Pod koniec lat 90. ekipa Maxis pracowała nad SimMars i SimCastle. Oba projekty zostały jednak skasowane, gdyż priorytetem dla załogi Willa Wrighta była marka The Sims. Po ujawnieniu informacji na temat tego pierwszego tytułu okazuje się, że miłośnicy planistyki stracili bardzo ciekawą - przynajmniej w zamyśle - grę.
SimMars miał bowiem dać szansę swoim użytkownikom na skolonizowanie Marsa dostępnymi metodami. Produkcja inspirowana była przez Trylogię marsjańską Kima Stanleya Robinsona (Czerwony Mars, Zielony Mars, Błękitny Mars). Gracz miałby do dyspozycji narzędzia znane już wówczas przez organizację NASA, a cykl planowania życia na czwartej planecie od Słońca trwałby 6 miesięcy (tyle mieszkańcy Ziemi potrzebowaliby na wystrzelenie kolejnej załogi z zaopatrzeniem).Tymczasem Corey Keller upublicznił na swej stronie internetowej garść prac koncepcyjnych z SimCastle.