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!