Obrazki z gry S.T.A.L.K.E.R. Call Of Pripyat - DX 10 kontra DX 11

Adam Woźny
2009/09/27 15:00

Zachęcamy do zapoznania się z porównaniem jakości grafiki w grze S.T.A.L.K.E.R. Call Of Pripyat w DirectX 10 i DirectX 11.

S.T.A.L.K.E.R. Call Of Pripyat, czyli trzecia gra z tytułowej serii, będzie jedną z pierwszych produkcji (obok Colin McRae: DiRT 2 i Battleforge), obsługujących technologię DirectX 11. Redaktorzy serwisu Voodoo Extreme zaprezentowali właśnie nową galerię screenshotów, w której porównali obrazki wygenerowane w najnowszej wersji wspomnianej bibliotek do poprzedniej, czyli DirectXa 10. Obrazki z gry S.T.A.L.K.E.R. Call Of Pripyat - DX 10 kontra DX 11

S.T.A.L.K.E.R. Call Of Pripyat jakiś czas temu uzyskał status "gold" w Rosji i trafi do tamtejszych sklepów 2 października, a w listopadzie ukaże się w Niemczech. Do pozostałych części świata trafi, niestety, dopiero w przyszłym roku.

GramTV przedstawia:

Komentarze
112
Usunięty
Usunięty
05/10/2009 21:02

Dokładnie bo narazie jest mowa że dx 11= vista tyż a jak będzie to się okaże .I zgadzam sie z tym uproszczeniem kodu ze to nie znaczy optymalizacje .Bo z regułu programiści są leniwi i jadą po najmniejszej linij oporu co za tym idzie wymagania rosną bo jest wieksza ilosc operacji do wykonania tej samej czynności która może załatwic inna komenda :P

Usunięty
Usunięty
02/10/2009 11:03
Dnia 28.09.2009 o 20:56, QandQ napisał:

Oho, ile tutaj yxpertów. Po pierwsze gry mają być łatwiej programowalne. Pokażę to na przykładzie: 1.Kod w DX9c: dtrfgnenmgjfjrjhjgjkfdfmkrtmwfdmsafglrgmrtpoixebsq. 2.Kod w DX10/10.1: fjwa ejf kepo swjv sd pie swa xfs srt asfg. 3.Kod w DX11: abc abc abc abc abc abc. To wszystko jest oczywiście uproszczone, ale mniej więcej tak wygląda. Da to przede wszystkim optymalizacje kodu.

Nie wiem jakim "yxpertem" jesteś Ty, ale ja jestem programistą i powiem Ci jedno: optymalizacja kodu i jego czytelność to zupełnie dwie różne kwestie, co więcej stojące ze sobą w sprzeczności!

Dnia 28.09.2009 o 20:56, QandQ napisał:

Po drugie ważna jest tesselacja, która jest ważnym krokiem do tzw. fotorealizmu, bez dużego nakładu pracy. Spójrzcie na dwa ostatnie porównania - jest duża różnica, prawda?

Tesselacja i ten ustandaryzowany język dla "general computing" na GPU (choć słyszałem, że ma to się pojawić później po premierze "jedensatki" bo ta technologia jest obecnie w fazie rozwoju). IMO wsparcie dla DX10 zostanie po prostu zarzucone, a gry będą tworzone z myślą o DX9c i DX11.

Usunięty
Usunięty
29/09/2009 09:17
Dnia 28.09.2009 o 13:51, Grey_Wolf napisał:

> Śmieszy mnie również, że konsole, które są rzekomo za słabe by udźwignąć Crysisa, mogą > pochwalić się grami, które grafiką go przebijają Śmieszy, to twój post.

Cwaniak przed monitorem ;)




Trwa Wczytywanie