Wrzuć monetę, a dostaniesz nowe życia w grze na iPhone

Adam Wieczorek
2009/10/25 13:30
0
0

Płacenie za dodatki do gier, które powinny znaleźć się na płycie jest już normą. Teraz furorę zaczynają robić systemy mikropłatności, dzięki którym możemy kupić np. dodatkowe życie.

Systemy mikropłatności rozpowszechniły już na tyle, że ich obecność prawie nikogo już nie dziwi. Kilka dni temu Peter Molyneux zapowiedział ich wprowadzenie w najnowszej odsłonie serii Fable. Nazwał to jednak płatnym oszustwem. Wygląda na to, że pomysł płacenia za rzeczy, które i tak da się odblokować, w grze staje się powszechne. Najnowszy przykład płynie z gry na iPhone Parachute Panic. Wrzuć monetę, a dostaniesz nowe życia w grze na iPhone

Co prawda w grze można zwiększyć ilość dostępnych żyć zdobywając 50, 150, 300, 500 i 1000 punktów. Jednak wraz z aktualizacją tytułu pojawiła się opcja dla leniwych. Za 99 centów można odblokować kolejne 5 żyć przeskakując nudny etap grania i bicia rekordów. Można tu zauważyć pewien niebezpieczny trend.

GramTV przedstawia:

Dalszy krok w rozwoju systemu mikropłatności to najpewniej powrót do ery automatów (i słynnych polskich wozów Drzymały), które wymagały wrzucenia kolejnej monety po śmierci bohatera. Wydaje się, że rozprowadzanie gier za darmo, a później płacenie niewielkiej kwoty, za możliwość dalszej zabawy, jest już tylko o krok. Abonamenty do gier MMO to tylko preludium, do tego co mogą nam zgotować żądni zysków wydawcy gier.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!